сряда, 17 юли 2013 г.

Сулейка Ривера – блести със собствена светлина

Снимков материал: личен архив.
В по-долните редове „Мис Вселена” за 2006-а година – Сулейка Ривера, разкрива тайните си трикове за това как винаги да изглежда толкова прекрасна.
Разказва и какво я е накарало да се завъре на малкия екран – малко след раждането на сина й, и говори за връзката си с певеца Давид Бисбал...

Много чувствителна, нежна, страстна, отдадена и малко инатлива... Така сама се описва Сулейка Ривера, в която светът се влюби още преди седем години. Тогава красавицата стана „Мис Вселена”, а малко след това – и една от най-забележителните пуерторикански актриси, зареждащи с невероятната си смесица от красота и талант. След спечелването на короната, Сулейка си дава сметка, че актьорството я влече повече и така попада в новелата „Сладка тайна” („Dame chocolate”), с Карлос Понсе и Хенесис Родригес в главните роли, където има специално участие. В следващия й проект персонажът й отново е малък, но важен за историята. Става дума за „Някой те наблюдава” („Alguien te mira”), където героинята на Ривера бързо става жертва на „Ловецът” („El Cazador”). С всяка изминала новела, участието й става все по-значимо. Следва „Аурора” („Aurora”), която доскоро гледахме и в България. Там Сулейка изпълни една от злодейките – роля, в която, признава си, се чувства най-удобно. Няколко седмици след приключването на снимките на „Аурора” („Aurora”), Ривера получава ролята на лошата и в „Страстно сърце” („Corazón Apasionado”). Но дни след това разбира, че е бременна от Хосе Хуан Бареа – баскетболист, и отказва участието.

Чаровницата се отдава на почивка и през месец февруари 2012-а година ражда сина си – Себастиан Хосе – най-красивият подарък, който животът й е поднасял. След раждането на детето, приоритетите й драстично се променят. Преди ежедневието й бе запълнено от задълженията й като „Мис Вселена”, връзката й с Хосе Хуан и ангажиментите й в теленовелите. „Сега синът ми е на първо място, на него посвещавам голяма част от времето си, макар да не мога да пренебрегна и работата си. Миналото лято работих с Ума Бласини – бивша кралица на красотата в Пуерто Рико, във „Модна икона” („Fashion icon camp”) – школа, чиято цел е да подготвя млади момичета да станат модели и актриси. В интерес на истината, и до днес ме питат как да се запишат. Снимах се също и в теленовела. Една жена никога не трябва да губи увереност и самоуважение”. Сулейка разчита на родителите си при отглеждането на Себастиан. И по-специално на майка си – Кармен Мендоса, която се заема с малкия, когато дъщеря й има работни ангажименти.

Една година след като се превърна в майка, Сулейка се завръща и към актьорската си кариера – в теленовелата „Росарио” („Rosario”), където играе Сандра Диас – жена, която знае как да се възползва от физическата си красота, за да постигне това, което иска. „Обичам да съм сред актьори с изключителни кариери. Всеки ден се уча от тях и си прекарвам прекрасно”, коментира двадесет и пет годишната актриса за състава на една от най-хитовите поредици на Веневисион, в която фигурират имена, като Гай Екер, Лорена Рохас и Итаиса Мачадо. Веднага след приключването на снимките на „Росарио” („Rosario”), Ривера получи и нова роля, отново на злодейка – в продукцията на Унивисион „Красавица” („Cosita linda”), снимаща се в момента в Маями.

Жена, майка и актриса
За Сулейка актьорството е „да можеш да изживееш един опит, да усещаш емоции и чувства, които може би никога няма да преживееш”. Сега, когато е майка, казва, че й е изключително трудно да отделя от времето със сина си, за да продължи кариерата си на актриса. Въпреки това, магнетичната девойка е благодарна на Бог за стотиците възможности по пътя й. „Определено усещам, че мога да направя много повече, това е само началото”. Като една от най-красивите жени на вселената, Сулейка се е снимала в много реклами, лице е на различни марки, хотели и кампании... Снимала се е и във филма на Джъстин Тимбърлейк „Бегач” („Runner, Runner”).

Когато не е пред камерите, Сулейка се опитва да прекарва възможно най-много време със сина си. От друга страна, на нея й харесва да експериментира в кухнята, да играе покер и дори да декорира. „Обичам да вземам имоти в лошо състояние, за мен това си е цял проект и предизвикателство – да направя от това място едно напълно различно и красиво кътче”, казва с ентусиазъм бившата кралица на красотата с впечатляваща фигура. „Мисля, че кърменето изигра много важна роля за възстановяването на фигурата ми”. Друг трик за красота е да поддържа кожата си винаги хидратирана, да си маха грима всяка вечер и да познава модните тенденции, цветове и стилове, който най-добре пасват на фигурата й. Сулейка цени любовта, живота, семейството и обожава да е сред позитивни хора. В началото на тази година тя и Хосе Хуан се разделят, но в момента сърцето й отново е в плен на любовта... „И знаеш, че си принцесата от очарователните ми сънища...”. Това се пее в песента „Моята принцеса” („Mi princesa”) на Давид Бисбал, може би посветена на новата му приятелка, а именно Сулейка, с която са заедно от няколко месеца.

– Сулейка, отново си си възвърнала усмивката. Давид ли е виновникът? 

– Виновниът за усмивката ми се казва Себастиан Хосе. Това дете дойде в живота ми не само, за да ме направи майка, а и да ме научи, с непрестанната си усмивка, че имам една прекрасна причина да продължавам напред по-силна и позитивна от всякога. Истината е, че любовта е стимул да се чувстваме по-добре, по-пълноценни и реализирани.

– Как се запознахте ти и Давид? 

– Чрез общи приятели.

– Как би определила отнощенията си с него?

– Чувствам се силна, свободна... Бих могла да кажа, че възстанових доверието си в мен, като жена. Давид ме кара да се чувствам красива и ценена. Той е и голям приятел. Мъж с ценности, много подобни на моите. Кавалер в истинския смисъл на думата.

– Какво те привлича у Давид?

– Възхищавам му се като на артист, певец и композитор. Благороден е, кара ме да се смея непрестанно.

– Какво трябва да притежава един мъж, за да спечели сърцето на Сулейка Ривера?

 Да е сигурен в себе си и в решенията, които взима. Да е зрял, отговорен и верен на жената до себе си...

– Какво почувства в мига, в който роди?

– Магичен, не може да се сравни с нищо друго. Благодарна съм на Бог за цялото това преживяване. Хосе Хуан беше до мен през цялото време и ме подкрепяше в този специален ден. Убедена съм, че синът ни усети любовта и обичта на родителите си. Запаметила съм го в спомените си... Излезна много топличък, с нежна кожа.

– Сега си разделена с бащата на сина ти. Чувстваш ли се самотна майка или Хосе все пак ти помага?

– Разбира се, че имам подкрепата на баща му. Ние с него сме едно, а синът ни е нещо коренно различно. Но щом работният ден приключи и съм сама с детето, задължително трабва да го изкъпя, да му дам да яде... Всичко това го правя сама. Няма на кого да кажа: „Моля те, измий го, подсуши го и му сложи памперса”. Аз си го правя. Тези детайли се губят, когато си сам. Но по този начин израстваш като човек, като жена, гледаш се в огледалото и си казваш: „Аз съм борбена, ще продължа напред”.

– Как се чувстваше сред екипа на „Някой те наблюдава” („Alguien te mira”)?

– Много съм доволна. Там играеше и Карла Монрой – моя много добра приятелка. Освен това, най-накрая имах възможността да вляза в редиците на Телемундо. Пазя много спомени от „Някой те наблюдава” („Alguien te mira”), въпреки че бях там за кратко време.

– Как се чувстваше в „Росарио” („Rosario”)?

– Много добре, бих казала отлично. Малко се страхувах да започна отново актьорската си кариера, защото спрях по време на бременността. А и се завърнах в света на латино историите в първите месеци след раждането. Влязох на сляпо, защото не бях вземала нито уроци по актьорство, нито по дикция. Имах страхотен екип от колеги. Моята история бе обвързана повече с Аарон Диас. Гай Екер е страхотен човек в и извън студиото. Благодарна съм на Веневисион за голямата възможност, която ми дадоха, както и за важната роля.

– По-удобно ли се чувстваше на снимките на „Росарио” („Rosario”), след опита, придобит в теленовелите „Сладка тайна” („Dame chocolate”), „Някой те наблюдава” („Alguien te mira”) и „Аурора” („Aurora”)?

– Определено. След уроците, това, което те доказва, са преживяванията, не само в актьорството, но и в личния живот. Използвам ги, за да създам персонажа. А и все пак в живота ми са се случили не малко интересни неща. Да бъда майка промени мирогледа ми, приоритетите ми... Наученото ми помага много и в сцените. Например, в една, в която отвличат детето ми. Сега, като майка, го разбирам по-добре. Определено промяната е голяма от първите три теленовели, в които участвах. Всъщност, откакто започнах „Росарио” („Rosario”) досега, съм се подобрила страшно много.

– На какво най-много се наслаждаваш по време на снимачните дни?

– На всичко. Веневисион е второто ми семейство. Идвам спокойна, без притеснения. Организацията е на много високо ниво. Това спомага работата да върви спокойно и забавно.

– Защо, според теб, различните марки избират теб за тяхно лице?

– Смятам, че съм се доказала с карирата, която имам. Показала съм на целия свят коя е Сулейка. Успях да изградя кариерата си с много усилия и посвещение. Публиката и хората ме обичат и се възхищават на всяка стъпка, която правя. Честна съм, виждат ме такава каквато съм. Някои не са съгласни, но ключът за провал е да се опитваш да угодиш на всички. Най-важното е да се чувстваме добре със самите себе си и това ще се отрази във визията ни.

– Как се чувстваше при заснемането на филма на Джъстин Тимбърлейк „Бегач” („Runner, Runner”), сниман на острова (Пуерто Рико)?

– Беше изненада. Една нощ бях в Кондадо, когато към мен се приближи един човек с изненадано лице. Каза ми, че снима филм и че имам данните, които той търси. В началото не му повярвах. Имах малка роля, но важна. В актьорството всеки трябва да плати за подходящата работа. Трудно е да влезнеш в киноиндустрията, но някои имат страшни попадения.

– Напоследък на много места се коментира, че имаш желание да завладееш и музикалната сцена...

– Винаги ми е харесвало да забавлявам публиката. Това е нещо, в което мога да съм много добра, но, разбира се, ако ми се даде правилната възможност. Не виждам защо да не го направя. Пеенето изисква стабилна подготовка, каквато аз смятам, че имам. Но дали ще се занимавам с музика... Това само времето може да покаже.

– При усилено снимане на „Красавица” („Cosita linda”) и многото други проекти, как разделяш времето си?

– Тайната е винаги да държиш Бог в сърцето си, да ставаш с десния крак всеки ден и да си зобиколен с позитивни хора, които да те зареждат с позитивна енергия. Не е лесно, но никой не е казал, че животът е лесен. Това е постоянно предизвикателство, жените много често трябва да показваме, че можем, че красотата не изключва интелигентността. Това послание се опитвам да предам и на студентите по време на семинарите. Първо те трябва да опознаят ролите си на жени и да ги изпълняват пълноценно, да не се страхуват, че ще паднат, тъй като след това ще станат по-силни, а и трябва да бъдем воинствени в този живот.

– Каква е героинята ти в „Красавица” („Cosita linda”)?

– Вивиана Белтран е двадесет и осем годишен модел, годеница на Диего Лухан (Кристиан Майер). Амбициозна е, но обожава Диего. Ще направи и невъзможното, за да го задържи.