понеделник, 25 февруари 2013 г.

Споделено от теленовелите: Удари... наужким?

В повечето случаи, ударите и шамарите, които виждаме в теленовелите, са нагласени.
Актьорите се договарят с режисьора и се движат при идването на шамара, нещо като хореография.
На екран се вижда, че се удрят наистина, а всъщност дори не се докосват. Разбира се, понякога стават инциденти и агресията от измислена става реална. 

Това се случило, когато Синтия Клитбо ударила силно Антонио Маури. Тя го зашлевила толкова, толкова силно, че го пратила директно в стаята за първа помощ.
Антонио Маури: "Никога в живота не са ме удряли толкова силно, като нея". Това се случва в сцена, в която спорят, на снимките на теленовелата "Моята втора майка" ("Mi segunda madre"). "Изправих се, не си спомнях нищо. Проблемът е, че когато получаваш удар или шамар, трябва да го синхронизираш с другия актьор, защото ако не го направиш стават инциденти. И това ми се случи със Синтия. Не знам точно в кой момент тя ме удари, тъй като режисьорът я помоли да го направи в определен момент, в който аз да го очаквам, а не стана така. Беше много силно". Синтия се извинила на Тоньо и така той разбрал, че не е било нарочно.

От своя страна, Рафаел Амая не разкрива името на актрисата, която го ударила. 
Рафаел Амая: "Няма да кажа коя, но дали заради нервите или не знам заради какво, ме удари с цялата ръка и тогава не бях добре. Пред камерата може да удариш или да получиш удар. Не знам дали заради адреналина или заради напрегнатата сцена, шамарът беше истински. При такива случаи трябва да се спрат снимките за две-три седмици или месец, докато се възстанови лицето".

Когато двама актьори се мразят в реалния живот, понякога се възползват от бойните сцени, за да се удрят наистина. Но друг път, оставяйки приятелството настрана, има актьори, които молят партньорите си да ги удрят с пълна сила. Тази, на която шамарите не й харесва да бъдат нагласени, е Итати Канторал. Роберто Видал играе нейн годеник в новелата "Две жени, един път" ("Dos mujeres, un camino") и шамарите, които той й е удрял, били повече от силни. 
Родриго: "Бяха повече от силни шамарите, с които удрях Итати. Итати е силна. Тя ми казваше: "Удари ме, удряй ме". Искаш да я ударя - добре, бам. Цялата беше червена, много зле. Имахме много телесни щети. Но персонажите се получиха страхотно". Няколко години след това, Итати има сцена с шамари с Франсес Ондивиела в новелата "Здраве, пари и любов" ("Salud, dinero y amor"). Но този път ударите не били истински, тъй като на Франсес не й харесва да бъде нападната.
Франсес: "Има много силни актьори, които казват: "Удари ме!". Когато ми кажат така на мен, ръката ми... не мога, ставам много нервна".

Обратно, на Жанкарлос Канела не му харесва шамарите да бъдат нагласени и предпочита да се удрят наистина. 
Жанкарлос: "Да, аз винаги моля да ме удрят наистина, винаги. Когато трябва една сцена да я повтаряме петнадесет пъти, на дванадесетия казвам: "Стига, недей вече". Жанкарлос споделя, че Габи Еспино му е дала най-добрите си шамари в теленовелата "Дявол с ангелско сърце" ("Mas sabe el diablo"). "Удря... удря тежко, но виж, Соня Смит удря още по-тежко. Получих няколко шамара от нея в "Чужди грехове" ("Pecados ajenos"), болеше ме чак до другия ден" (смее се). Шеговито Канела казва, че благодарение на силата на ръката, която Соня притежава, бракът й с Габриел Порас в реалния живот работи. "Смятам, че заради това Габриел Порас се държи добре. Ако не... шляп" (смее се). Хорхе Луис Пила също е получил доста силни шамари от Соня, когато работиха заедно в "Къде е Елиса" ("Donde esta Elisa?"). Хорхе Луис: "Соня ми каза: "Наистина ще те ударя", има тежка ръка и го знае". 

Друга, на която й се покачил адреналина в такъв тип сцени, е Анхелика Ривера. Франсиско Гаторно споделя, че самата Анхелика го помолила да я зашлеви така, че да се свлече на пода, за да бъде реалистично всичко в новелата "Господарката" ("La duena"). Франсиско: "Анхелика ми каза: "Удряй ме, удряй ме, не се страхувай". Беше сцена, в която я следях, тя ми даде повече доверие, повече сигурност. Прави всичко това, защото е много отдадена на работата си". Но Анхелика не е единствената, на която й харесва да придава реализъм на сцените с шамари. Нюрка Маркос: "Харесва ми да ме удрят наистина, за да бъде автентично, за да ме боли наистина и да реагирам истински. Аз съм смела, силна, не се страхувам, не обичам добавките, искам аз да си го направя". Нюрка имаше няколко сцени, в които се биеше с Елисабет Алварес на пода в новелата "Огън в кръвта" ("Fuego en la sangre"). Въпреки това, Елизабет отрича да е била агресивна. Нюрка: "Казах й да ме удари, а тя: "Не, мила, как ще го направя?" и аз: "Удари ме! Ако не го направиш, не мога да реагирам". Успяла ли е Нюрка да убеди Ели да го направи? "Техническият екип беше планирал сцената и двете трябваше да паднем на пода, но аз исках да се въргаляме с нея, да не се притеснява за мен, да падне върху мен, да бъде истинско". В крайна сметка, Елисабет се съгласила сцената да не бъде нагласена и шамарите и скубенето на коси са били истински... и всичко се получило много добре. "Дишаш дълбоко и казваш: "Добре, преглътни го".

Тази тема има още много примери, които ще Ви разкажем някой друг път.