събота, 3 ноември 2012 г.

Елисабет Гутиерес: "Искам да работя на американския пазар"

Когато Елисабет Гутиерес, с помощта на приятел, създава монолога си през 2003 г. и го изпраща на продуцентите на известното шоу "Протагонисти от теленовели", никога не си е представяла, че работата й би предизвика-
ла вниманието им, така че направеният диалог беше един от първите й опити като актриса пред камера. Родена и израснала в Лос Анджелис, дъщеря на родители мексиканци, трудно е да повярваш, че Елисабет не спечели шоуто. Наистина, Елисабет е човек, достоен за уважение и възхищение, не само заради кариерата си, а и заради нейната личност. Въпреки че е безкрайно приятна и искрена като човек, тя също е и много силна и смела жена, здраво стъпила на земята. Не винаги е била уверена и красива, обаче: "Когато растях, всеки ме познаваше като много слабо и срамежливо момиче." Най-малката от осем деца, "Бети", както са я наричали семейството й, си спомня връщането си в Америка, когато е била на 10. "Когато дойдох в Лос Анджелис си спомням, че плачех заедно с майка си. Не исках да ходя на училище, защото не знаех езика, бях толкова изплашена." Като мексикански имигранти в САЩ, условията за живот бяха малко трудни в 3-стайния им апартамент: "Трябваше да чакаме на опашка за банята и трябваше да се редуваме кой ще спи на леглото и кой на пода." Освен участието си в различни теленовели и телевизионни програми, днес разполага с три главни роли и четвърта, реализирана наполовина. Това е "El Rostro de la Venganza", теленовелата, която беляза връщането й след 2-годишно отсъствие и където изпълняваше ролята на Мариана, но се отказа, почти в началния етап. Досега Елисабет не е давала изявления относно причините за напускането, но както продуцентите, така и колегите й твърдят, че причините са лични. Иска да отделя повече време на децата си, които са малки и които, когато работи, вижда за много малко време през седмицата и в неделя, когато им е почивният ден. Когата има допълнителна информация по темата, ще Ви информираме незабавно.
Като Мариана, Гутиерес играе не много мило момиче. "Опитва се да играе лошото момиче, но смятам, че дълбоко в себе си, тя е изгубено кученце, което иска да бъде прието. Аз изобщо не съм като нея. Направих сцена, в която казах на годеника си, че съм влюбена в друг и че му изневерих и съм като... О, Боже мой! Как може някой да направи това?" В теленовелата има сцени с целувки, както с екранните баща и син, изпълнявани от Саул Лисасо и Джонатан Ислас, така и с Давид Чокаро. Кой се целува най-добре? - "Това е просто професионална целувка, всички са еднакви за мен", смее се актрисата.
С целия си успех, Гутиерес все още има да изпълни поредната си цел: "Искам да работя на американския пазар. Знам, че всеки актьор се стреми към това, но мисля, че като актриса искаш да опитваш различни неща и да се развиваш, а и моят език е английският. Екшън-киното или телевезионните сериалите ме очароват." Има възможност, макар и малка, Елисабет и Уилям за първи път да работят заедно. Това може да се случи в театралната постановка "Dulce pájaro de juventud" в края на годината, като за главната роля Ели е приела поканата, а участието на Уилям е под въпрос, тъй като той ще снима първия си филм в Холивуд и, ако успее да приключи навреме, ще направят много почитатели щастливи.

- Лесно ли си сменяш прическата?
- Харесва ми да се променям, за да не ми доскучее. Обикновено имам един цвят за шест месеца и искам да го сменя.

- Елисабет, ти ли си тази, която угажда на децата вкъщи, или Уилям?
- Никога не съм толкова стриктна с тях, защото всяка ситуация е различна. Харесва ми, че са добре облечени, възпитани, че си играят, защото са деца, че знаят да уважават и не искам да изгубят тези ценности, които са ми внушавали и на мен. Уилям веднъж ни изненада и ни сготви. Когато не работи винаги е с тях. Той е страхотен баща. Бейзболът е основното занимание между него и Кристофер. Всеки ден тренират. Той иска синът му да е най-добрият във всичко.

- Ако не беше актриса, каква друга професия би си избрала?
- Журналистка. Винаги ми е допадала идеята да бъда водеща на спортните новини или на предаване, но живота те води, където трябва да бъдеш и, благодарение на Бог, много ми е добре като актриса.

- От целия този феномен с успеха и славата, на кое се наслаждаваш повече?
- Не толкова на славата, колкото на успеха. Когато работиш в дадена продукция и си даваш сметка, че се справяш добре, това те изпълва, защото знаеш, че по някакъв начин си достигнал до публиката и те се свързват с теб. Това е моята компенсация за сладките часове на работа.

- Какъв е животът ти, когато не работиш и си си вкъщи с любимите същества?
- Супер релаксиращ. С толкова много грим всеки ден, опитвам се да не ползвам грим. Също се опитвам да прекарвам времето със семейството си. Обичаме плажа и да отидем да хапнем някъде, не съм много по купоните, ако не съм с мъжа си. Истината е, че не обичам да ходя на купони.

- Какво ти харесва най-много от мексиканските корени?
- Питки от царевично брашно с месо и подправки, фасула, тортилите. Всеки ден един господин от екипа ми носи храната с моите тортили. Също ми харесват много мариачите и страната. Относно храната и музиката, предпочитам мексиканските.

- Как поддържаш красотата си?
- Не следвам диети, но се ограничавам, вместо да ям по две питки, ям една. Също така си правя процедури на лицето, когато съм посредата на дадена продукция, защото гримът вреди много на кожата.

"Аз наистина съм благословена да имам семейството, което имам - това, което аз и Уилям създадохме; семейството, което ме прие, неговото семейството, и моето собствено семейство. Така че точно сега, аз съм много доволна от моя живот."