сряда, 31 юли 2013 г.

Рафаел Амая - Господарят на небесата

 Някои ще го обикнат, други ще го намразят... Рафаел Амая е Господарят на небесата. Актьорът твърди, че този персонаж е неговата награда и резултат от усилена работа. 

 Темата за нарконовелите в последните години успя да привлече вниманието на публиката, когато Телемундо адаптира продукции с теми за наркотрафика, по-голямата част произведени в Колумбия като "Картелът" ("El Cartel de los Sapos"), "Силикон за рая" ("Sin senos no hay paraiso"), и "Шефът на злото, Пабло Ескобар" ("Pablo Escobar, el patrón del mal") - много успешни теленовели, които предават реалността на колумбийските села през годините на картелите, където и Мексико играе своята роля в наркотрафика с теленовели като "Кралицата на Юга" ("La Reina del Sur"), "Защо, подяволите" ("Porque diablo") и сега "Господарят на небесата" ("El señor de los cielos"). Нарконовелите за едни са отражение на една неоспорима реалност, но за много други това са приемане на живот, пълен с престъпления, проституция и липса на ценности, който се насърчава всеки ден чрез малкия екран. След изчезването на Пабло Ескобар се смята, че Аурелио Касияс контролира картела на Хуарес, най-важният от четирите картела, които оперират в Мексико и който е бил кралят на "Бялото злато". За разлика от Пабло Ескобар, "Господарят на небесата" ("El señor de los cielos") е дискретен - разбрал е, че не е добре да влиза в новините. Много малко журналисти са се осмелявали да пишат нещо за него.
 Аурелио Касияс е персонажът на Рафаел, един от най-важните наркотрафиканти в Мексико на 90-те години, чиято голяма амбиция беше да се превърне в най-богатия и властен човек на Мексико. "Много съм доволен, това е чест, чувствам се удовлетворен, защото го правим с голяма обич и любов, благодарен съм изключително много, с всеки епизод става по-добре, по-напрегнато, по-силно, без думи съм, благодарен на Телемундо, на хората, на медиите, чувствам се сякаш съм спечелил награда. Това е резултатът от усилена работа". 
 Амая уверява, че една от добродетелите му е, че обича семейството си, а като недостатък това, на което се е посветил.
 Относно героя си в телемунделата "Господарят на небесата" ("El señor de los cielos") казва: "много ще го обикнат, много ще го намразят, зависи от нагласата на всеки един, но в средата, в която се развива, не е лесно да си добър човек, за да оцелееш трябва да си човек с характер и лош". Рафаел твърди, че тази теленовела не е апология на наркотрафиканството, "разказваме история, това сме видeли. Героят ми не е този, който всички твърдят, че е, направена е комбинация от няколко профила на хора, посветени на наркотрафика в Мексико, видян е общият им знаменател и така е изграден Аурелио". 
 Откакто се присъедини към Телемундо през 2010, Рафаел е играл в продукции, които са привличали публиката не само в САЩ, но и навсякъде по света. 

- Видяхме те в "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira"), където беше добър и лош. Харесват ли ти силните персонажи?
Да, харесват ми, тук господарят на небесата Аурелио Касияс е шефът на целия картел, тук обстоятелствата се промениха.

- Някои актьори се отличават, защото са добри като злодеи и други се отличават в други роли. Искаш ли да бъдеш запомнен като добър Злодей?
Ами виж, персонажите са персонажи, работата си е работа, понякога на някой му се обаждат да направи лош герой и не може да си без работа, не се отнася дали ти харесва или не, просто нямаш друга опция, но за щастие ми харесва да нямам друга опция.

- Рафаел, пилот в "Кралицата на Юга" ("La Reina del Sur") и сега в тази теленовела си привърженик на самолетите. Харесваш ли самолетите в реалния живот?
В личния си живот не съм много фен на самолетите, сестра ми е свързана с тази работа, питам я за каквото и да било, само веднъж съм се спускал с парашут, но не пилотирам.

- Как определяш Аурелио Касияс?
Експлозивен, стратег до перфектност, познава хората, интелигентен, хитър.

- С тази продукция се връщаш в Мексико с главна роля. Какво означава това за теб?
Всеки ден съм с усмивка на лице заради тази възможност. Много съм доволен, понеже се върнах в Мексико през голямата врата, за да снимам тази екшън продукция. Това е проект, в който съм изцяло потопен, давам най-доброто от себе си, за да е възможно най-реално.

- Как изгради този персонаж?
Беше трудно, защото е роля, oбвита с лоното на наркотрафика, на дрогата. Героят ми от малък работи в този бизнес, докато не се превръща в един от най-важните в Мексико. Преди година и половина ми говориха за това изпълнение, защото се появи идеята да направя нещо подобно на "Кралицата на Юга" ("La Reina del Sur") и малко по малко се построяваше тази интересна история.

- Тема, към която Мексико може би е по-чувствителна?
Да, тази ситуация не ни харесва. Години наред се опитваме да се изправим срещу наркотрафика и изглежда сме свикнали да живеем така, опитвайки се да продължим напред. Ние като актьори имаме отговорността да показваме нашата реалност и в нея да разказваме истории.

- Защо смятаме, че Телемундо покани теб за протагонист? Акцентът ти може би им е привлякъл вниманието?
Акцентът беше ключов. Роден съм в северната част на Мексико и там говорим и се държим по определен начин, освен това ядем неща, които столичани и южняци не ядят. Аурелио Касияс живее и се развива в северната част на страната, затова имаха нужда от актьор, който познава културата на тези места.

- Сценария кара публиката да замълчи, но съдържа и доста насилие. Какво послание би дал относно това преживяване?
Искам хората да гледат новелата и да си направят собствени заключения. Не мога да кажа дали е добра или лоша, тъй като ние не съдим никого, а показваме една реалност. Зрителите сами ще отсъдят.

- Как се разбираш с останалите ти колеги?
Сближихме се много. Всеки ден се борим с местата и сценария. Изключително сме доволни и се стараем много да продължим напред тази история.

- В тази продукция играеш с Анхелика Селая, половинката ти в реалния живот. Как се справяхте на снимките?
(Смее се) Получи ни се добре. Нашата връзка е стабилна и в теленовелата тя играе Еухения, журналистка, която следва лошите стъпки на героя ми. Удоволствие е да работя с нея. Доволен съм, че предприе това пътуване с мен.


- Как се чувстваше като режисьор на "Съдбоносен час" ("La Hora Cero")?
Беше феноменално изживяване, чудесно, ново лице в живота ми, нещо много важно и под опеката на господин Гийермо Ариага, сценарист на важни проекти за мексиканското кино, номиниран за много награди. Да режисирам късометражен филм е нещо велико. Вече го приключих.