вторник, 18 декември 2012 г.

Дана Гарсия: "Да, може"

Дана Гарсия не е само голяма актриса, а и работлива жена, борбена, интелигентна, с голямо сърце, винаги с усмивка на устата и определено приятелка, която всеки иска да има до себе си - и много от нейните фенове са го постигнали.

Дана притежава всички изисквания, които един мъж търси в една жена. Но любовта все още не е почукала на вратата й. Самата тя се определя като "монахиня, качена на ферари". Дана Гарсия мечтае за мъж, с когото да създаде семейство.

Същността на Дана
2012 г. беше много успешна в личен и професионален план. Освен новите проекти в телевизията, Дана дебютира и в киното с "Carrusel" и "El cielo en tu mirada" ("Небето в твоя поглед"). Първоначално е била предвидена за друга роля. Тази история включва изкуството и пеенето.
Да пее не е проблем за нея, тъй като от майка си, Клаудия Осуна, известна певица в Колумбия, наследява този талант. През 1994 г. тя и сестра й Клаудия сформират групата "Cafe moreno", а дисковете им стават златни и платинени. Въпреки това, Дана смята, че "бях определена да стана актриса. Всяка професия заслужава подготовка и посвещение, аз пея само като допълнение, както съм го правила в няколко теленовели - "Жестока любов" ("Perro amor"), "Говори ми за любов" ("Háblame de amor"), "Трима братя, три сестри" ("Pasion de gavilanes") и сега в "Колко хубава любов" ("¡Qué Bonito Amor!"). От както се помня аз съм актриса - израстнах в света на телевизията, от петгодишна започнах в телевизионно предаване. Целият процес от детство към тийнейджърство го прекарах пред камерите", спомня си чаровницата. Родителите й са изисквали много от нея - ако в училище не се е справяла добре, нямали да я оставят да играе повече. От малка Гарсия е знаела, че иска да стане актриса: "Актьорството е моят свят и не съжалявам за нищо, което съм направила".
Започва кариерата си като се снима в реклами и води предавания. "Кафе с аромат на жена" ("Cafe con aroma de mujer") е теленовелата, с която става известна на международно ниво, с героинята си Марсела. Следва роля на злодейка, а след нея "Жестока любов" ("Perro amor"), "Трима братя, три сестри" ("Pasion de gavilanes") - сериал, благодарение на който продължиха да се отварят вратите пред нея за много други проекти. "Удар в сърцето" ("Un gancho al corazon") е много важна за мен, защото никога не бях правила комедия и пробвах друг път". Друг път за нея е и правенето на кино: "Киното все още е диво животно, което никой не е опитомил: нещо ново е за мен. Преоткрих самата себе си като актриса в киното, това е друга система, други ценности". Дана е озвучавала Барби в испанската версия на филма на Дисни Пиксар "Играта на играчките 3" ("Toy Story 3"). "Това е едно от най-хубавите неща, случили се в живота ми". Дана е лице на марки, като Мейбълин и Гарниер в Щатите от шест години.

Учеща се номадка 
Благодарение на работата си, Дана обикаля света, а кариерата и профеионализма й я превръщат в номадка в продължение на много време. "Работила съм на много места и съм имала късмета да пътувам и да бъда в различни страни с различни проекти. Понякога се връщам назад и всичко ми се струва като сън, в който съм участвала", сподели Гарсия, която е влюбена в културата. "Аз съм влюбена в това да виждам нови неща в архитектурата, в дизайна, в изкуствата. Има толкова страни, които имат да предложат толкова много. Също съм много екологична и авантюристична", разказва тя. "Когато не работя, се опитвам да ходя на някакъв курс". Следващият курс, който смята да посети е курс по дизайн.

- Какво е да бъдеш жена?
- Благословия. Жените трябва да преследваме мечтите си, да не се ограничаваме. Никога да не забравяме кои сме и какво правим. Големи щастливки сме, че сме жени - това е най-хубавото, което можеше да ни се случи. Всеки път, когато се огледам около мен, си давам сметка колко е велика жената и каква сила притежава.

- Разкажи ни за "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira"). Имаш ли нещо общо с Пиедад, какво ти остана от теленовелата?
- За мен бе ужасно важен проект. Правила съм и преди теленовели, но с тази доказахме как този жанр се е развил. Беше прекрасно усещане. История за сериен убиец във формата на теленовела не е нещо обичайно. Зрителите имаха възможността да видят нещо различно, разбира се, присъстваше класическата мелодрама, където има любовен триъгълник и аз съм част от тази схема. За мен бе удоволствие да работя с такъв прекрасен екип. Макар сюжетът да е напрегнат, много се забавлявахме, докато снимахме. За ролята си се консултирах с двама мои приятели пластични хирурзи, разбрах по-добре философията им, начинът им на живот и преди всичко професията им. Няма да повярвате, но майка ми все още ми прави кутия с обяд и това е нейният начин да покаже любовта си и това ме прави много щастлива.

- Смяташ ли, че публиката има нужда от друг тип теленовели със силни тематики?
- Не повече от това, публиката се наслаждава на разнообразието. Колко е хубаво да можеш да гледаш различни неща и да кажеш какво ти харесва и какво не...

- Винаги изглеждаш божествено на "червените килими". Някой помага ли ти за това?
- Очевидно, има екип, който ми помага във всичко - дизайнер, който се грижи за облеклото ми, агентът ми, който ме придружава, Маркос се грижи за прическата и Клаудия - за грима. Това са събития и, като всеки човек, идвам нагласена за тях, за мен те са част от работата ми, да кажем по-забавната и свободна част, и отивам да се забавлявам и да се срещна с други хора.

- Как се работи в Мексико?
- Доста пъти съм работила тук, Мексико е вторият ми дом. Дойдох тук на крехка възраст да играя в теленовела и оттогава дойдоха други проекти. Много съм доволна тук, чувствам се добре приета, много научих от мексиканците.

- Какво търсиш в един мъж?
- Възхищавам се много на интелекта, на чувството за хумор и да иска да бъде всеки ден по-добър. Човек, уважаващ мечтите на другите, и който иска да изживее мечтите на другите като свои собствени, човек, разбиращ, че всеки има нужда от пространство. Човек, който вярва в семейството и работата в екип. Много неща са, но основното е възхищението.

- Ако не играеше в "Колко хубава любов" ("Qué bonito amor"), какво щеше да правиш?
- Обичам литературата, дизайна, всичко, свързано с артистичното изразяване. Не знам какво бих правила... най-вероятно бих била промишлен дизайнер. Обичам да уча, смятам, че човек не трябва да се лишава от възможността да опознава нови светове чрез ученето, чрез четенето.

- Ако един ден някой иска да направи теленовела за живота ти, как би искала да се казва?
- Аз бих избрала "Да, може". Защото да, може да се бориш, за да си щастлив. Да, може да се бориш за мечтите си. Да, може да изведеш семейството си напред. За мен това е заглавието.

Други снимки на актрисата: първа, втора, трета, четвърта, пета, шеста, седма, осма.