понеделник, 16 септември 2013 г.

Отблизо: Серенай Саръкая

Снимков материал: личен архив.
Тя е на двадесет и две години, но започва кариерата си още на петнадесет, когато заминава за Чехия, без да знае дори и една дума на английски език.
Там е обявена за кралица на красотата. Днес тя е една от най-търсените млади звезди. Името й е Серенай Саръкая. Каква е историята на нейната „приказка”? „Много съм се борила в този труден живот. Опитвам се да бъда силна”, доверява Серенай. Ето какво друго сподели красавицата в интервю за турско издание... 
 
– Доста от звездите се променят, щом се понесат на вихъра на славата. При теб случи ли се?
– Знам от къде идвам и каква съм била преди. Не бих забравила какво съм преживяла и с колко трудности съм се справяла. От както започнах професионалната си кариера, винаги се опитвам да се справям по най-добрия начин. Знам стойността на всеки миг и съм благодарна.

– Имала си финансови затруднения...

– Много. Живеех заедно с майка ми. Две жени се бореха в един труден живот... Опитвах се да бъда силна и да поемам повечето разходи. За щастие, това отмина. 
 
– Как се справихте?
– Ако човек не изпадне в такава ситуация, няма как да разбере. Животът започна отново за мен. Майка ми и баща ми се разделиха, когато бях на шест години. Останах с майка, а баща ми отиде в Анкара, където е и досега. Той има друг брак. Идеята да живея в Истанбул беше нещо невъзможно и недостижимо за мен. „Все пак искам да го направя”, си казах тогава. „Ще ти помогна да се справиш”, подкрепяше ме мама. Преместихме се в Истанбул след седмица. Майка загърби своя живот и се концентрира изцяло върху мен, а това много ми помогна. Бих се радвала да бъда майка като нея в бъдеще.

– Направи първото си участие в киното едва на петнадесет години. Радваше ли се на слава и признание?

– Точно тогава започвах гимназията. Все още „оформях” мечтите си. Тогава участвах в конкурс за красота. Той се проведе в Чешката република и максималната възраст за участие беше осемнадесет години. Отидох сама, без да знам дори дума на английски език. Спечелих специалната награда на журито и носех корона. След това в Анталия участвах във филма „На брега” („Plajda”). Отидох на снимачната площадка и всичко се случи, като че ли от само себе си. После получих предложение за сериала „Лимоново дърво” („Limon Ağacı”) и отново се върнах в Истанбул.
 
– Какво стана с мечтата ти да станеш модел?
– Изпълних я донякъде, когато се присъединих към конкурса за красота. Искаше ми се да съм на подиума. Наистина ми доставяше удоволствие, но реших да се съсредоточа върху актьорството.

– „Приливи и отливи” („Medcezir”) е римейк на хитовия американски сериал „Кварталът на богатите” („The O.C.”). Мислиш ли, че така е по-лесно да се играе?

– В действителност, по-трудно е. Разбира се, данните са в ръката ти и можеш да опознаеш характера на героя си в детайли. Но има доста различни неща, понеже двете версии се играят в две коренно различни страни. В същото време, историята остава вярна на оригинала и не трябва да правим нещо по-специално, а само да я следваме. Приятно е да се работи с Едже Йорендж и Мелек Генджелоуглу. Те пишат страхотен сценарий.

– Доста от актьорите решиха да отслабнат и да се стегнат за новата роля. Ти как се подготви за своята героиня?

– Все още не съм гледала дори част от сериала и не знам дали се е получило, но наистина се потрудих, за да се впиша по-добре към образа на героинята си. Осем месеца работа... Вложих много труд и усилия. Започнах да спортувам още повече, отдадох се и на здравословното хранене. Това ми помогна много.
 
– С какво се различава новата ти героиня – Мира, от останалите, които си играла?
– Мира е много чувствителна, наивна и крехка. Тя късно осъзнава много истини, които не й се харесват. Търси отговори на много въпроси. Яман (изигран от Чаатай Улусой) „събужда” живота й и нещата, които са изчезнали с времето. Тя късно осъзнава какво всъщност е пропуснала. И започва всичко отначало с Яман.
 
– Героинята ти е дъщеря на заможно семейство. Тя се влюбва и прави много неща, които дори не си е мислела, че ще направи. Разваля дори отношенията си с много близки хора, на които преди е държала...
– Това са напълно реални неща, които хората правят, когато се влюбят. Хората трудно откриват истинската любов... Борят се да я запазят до себе си. Без да осъзнават, те допускат много грешки.
 
– Колко голямо значение има любовта за теб?
– Тя е важна, но аз не съм момиче за всеки. Надявам се някой ден да открия правилния човек.

– На двадесет и две години си, имаш слава, дом, кола и много пари... Мислиш ли, че вече имаш всичко?

– Не. Мисля, че има още много какво да спечеля от живота.
 
– Какви неща харесваш и от какво се интересуваш?
– Имоти, техника... Иска ми се живота ми да бъде удобен. Освен това, обичам да посещавам красиви места, разбира се, свързани с работата ми.
 
– Публична личност си от много малка... Изписали са какви ли не слухове за теб. Как ги приемаш?
– Много трудно. Хич не ми беше приятно да чета измислени неща за мен по списанията. Това, което прочитам за себе си, е съвсем различно от това, което всъщност съм. Иска ми се да не се случва, но... това са рисковете на професията. Сключих мир с предимствата и недостатъците на това да съм известна.
 
– Боли ли животът?
– Опитвам се да не обръщам внимание на болката, но понякога е невъзможно това да се предотврати.

– Какви мислиш, че са най-големите заблуди за понятието „известен”?

– В моята професия ми се налага да играя различни персонажи. Някои са добри, други лоши, понякога дори злобни и безкористни. Публиката вижда точно тези образи. Но имам чувството, че те виждат само тях. Доста често се обръщат срещу нас, ако например играем отрицателен герой. Това е професията ни, но си спечелваме омразата на хората несъзнателно. Трудно е да се обясни, но е факт.  
 
– Как една жена гледа на себе си?
– Изпълнена съм с любов. Все още очаквам човека, който ще ме види такава каквато съм... Човекът, който ще види моите емоции и искреност...
 
– Красота или късмет? Кое е по-важно?
– Мисля, че красотата не е фактор днес. Да изглежда красива една звезда не е достатъчно. Иска се много талант, робота, търпение и дисциплина. Трябва да се развива постоянно.
 
– Ти винаги влизаш в много предизвикателни образи. Ако беше лишена от красота, би ли действала така?
– Не, но може би щях да играя други роли, с образ, близък до моя.

– Халил Сезай наскоро направи изявление и довери: „Мисля, че съм влюбен в Серенай”. Как ще коментираш?

– Благодаря му. Аз бях изключително щастлива, когато разбрах... Той е много искрен и приятелски настроен.

– Влюбена ли си в момента?

– Не.

– Как може един мъж да влезе в живота ти?
– Не е възможно. Той просто ще влезе, защото вече ще има ключа.

– Изпитвала ли си любовна болка?
– Не.