сряда, 8 май 2013 г.

Химена Дуке: „Един мъж не трябва да бъде щастието на една жена”

Искрена. Борбена. Страстна. Отговорна. Нежна. Любвеобилна. Грижеща се за това, което има. Защитаваща това, което обича. Знаеща какво иска в живота и къде да го намери. 
Така се описва самата Химена Дуке – двадесет и осем годишна талантлива колумбийска актриса, една от най-отличителните в света на испаноговорящата телевизия. Талантливата дива работи усилено върху мечтите си вече десет години – време, в което е показала, че е жена с перфектната комбинация между характер и чувственост.

Ролята й на Саманта в „Смело сърце” („Corazon valiente”) допринесе историята на Телемундо да счупи рекорда по гледаемост. Зрителите бяха пленени от любовната история, която героинята на Дуке имаше с Уили – персонажът на Фабиан Риос, и която накара хиляди техни фенове да въздишат всяка нощ. Но тази връзка остана там, в новелата. Химена поддържаше отношения с едно от най-харизматичните момчета на киното и телевизията – Карлос Понсе. Тяхната идилия, обаче приключи наскоро.

Историята между Химена и Карлос...
Когато снимала в Колумбия теленовелата „Тримата Викторино” („Los Victorinos”) през 2009-а година, на Химена Дуке не й е минавало през ума, че от другата страна на екрана ще я гледа мъжът на живота й. „Той каза, че ме е видял по телевизията и се влюбил в мен, след това ме потърси”, разказва Дуке за Понсе, с който се запознала година след това, благодарение на общи приятели (Макита и Хуан Солер) в ресторант в Маями. „Аз знаех кой е той и той знаеше коя съм аз”. Оттогава, двойката, която през април месец щяха да направят три години заедно, не криеха връзката си и се разхождаха съвсем свободно заедно по улиците на Маями. „Той превърна детските ми мечти в реалност. Една от тях бе да плувам с делфини”. След като снимките на „Смело сърце” (Corazon valiente) приключиха, през декември месец миналата година (2012-а година), двамата се отдадоха на почивка в Европа – нещо, което актрисата напълно заслужаваше, тъй като до момента се е снимала в десет теленовели за шест години, без грам почивка. „С красотата и добрата си игра донесе голяма стойност на Смело сърце” („Corazon valiente”). Голяма професионалистка е. Става все по-добра с всеки изминал ден”, споделя Аурелио Валкарсел, изпълнителен вицепрезидент на Телемундо. „Кара хората да я обичат, заради искреността й”. Това привлича и Понсе, който е бил възможно най-близо до приятелката си, макар работата му да го задължава да пътува. „Разстоянието е сложно препятствие за всяка връзка, но си имаме доверие, признава Дуке, която се направи на глуха при слуховете за предполагаема връзка между него и певицата Анаи, когато двамата снимаха „Две семейства” („Dos hogares”) в Мексико през 2011-а година. „Не ме тревожи, той не е такъв тип мъж”, добави тя. „Напротив, той е много семеен и пътува често от Лос Анджелис до Маями, където посещава мен и четирите му деца от предишния брак”. Но, с течение на времето, любовта им пое по нов път – този на приятелството.

Като дете, Дуке е мечтала да стане ветеринарка, заради голямата любов, която изпитва към животните. От много малка, обаче, навлиза и в артистичните среди. „Откакто осъзнавам нещата, винаги ми е харесвало актьорството и вкъщи, когато правих „драми”, молех за внимание, за да покажа някоя постановка, която сама си бях измислила. Тогава майка ми си даде сметка, че имам някакви заложби да стана актриса”, спомня си развълнувано актрисата. На петнадесет години вече твърдо решила, че ще последва пътя на актьорската професия.

Химена е жена на предизвикателствата. За нея всяка една нова теленовела е на първо място. Участвала е в едни от най-големите хитове на Телемундо, като „Чужди грехове” („Pecados ajenos”), „Лицето на другата” („El rostro de Analia”), „Призракът на Елена” („El fantasma de Elena”), „Някой те наблюдава” („Alguien te mira”), „Съседската къща” („La casa de al lado”). След толкова успешни поддържащи роли, дойде и нейният миг. Всъщност, взе присърце първата си главна роля в „Смело сърце” („Corazon valiente”) – взимаше уроци по лична защита, карате, изгледа доста екшън филми и дори се научи да стреля. Неща, като тези, я правят посветена актриса. Следващото предизвикателство пред зеленооката красавица е да се превъплъти в ролята на злодейка, която ще прави живота невъзможен на Габи Еспино и Аарон Диас.

Ако следят кариерата ми, единственото, което ще видят, е отдаване и любов към това, което правя. Ако следят личния ми живот, ще открият жена от плът и кръв, с хиляди недостатъци, но и с много добродетели”, заяви колумбийката, свикнала постоянно да променя външния си вид, като всеки път е ослепителна. Химена е една от любимките на фризьорите, стилистите и гримьорите от артистичните среди. За да поддържа имиджа си, отделя доста време за себе си. Като майка се посвещава на сто процента на своя син – Кристиан, на девет години, от актьора Кристиан Карабиас, с когото се запознава в реалитито „Изпълнители от теленовели” 2 („Protagonistas de telenovela” 2). Когато е господарка на времето си, се наслаждава на плажовете (живее в Маями Бийч), на пътуванията, на храната и на упражненията. Изваяната й фигура се дължи на това, че Химена се наслаждава на живота и граби с пълни шепи от цялото му великолепие...

На осемнадесет години забременява. „Беше трудно. Имах мечти и исках да стана някоя”. Това се случва малко след като приключва реалитито, в което двамата с бащата на детето й не печелят. „Майка ми ми каза следното: „Няма да ти казвам да абортираш с моя внук”, спомня си Дуке, която решава да роди сина си с подкрепата на семейството си и бившата си половинка – Кристиан, с когото били заедно пет години. „Това е най-хубавото, което можеше да ми се случи – най-красивият подарък от живота”.
Малкият Кристиан споделя за майка си: „Обичам я! Тя е най-добрата майка на света!” Характерно е, че когато Химена има фотосесия, винаги е придружавана от сина си. Тя не отхвърля възможността да има още деца.

– Кога започна артистичната ти кариера?
– През 2002-а година, когато се записах на кастинг за „Изпълнители от теленовели” 2 („Protagonistas de telenovela” 2), макар преди това да бях започнала с малки роли в теленовели. И го казвам с гордост и удоволствие! Днес познавам много актьори, които служат за допълнения – те са като мен, като всички други колеги... Те също имат мечта и могат да я превърнат в реалност, както аз го направих. Започнах от нулата.

– В кои теленовели беше като допълнение?
– „Тайните на любовта” („Secreto de amor”) със Скарлет Ортис. Макар досега да не сме играли отново, заедно с нея, поддържаме връзка. Миналия ден се срещнахме на плажа и се смяхме, спомняйки си как ме слагаха в сцените на басейна. Тогава бях много малка...

– В „Изпълнители от теленовели” 2 („Protagonistas de telenovela” 2) се запозна с Кристиан Карабиас, бащата на сина ти...
– Така е, двамата бяхме много млади. Оттам се роди една хубава сантиментална връзка и след това забременях.

– След пет години и половина защо се разделихте с Кристиан?
– Мисля, че и двамата бяхме големи деца и трябваше да пораснем. Трябва да призная, че той е прекрасен човек, сега мога да Ви кажа, че е и най-добрият ми приятел, освен баща на детето ми. Винаги ще сме обединени. Той живее в Маями и е невероятен човек, най-добрият баща, имаме стахотна връзка като приятели.

– Говори се, че си имала връзка с Фабиан Риос, заради ваши снимки, които се появиха...
– Да, видях ги и чувствам, че търсят новина там, където няма. За никой не е тайна, че с него имаме страхотна работна връзка и добро приятелство. Струва ми се обидно към мен, понеже съм майка, и към Юли – съпругата му, която дори намеква, че с нея имаме специална връзка. Когато с Карлос се разделихме първия път, Фабиан ми беше опора. След като се събрахме с Карлос, Фабиан продължи да ме подкрепя. Той е мой колега и приятел.

– Какво ти харесваше в Карлос?
– Еднакви сме. Ще прозвучи като клише, но Карлос е Химена в мъжки вариант и Химена е Карлос в женски. Търсим щастието за другия преди собственото ни. Влюбих се в очите, погледа, прозрачността, кавалерството и искреността му. Дори написа песен за мен.

– Как прие Карлос Понсе, че те обвързват с Риос?
– Карлос е интелигентен и вече дълго време е в този бизнес. Той самият е бил жертва на клюки.

– Необходимо ли е да имаш смело сърце, за да се сблъскаш с всичко, което ти се случи през последните месеци?
– Да, преживях толкова неща в живота си, че сърцето ми стана твърдо. Благородна жена съм, но сърцето ми понесе много. Да, смела съм, най-вече позитивна. Вярвам много в Бог и знам, че не си струва да бъдеш негативен, защото разбирам, че, каквото съм преживяла, е за мое добро. Може би след няколко месеца ще се науча, че за да плача толкова, ще дойде нещо по-добро.

– Какво означава за теб героинята ти Саманта в „Смело сърце” („Corazon valiente”)?
– Преди и след в кариерата ми. Саманта не беше главната, но израстна по такъв начин, че и аз самата се изненадах. Имаше голямо отдаване, голяма техника, тъй като трябваше да се видя като охранителка, а нямах и идея как да го направя. Нямах време дори да тренирам. Беше промяна не само в професионален план, но и в личен, защото го преживях вътрешно и разбрах, че си струва да се посветиш на нещо и да се изправиш пред предизвикателствата. Приключих теленовелата изтощена умствено, тъй като се отдадох на сто процента, не обичам половинчати работи.

– Оставаше ли ти време за сина ти?
– Той ми е приоритет. Водих го на снимачната площадка, там си решаваше задачите, на обяд го карах на училище, виждах го и се връщах на снимки. Върша работата си със страст. Голяма саможертва е, но е хубаво. В крайна сметка, кой има всичко в живота?

– Сега щастлива ли си?
– Щастлива съм. Хората ми казват, че излъчвам радост. Това ме прави пълноценна жена. Жива съм и Бог ми дава подарък да се събуждам до сина ми всеки ден. Това е най-големият мотив, за да бъда щастлива. Разбира се, тъжните моменти ни събарят, но ги преодоляваме. Това е част от живота. Трудностите са част от това да паднеш и след това да станеш. Здрава съм, имам син, живот, работа, която обичам, и Бог в сърцето си – с това всеки може да бъде щастлив.

– Скоро се раздели с Карлос Понсе...
– Това е единственият път, в който ще говоря по темата. Доволна и щастлива съм, тъй като има много неща, които ме мотивират в живота. Мисля, че един мъж не трябва да бъде щастието на една жена. Не трябва да бъде причината, заради която да се бори. Синът ми – да, но половинката не може да ми отнеме щастието. Всеки трябва да е щастлив сам. Спокойна съм и в мир. Карлос е страхотен човек, с когото ще бъда приятел. Нищо в живота не е вечно. Когато някой се събуди сутринта, не знае как ще приключи денят му. Всичко се променя внезапно с отварянето и затварянето на очите. Когато нещо ме натъжи, мисля за всички хора, имащи проблеми със здравето, с храненето, бездомните и си давам сметка, че съм благословена. Осъзнавам, че всичко може да се промени. Мога да Ви кажа, че изцедих и последната капка от този портокал, наречен живот. Дадох всичко от себе си и той даде всичко. Насладихме му се и бяхме щастливи, но този цикъл завърши. За да можем да продъжим да пишем книгата, трябва да затворим главата.

– Мислиш ли, че е по-добре половинката ти да не е от артистичните среди?
– Не знам... Сега най-малко искам да мисля за връзка. За първи път искам да се насладя на мен самата. Не искам да мисля дали ще се появи някой, дали ще се омъжа или не. Не че съм затворена към любовта, но имам повече опции, които ме изпълват, като следващия ми проект. Очевидно, когато най-малко очакваш, любовта може да се появи. Оставям го в ръцете на Бог. На двадесет и осем години съм и имам дете, което ме кара да се чувствам реализирана като жена. Трябва да си дам време, в което сърцето ми да зарастне. Боли ме, след като приключих една толкова красива връзка.

– Сега, когато не снимаш, с какво се занимаваш?
– Вземам уроци по английски, по актьорско майсторство на английски и по танци. Съзнанието ми е супер заето. Плановете ми за следващите две години са да отида в Лос Анджелис и да си пробвам късмета на англоезичния пазар.

– Преди бе споменала, че мечтаеш да се омъжиш. Сред плановете ти ли е още?
– Смятам, че всяка жена мечтае за това. Аз също. Мечтая за приказната рокля, прическата. Един ден ще мисля повече над всичко това, но сега не бързам.