понеделник, 23 декември 2013 г.

Отблизо: Чаала Кубат

 Чаала Кубат е на трийсет и четири години и всички я помнят като комисар Елиф в "Опасни улици" ("Arka Sokaklar").

Освен актриса, русокосата красавица е модел и професионален сърфист.
 Чаала остава първа подгласничка на Мис Турция 2001 и представлява Турция на Мис Вселена 2002. През 2003 печели Европейския уиндсърфинг слалом. Отваря своя школа по уиндсърфинг "Чаала Кубат Уиндсърф Академи" в Алачати, близо до Измир. Тази година отново става шампион на Световното в Алачати. Освен сърфинг упражнява сноуборд, уейкбординг, ролери, конна езда, гмуркане и тенис. Тя е член на клуб Фенербахче по ветроходство. Чаала е внучка на бивш вътрешен министър на Турция Ферит Кубат. Освен в спорта, Кубат се е подвизавала и в телевизията. Има три успешни роли в три турски сериала: "Глухата стая" ("Sağır Oda") през 2006; "Северен вятър" ("Kuzey Rüzgarı") през 2007-8 и най-запомнящата й 
се роля тази в "Опасни улици" ("Arka Sokaklar"), където играе в сезони 2009/2010 и 2010/2011.

 На 21 септември 2013 Чаала се омъжи за американския сърфист Джими Диас. "Намерих равилната жена на мо живот", казва Джими за съпругата си.

- Какво ще ни кажеш за себе си?

Завърших италианската гимназия и след това учих машинно инженерство в Техническия университет в Истанбул. През 2002 представих Турция на Мис Вселена в Пуерто Рико. От 2000 професионално се занимавам с уиндсърфинг. Била шампион на Турция по слалом през 2002, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2010 и 2011. През 2007 и 2009 завърших на 5-то и 6-то място съответно. Продължавам с телевизионната си кариера като водеща и актриса. Отворих своя академия по уиндсърф в Алачати през 2011.


- Кое е било най-трудното и най-лесното, докато следваше машинно инжинерство? Някога работила ли си като инжинер? Как започна със сърфинга?

Моите приятели там, липсват ми. След лекции винаги се забавлявахме. В чаовете трябваше да сме много концентрирани, затова не мога да кажа, че тогава можехме да се забавляваме. Най-трудното е, че имаше хора с големи амбиции и ти трябваше да намериш себе си в остра надпревара. Социалният живот беше с клас от бедни хора. Не съм работила като инжинер. По време на следването станах сърфистка и започнах да се състезавам.

- Сега какво искаш да правиш най-много и в какво би искала да се снимаш?

Всъщност, сега съм точно там, където искам да бъда. Аз съм в Алачати, в "Чаала Кубат Уиндсърф Академи", където гледката винаги ме кара да се чувствам спокойна и да се снимам с кучетата си.


- Има ли някой специален, който би искала да снимаш?
Специален няма, но имам голям интерес към делфините. Бих искала да прекарам няколко минути с тях, докато плуват, аз сърфирам и да снимам тези мигове.

- Какво е за теб "Чаала Кубат Уиндсърф Академи"?
Много е важна. Всъщност искам да отворя и в Айвалък, Бодрум и Истанбул. 

- Жена полицай оживява живота ти, как стана това?
Жените са борещи се като цяло. Аз съм свикнала с тази работа. Но си казах си 'аз не съм ченге' и се отдръпнах от там.

- Тогава, кои са най-големите предизвикателства за турските жени?

За едно съм много щастлива, че съм жена. Но да си жена е малко сложно. Вярваме дълбоко, искаме мъже, които и те да вярват дълбоко. Жените са по-сложни създания от мъжете. Например, майка ми и баща ми. Жените могат да те разбират много по-добре. Чувствам се добре в кожата си. Но различията на жените в различните региони е нещо съвсем различно. Трябва им много повече обучение.

- Защо реши да напуснеш "Опасни улици" ("Arka Sokaklar")?
Защото бях далеч от отбора по сърф, казах на продукцията и тя реши да убие героинята ми.