сряда, 30 октомври 2013 г.

Вие пожелахте: Маурисио Енао

Едва 26-годишен Маурисио Енао умее да открадва сърцата на почитателките си. От първото си появяване на екран в теленовелата "Къде е Елиса?" ("¿Donde esta Elisa?"), привлече женската аудитория.

 Колумбиец по рождение, емигрира в САЩ на 11г. със семейството си в търсене на по-добро бъдеще. Живее в Куинс, Ню Йорк, където завършва училище. Точно след като се дипломира намира работа като модел, професия с която се занимава четири години. С New York Models Management има възможността да пътува из САЩ и Европа, дефилирайки за големи имена като Келвин Клайн и Томи Хилфигер. "Винаги съм бил толкова висок, колкото сега, затова смятам, че ме харесаха за модел", шегува се красавецът с ангелско лице, сладка усмивка и маслиненозелени очи. По време на едно ревю в Маями Маурисио се сприятелява с няколко 
човека от света на шоубизнеса, които му дават шанс в актьорството. Сред тях е Густаво Пуерта, директор таланти към Телемундо, и Марисол Мата, настоящата му представителка. Те го свързват с признатия актьор и учител по актьорство Роберто Уикочеа, при когото взема уроци за притъпяване на акцента. След само пет месеца уроци идва първата възможност за участие в теленовела, която променя живота му. Преподавателят му Уикочеа разбира за 
прослушване за нова телемундела и го споделя с ученика си, който е изпълнен с големи надежди. Месец по-късно идва повикването: Маурисио получава ролята. "Щях да припадна", спомня си развълнувано Мау. Ролята е на Едуардо Касерес в "Къде е Елиса?" ("¿Donde esta Elisa?"), синът на героинята на Катрин Сиачоке. "Нещо невероятно за мен. Не можех да повярвам, че ще работя до такива големи звезди, с дълга кариера, които съм гледал от екрана и сега бяха с мен от плът и кръв". От там нататък кариерата му тръгва нагоре. Предложенията започват да валят. Мау започва да работи с публициста Алберто Наваро, който му помага да наложи името си не само в САЩ, но и в Латинска Америка и други страни по света. "Понякога ми 
пишат фенове от Германия или Индия и аз си казвам 'Виж ти' невероятно е, че знаят за мен на толкова далечни места, където дори не се говори испански". След Едуардо идва Мишел, който гледахме и у нас, в "Призракът на Елена" ("El fantasma de Elena"). Мишел подлага актьора на ново предизвикателство: ролята на мъж. "Едуардо беше младо момче, което преминава през доста трудности със сестра си и трябва да се научи да бъде отговорен от малък. Колкото до Мишел, това беше нещо друго. Имаше любовна история и имаше половинка, с която имаха интимни отношения... тази половинка беше страшна жена!", казва Мау говорейки за Лианет Борего (Милейди). Маурисио си спомня, че е бил доста нервен, щом разбрал, че ще трябва да снимат любовна сцена с Лианет. 
Liannet Borrego  -  Милейди   "Прочетох сценария и си помислих: 'О, Боже мой!' Ще се забавляваме, не, шегувам се. Говорихме много и се подготвихме изключително добре за сцената. Мен ме притесняваше, че ще има недоразбрали, тогава казах на Лианет, че съм кавалер и бих искал сцената да се получи с голям професионализъм и уважение. Всичко стана прекрасно, имахме добра химия и комуникация".
 Следва ролята на злодей в поредицата на Nickelodeon "Грачи" ("Grachi"). С тази продукция стига до хиляди деца и тийнейджъри, заради успеха, който има, и му позволява да обикаля цяла Латинска Америка. Телемундо предлага на Енао ролята на злодей в "Сърцето ми настоява" ("Mi corazon insiste"). 
Той играе Даниел Санта Крус, брат на Жанкарлос Канела, завистлив, амбициозен, опитвайки се да направи живота невъзможен на брат си. Много противоположен персонаж от Маурисио, който се определя като "спокоен човек, за който всичко е спокойствие и любов". "Да си злодей ти дава повече нюанси и не трябва да плачеш! Като добър винаги е трябвало да плача, като влюбен - плача, не, стига вече!", обяснява шеговито. "Като злодей ще правя нещо различно, именно това искам в кариерата си". Най-скорошните му проекти са сериал с MTV Латиноамерика "Последна година" ("Último Año"), където е протагонист; теленовелата на Телевиса "Бурята" ("La Tempestad"), където играе Валентин, терапевт на Магдалена, близначката на Марина (Химена Наварете) (появява се след 80еп.). 
 Телемундо отново успя да го върне в редиците си с една от главните роли в най-новата си теленовела "Измамничката" ("La Impostora") с Лисет Морелос и Себастиан Сурита. Маурисио ще играе Хорхе Алтамира, син на Кристиан Бах и брат на Себастиан Сурита.
 В реалния живот Маурисио Енао харесва блондинки и брюнетки. "За мен любовта е всичко, защото се нуждаеш от половинка, която да ти дава нежност, да ходите на кино, на вечеря и да се целувате. Смятам, че това е най-важното, защото като си дойдеш вкъщи и не намериш никого, се чувстваш сам. Аз съм много страстен, същински тигър". За съжаление на многобройните му фенки, Мау има приятелка, която не е от артистичния свят. Маурисио се снима във видеото към песента на Шарлен Таул (актриса и певица) - "Живееш в мен" ("Vives en mi").

- Кога реши да станеш актьор?
От малък винаги съм обичал изкуството. Майка ми е казвала, че съм като клоуна на семейството, понеже братята ми са били много сериозни само аз съм имитирал, танцувал, разсмивал съм ги. Родителите ми не са артисти, дядо ми е бил певец в трио и на мен ми харесваше да бъда с него и с китарата му. Цял живот съм мечтал да стана актьор. Когато срещнах Густаво Пуерто и той ме попита искам ли да стана актьор, казах му да и веднага се преместих в Маями, оставих всичко. Такъв съм, циганин, живея навсякъде. Никога не съм си представял, че първата ми роля ще бъде то такива големи фигури, на които винаги съм се възхищавал като Катрин Сиачоке, която винаги преди сцена, имаше да ми каже нещо хубаво или да ми даде съвет. Това го ценя много, също ми помага всеки ден да бъда отговорен и грижлив за работата ми.

- Научи ли нещо от големите звезди, с които си работил?
Аз съм като гъба. Опитвам се да попивам всеки ден от съветите, които ми дават Катрин Сиачоке и Габриел Порас. От целия екип. Ние сме като голямо семейство.

- Какво си правил преди да получиш първата си роля на актьор?
Работих в една офталмогична лаборатория и въпреки че колегите ми пасваха добре, никога не им казах, че вземам уроци по актьорско майсторство. Нито на приятелите си. Това беше моят проект. Исках хората да разберат едва когато ме видят да работя.

- Защо избра актьорството, а не продължи с моделството, пътувайки из света, преспивайки в луксозни хотели...
Моделството беше етап от живота ми, на който се радвах много, но усещах, че ми липсваше нещо в бъдеще и го намерих в актьорството. Тази кариера също ти дава лукса да пътуваш, да опознаваш, работиш в други страни, но най-важното е да можеш да покажеш, че не си само едно хубаво личице.

- Какви роли предпочиташ - добри или лоши?
И двете, като добър те обожават, а кто лош те мразят, но чувствам, че лошотията я управлявам много добре и й се наслаждавам, очевидно, като актьор, понеже в личния си живот съм спокоен.

- Как се появи възможността да играеш в Мексико за Телевиса?
Никога преди това не съм работил за Телевиса. Дойдох да се запозная с някои продуценти, срещнах Салвадор Мехия и той веднага ми предложи да се включа в "Бурята" ("La tempestad"). 

- Преди си работил с Елизабет Гутиерес, жената на Уилям Леви...
Разбира се, работихме преди две години с нея за Телемундо и чрез нея тогава се запознах с Уилям Леви. Елизабет е много готина, много добра.

- Как се чувстваш в тази продукция?
Доволен съм и благодарен на Чава Мехия, в бъдеще имам планове да работя пак в Мексико. Чувствах се много добре, Химена Наварете е невероятно красива, Уилям Леви е страхотен, целият екип е невероятен. Това доказва, че мечтите се сбъдват и че в живота, за да постигнеш целите си, трябва да мислиш позитивно.

- Как се чувстваше да играеш с бивша Мис Вселена?
Химена е много красива. Мислех си, че като Миска ще бъде заета и няма да има време за мен, но си говорихме много и имаше химия помежду ни.

- Сега отново се връщаш в Телемундо с "Измамничката" ("La Impostora"). Как се чувстваш?
Доволен съм да се върна в Телемундо, където започна актьорската ми кариера, изпитвам голяма обич към тях. Благодаря на Джошуа Минц, Марта Годой и екипа, приеха ме с отворени обятия. 

- Кой е човекът, на когото се възхищавам най-много?
Майка ми Магдали, обичам я! Баща ми почина, когато бях малък. Отлвякоха го и го убиха заради проблеми с насилието. Затова се преместихме в САЩ. Ние сме трима братя и майка ни винаги ни е извеждала напред и гледаме на нея с възхищение. Тя е голяма гордост за нас. Работлива и отлична майка.

 - За кого тупти сърцето ти?
Приятелката ми се казва Хуанита Мехия. С нея сме от пет години, но бяхме се оставили за малко, тъй като тази професия е трудна, но сега сме отново заедно. Тя не е актриса, колумбийка е и живее в Маями.


- Нещо, което не знаем за теб?
Целувам страхотно... попитайте приятелката ми или актрисите, с които съм работил (смее се)

- Коя е най-голямата ти мечта? 
Да правя кино. Би ми харесало да стигна до Холивуд. Важното е да мечтаеш. Също мечтаех да пилотирам самолет. От малък исках да ходя на летищата. Искаше ми се да имам самолет в ръцете си. Влече ме доста това.