събота, 22 декември 2012 г.

Габриела Спаник - наградена и призната в целия свят

Габи Спаник е най-успешната венесуелска актриса на международно ниво в последните години.
Героините й са незабравими. Красива, талантлива и постоянно преследвана от скандали - хакери са разбили профила й в Туитър, опитаха се да я отровят и има дете, чийто баща не поема отговорността за него.
Но тя играе ролята на майка и баща за сина си, Габо, с което дава пример на много самотни майки. Всяка теленовела, в която играе главната роля, се превръща в успешна - "Узурпаторката" ("La usurpadora"), "Заради любовта ти" ("Por tu amor"), "Отмъщението" ("La revancha"), "Осъдена" ("Prisionera"), "Земя на страстта" ("Tierra de pasiones"), "Емператрис" ("Emperatriz") и най-новата - "Другото лице на душата" ("La otra cara del Аlma").

Венесуелската актриса е била грозното патенце в семейството - пълничка, и всички са се подигравали с нея. Но един ден се уморила и решила да пробва да се промени. Мотивация за това бил конкурсът "Мис Венесуела" през 1992 г. и, за да участва, се подложила на стриктна диета, с която е свалила повече от двадесет и пет килограма.

Първата теленовела на Спаник за TV Azteca е "Емператрис" ("Emperatriz"). "Започнахме почти от нищото и се получи много добре. Имахме много тежки снимачни дни, но си струваха усилията", обясни Спаник. За последните епизоди продуцентите избраха петдесет фена чрез Туитър, които да бъдат статисти и още шестдесет, които бяха поканени на церемонията.

Много от Вас може би не знаят, но Габи Спаник била повикана от Никандро Диас, за да се превъплъти във Валентина Виялба в най-гледаната теленовела в Мексико "Желязната дама" ("Soy tu dueña"). След като прочела героинята Ивана, Спаник е говорила с продуцента Никандро да й дадат тази роля, която я е пленила веднага, и са й дали шанса да играе лошата отново. Работата й се хареса изключително много от публиката, както и завидната й фигура.

- Какво беше детството ти?
- Красиво, родена съм в Каракас, но след раждането ни родителите ми са се преместили в село Ортис, щата Гуарико. Израстнах в имение с много зеленина, лагуна и беше четиридесет градуса на сянка. Имаше екзотични животни, като  планински глиган, който спеше при нас, къпахме го с бебешки шампоан и му слагахме пудра. Беше забавно, дори и да нямахме някои основни неща, като пералня. Миехме си ръцете, сеехме царевица и дори се научих да карам трактор. Бяхме обединено и работливо семейство - родителите ми, Касимиро и Норма, брат ми, Антонио, сестра ми, Патрисия, а близначката ми, Даниела, и аз сме най-големите. Всеки имаше някаква отговорност. Не съм расла в златна люлка, баща ми не печелеше много, а майка ми правеше тортички и ги продавахме в училище.

- Защо искаше да станеш актриса?
- От малка ми казваха хитруша, правих много гримаси.

- Как отиде в Мексико?
- Вече имах почти деветгодишна кариера във Венесуела. През 1998 г. героинята от "Узурпаторката" ("La usurpadora") щеше да се играе от Талия, но ме извикаха на кастинг и си казвах: "Моля те, красавице, кажи не!" и така стана, заради задълженията си - тя отказа ролята и аз я получих.

- Винаги има слухове за скандали и бой около теб...
- Изкарвали са, че съм се била с малки момиченца, но питайте личности, като Силвия Пинял (майка й в "Желязната дама" ("Soy tu dueña")). Ако искаш да си голям, не трябва да се взимаш насериозно, затова спя спокойно и в мир със себе си. Преди страдах много за това, плаках и си казвах: "Ще се оттегля!". Сега, когато имам дете, гледам различно на живота и това ми се струва глупаво.

- Какъв е Габо, синът ти?
- Много нежен, обича ме. Аз съм всичко за него, дори ми предложи брак. Той е всичко за мен - моят тръмплин и моята сила. Най-прекрасното, което ми се е случвало. Искам да го науча да уважава жените. Ще му разкажа за баща му, когато стане на шест или на седем, но няма да посявам омраза към него. Ако някой се меси в семейството ми или напада сина ми, тогава ставам мама лъвица и вълчица.

- Докато се снимаш в теленовели, посвещаваш ли му достатъчно време?
- Винаги, когато мога, го водя и вземам от градина, давам му да яде, водя го в парка, в музея, на уроци по плуване и го аплодирам, за да знае, че се гордея с него и че се е справил много добре. Веднъж го заведох в студиото и режисьорът го накара да запише едно послание към мен пред камерите. Каза ми: "Мамо, обичам те!". Представете си как се чувствам.

- Какъв мечтаеш да стане?
- Виждам го като президент на Щатите. Първият латино президент (смее се). Искам най-доброто за него, възпитавам го с много любов. Той те вижда тъжен и ти носи цвете, а когато се прибера уморена, той ми маха грима.

- Разделена си със сестра си, Дани, липсва ли ти?
- Всеки ден. Тя е важна част от живота ми, другото ми аз. Когато се разболя сериозно, бях до нея, говорих й за детството ни, грижих се за нея и я къпах. Бях до нея, когато се възстановяваше. Обичам я, но тя взе решение относно живота си и не ми остава друго, освен да го уважа.

- Разкажи ни за Мария Селесте, жената, която смяташ, че Ви е отровила...
- Запозна ни един приятел. Била ми е фен. Говорихме по телефона и един ден ми каза, че живяла със сестра ми, Дани. Изгонили я и й отворих вратата на дома си, като моя асистентка, докато работих в "Желязната дама" ("Soy tu dueña"). След това се преместихме на юг от столицата Мексико Сити, където се случи всичко. Спеше до моята стая... и ни отрови. Вярвах в нея и съжалявам за това.

- Смяташ ли, че има нещо странно в тази работа?
- Разбира се, госпожичката имаше телевизор в затвора, кой плаща жилището на родителите й в Мексико и за скъп адвокат? Някой стои зад това и знам кой е.

- Как е синът ти след отравянето?
- Зле, продължава да боледува, имунната му система е слаба, има анемия и последствия за цял живот.

- Героинята ти, Ивана, изразходва доста сили. Как си възстановяваш енергията след това?
- Спя малко, затова се опитвам да бъда спокойна. Медитирам много в съблекалнята, паля си тамян, пускам музика, ароматерапия и се отпускам за поне десет-петнадесет минути. Опитвам се да се свържа със света, с вселената.

- А какво си спомняш от Ивана?
- Никандро и аз в последния момент решихме да бъда злодейката. Този персонаж е различен. Изисква много промени на нюансите като актриса. Плаче и се смее едновременно и в следващия миг е извън себе си. Хората по улиците ми показваха обичта си, да се върна в Телевиса, моят дом, да работя отново с Фернандо Колунга и с продуцент, като Никандро за мен беше чест. Получих много положителни критики.

- Как се приготвяш за една напрегната сцена, където трябва да изразиш страдание или злодеяния?
- Не прибягвам до това да мисля за ужасни неща. Просто се отдавам на Бог и се оставям той да ме води, сякаш съм инструмент. Това ме прави много сигурна. Разбира се, че се възползвам и от всичко, което съм научила. Преди всяка сцена се прекръствам и се концентрирам върху работата.

- Какво те привлече в "Другото лице на душата" ("La otra cara del Аlma")?
- Историята. Алма, героинята ми, е детонаторът на всичко, което се случва. Тя страда от дете, типична протагонистка е, жена, нуждаеща се от помощ, любов, ориентация, тъй като всичко, случило се в детството, ни бележи завинаги. Търси справедливост, отмъщение, не пари. Иска виновните да страдат, както е страдала тя. Алма е героиня като Руби, непокорна като Тереса, но по-справедлива. За мен това е голямо актьорско предизвикателство. Много специална героиня, която може да мрази и обича едновременно. Изучавах психологията й, разговарях със специалисти.

- Ти си една от най-продаваемите актриси от теленовели, как се чувстваш?
- Много съм доволна, тъй като идвам от ниското, започнах като дете и повече от половината си живот работя. Имам двадесет и три-годишна кариера. "Узурпаторката" ("La usurpadora"), например, се продаде в сто двадесет и пет държави и така станах известна на международно ниво. Това е една от най-гледаните и продадени теленовели в историята. Много съм благодарна на Мексико, то е част от мен, от моята история. Преди няколко дни в Маями открих Световният панаир на теленовелите и видях, че "Другото лице на душата" вече я искат в двадесет страни. Това много ме радва...

- За тези двадесет и три години кариера, всичко ли си постигнала?
- Постигнах почти всичко, за което съм мечтала. Бог ми е дал чудесно семейство, невероятна компания, която ме подкрепя, много теленовели, фенове по целия свят, Мексико ме е направил своя, много съм доволна от всичко това. Единственото, което ми липсва е да се подготвя за продуцент и да правя теленовели, защото това личице няма да ме държи цял живот и затова искам да бъда зад камерите след известно време.

- Правиш от всичко: играеш, пееш, продуцираш...
- Трябва да се възползвам сега, докато имам силата и енергията да работя сериозно, а и си обичам работата. За мен могат да казват каквото и да е, но не и че съм мързелива, напротив, аз съм много заета жена.

Добродетел: честността;
Недостатък: ината;
Губиш интерес към някой мъж ако: има много комплекси;
Най-много си харесваш: очите;
Най-малко: краката.

Други снимки на актрисата: първа, втора, трета, четвърта, пета, шеста, седма.