сряда, 4 декември 2013 г.

Вие пожелахте: Джесика Мас

Пуерториканката Джесика Мас се развива като актриса в Мексико, преди да покори САЩ и сега Аржентина.

 Джесика Мас израства с илюзията да се превърне в журналист, затова учи Комуникационни науки в университета в Пуерто Рико. Но в свободното си време започва да обръща внимание на актьорството. Красивата борикуа отива в Мексико на почивка, без да си даде сметка, че артистичния й живот ще се развие в тази страна. Учи драматично изкуство при Адриана Бараса и в Школата на Телевиса. Играла е там в новелите "Желязна душа" ("Alma de Hierro") и "Дума на жена" ("Palabra de Mujer"). 

Началото...
Преди 16 години Джесика Мас за първи път стъпва в тв канал, за да практикува професионално, но не като актриса, а като журналистка, но красотата й изненадва собственика на канала в Пуерто Рико, който я кани да стане част от сутрешно предване. Тогава Джесика никога не си е мислила, че това, което започнало случайно, ще се превърне в кариера, която би й позволила да си партнира в киното с Гаел Гарсия Бернал и Диего Луна в "Грубият и хвалипръцкото" ("Rudo y Cursi"). "Кастингите в телевизията ги видях като врата, за да влезна в новините, първото ми предаване беше сутрешно, с едни скечове от 8-10 минути, хареса ми и си казах: 'трябва да се подготвя'" .

Подготовката...
Започва да учи театър в родината си и следва артистичната си кариера, освен това, икономически й е било по-добре, отколкото като журналистка. Като ученичка била ръководител на училищните групи, разпитваща и любопитна, коства й доста да напусне университетската си дейност, но щом вижда необходимото време за една журналистическа кариера, решава да се отдаде напълно на актьорството.

Шансът...
Така започва да си отваря врати в Маями, градът в който прекарва 7 години и където участва в един епизод на сериала "От местопрестъплението: Маями" ("CSI Miami") през 2002 като камериерка, докато Хуан Солер и Макита, аржентински актьори, с които поддържа хубаво приятелство, не я канят нея и съпруга й в Мексико за няколко седмици, а тя се възползва да ходи на кастинги там и участва в няколко новели. "Да живея в Мексико ми помогна да придобия мексикански акцент, който е добре приет, всъщност първата ми учителка по дикция бе Адриана Бараса". В Мексико се снима в теленовели и филми, доказвайки способностите си. "Важното е да правим нещата възможно най-добре, влагайки всичко пред камерата, било то кино или телевизия, и в двете се работи екипно. Това научих там, както и че се привързах към футбола". Откакто е отишла в страната на ацтеките, този спорт я е покорил, защото феновете го изживяват с голяма страст. "Когато ходя на мач се държа като тях дори псувам понякога. Може би затова ме поканиха в "Rudo y Cursi", който разказва именно за страстта към футбола. 

Личният й живот...
Актрисата е щастливо омъжена за актьора Рамиро Фумасони. Запознават се в Маями, било е любов от пръв поглед. "Щастлива съм в брака си, Рамиро и аз сме много стабилна двойка, прекарваме доста време заедно и сме супер приятели, харесва ни идеята да имаме деца, но сега сме фокусирани в кариерите си, смятам, че в даден период, не много голям, това би могло да стане, но за сега сме добре така. Пътуваме много и се опитваме да сме възможно най-много време с нашите семейства и приятели". 

За себе си...
Джесика се определя като домакиня, посветена на съпруга си, но без да пренебрегва актьорската си дейност. "Обичам да се грижа за мъжа си, това е един от плановете ми в живота. Възпитана съм в стабилно семейство, но това не ми пречи да бъда забавна и дръзка", споделя най-малката от седем братя и сестри. 


Актрисата твърди, че се чувства много доволна от шанса да работи за Телемундо, но заявява, че не желае да се установи само в една страна, затова винаги търси предложения от други държави. На снимките на "Призракът на Елена" ("El Fantasma de Elena") е била много щастлива. Дулсе, героинята й, знае, че с очарованието си може да манипулира мъжете и го използва, за да й помогнат да забогатее. "Това е новела, която реализирахме с голяма обич, имахме голям успех в страни като Панама, Еквадор, Германия, България, Дания, Албания, Белгия и моето любимо Пуерто Рико". Следващата й роля е в "Страстно сърце" 
("Corazón apasionado") на Веневисион като заместничка на Сулейка Ривера, която тогава разбира, че очаква първото си дете. Това е поредната злодейка, която Мас изиграва. "Винаги ми се падат лошите, но тази е доста секси, доста лоша, капризна. Прави всичко импулсивно, защото така иска и това е трудното да оправдая в един персонаж, защото не го прави от любов, способна е да се изправи дори срещу близките си. Това е персонаж, който ще бъде намразен". Джесика е говорила със Сулейка относно героинята. "Каза ми, че й е харесала ролята, на всяка актриса би й харесала да изпълни тази роля, но поради очевидни причини не е могла да я направи. Суле е супер красива, каза ми, че се радва, че именно аз ще я играя. Това беше голяма възможност за нея, но й се падна най-голямата роля, тази на майка". За това превъплъщение е трябвало да 
премине конно обучение и да претърпи промяна на външния вид. Красивата актриса се включва във финалния етап на "Паднал от небето" ("Cachito de cielo"), теленовелата на Телевиса с която се връща на мексиканския екран. Героинята й се казва Соня, изтънчена, надменна, злонамерена жена, мами мъжа си с друг. "Щастлива съм, отново злодейка, обичам да усещам тази лошотия в персонажите си, смятам, че на този тип роли се радвам доста, защото са доста далеч от моята същност". След Мексико е ред на Аржентина да бъде покорена от чаровната пуерториканка, която в момента се снима в "Такси, плеплетени любови" ("Taxxi, amores cruzados") в доста "нетипична" за нея роля... тази на злодейката.  Джесика може да се похвали с участия в големи продукции на Телевиса, Телемундо, Веневисион и Телефе.

- Според теб трудно или лесно се влиза в телевизията?
Зависи, винаги съм смятала, че трябва да си подготвен. Очевидно този, който упражнява добре професията си винаги ще работи, но, от друга страна, съществува факторът късмет или това да имаш връзки.

- Какви умения ползваш, за да се подготвяш за персонажите си?
Първо му определям биографията (от къде идва, какво е семейството му, конфликти и т.н.). След това се опитвам да потърся мои неща, които да приличат на персонажа и после се впускам да мисля как мисли и какво чувства.

- Мислиш ли, че физиката е от съществено значение за успешната кариера в телевизията?
От съществено значение е, когато се търси определен стил и когато имаш хубава физика, в началото това е в твоя полза на 50 %, но после трябва да се доказваш. Млада жена, талантлива, способна да дава най-доброто от себе си на работата.

- Какво има Джесика в повече, за да е постигнала всичко това в кариерата си?
Посвещение, отговорност. Обвързана съм с работата си. Дайте ни символно значение на "актьор" - живот. Наслаждавам се на всяка героиня, тъй като ми позволява да бъда, каквато не съм. 

- Какво очакваш от кариерата си?
Очаквам да раста още стъпка по стъпка и да се уча всеки път повече, за да изпълнявам всеки следващ персонаж по-добре.

- Какъв съвет би дала на младите, които искат да станат актьори?
Да учат и да се подготвят, за да може като дойде възможността да не я прахосат. 

- Тази година отново беше в Мексико, но за да придружиш съпруга си Рамиро Фумасони, който е протагонист на "Да живееш ненавреме" ("Vivir a Destiempo") на Ацтека...
 Откакто той дойде в Мексико съм с него. Аз също имах някои неща тук, но закъсняха и затова само го придружавах. Ние сме големи приятели с него и си имаме огромно доверие и обичаме да сме заедно.

- Ревнива ли си?
Не, имаме си доверие. Обичам да го гледам да работи, аз съм му фен номер 1, спомням си, че когато видях сцената с първата му целувка с Едит Гонсалес, се развълнувах много, защото го видях не като Рамиро, а като Алехандро Монрой, героя му.

- Изглеждаш доста влюбена...
Страшно съм влюбена! И горда със съпруга си. Много красив мъж е!

- Има ли професионална ревност помежду ви?
Не, никога. Ревността е нормално нещо, но между нас не; както споменах имаме голяма дружба, когато трябва да реализираме кастинг, винаги се консултираме, за да знаем как да го направим по-добре; подкрепяме се във всеки момент. Когато започнах и ми се получаваше добре, Рамиро винаги ме е подкрепял, винаги е бил страхотна половинка.

- Рамиро, също като теб, влезна през голямата врата с главна роля в теленовела в праймтайма...
Знаеш ли, това ме изпълва с голяма гордост, понеже кариерата му не е дълга, но с важни роли; играл е хубави персонажи и сега имаше шанса да се развие още като актьор с Алехандро Монрой. Всъщност, не изпусках теленовелата, Рамиро и Едит имаха много хубава химия на екрана. Без да броим, че Едит е съкровище, работих с нея в "Дума на жена" ("Palabra de Mujer").

- Снимала си се в доста видеоклипове на известни певци като Алехандро Фернандес, Деди Янки и други. Разкажи ни за "Pasarela" на Деди Янки. Яви ли се на кастинг?
Не, покани ме големият режисьор Карлос Перес, който прави клиповете на Рики Мартин, Деди Янки, Марк Антъни, Дон Омар. В това видео трябваше да се представя като карибската жена, латино жената, не трябваше да бъда модел, за да разпръсквам сексапил.

- Какво ти харесва най-много в работата ти като актриса?
Харесва ми, че мога да играя различни персонажи, обикновено ми дават ролята на злодейката и затова хората ме мразят (смее се). Наслаждавам се на злодейките, защото правят много неща, правят се на добри, плачат, имат по четири любовника в теленовелата и тъй като не мога да го правя в реалния си живот, се възползвам от новелата (смее се). Имам доста горещи сцени и обичам да ги правя силни сцени, повтаряме колкото е нужно, за да се получи добре. 

- Вярваш ли в призраци? Случвало ли ти се е нещо странно?
Да, като малка виждах доста странни неща, което сега не ми се случва, но определено виждах бели силуети, понякога дори се движеха и не знам дали беше продукт на въображението ми или не, но ги виждах. Затова всеки път щом чуя истории за призраци ги вярвам. 

- Има ли нещо, по което се идентифицираш с Дулсе от "Призракът на Елена" ("El Fantasma de Elena")?
Дано не... макар че единственото по което си приличаме е остоянството. Надявам се да ви хареса работата ми и ви гарантирам, че правя всичко възможно, за да ви е по вкуса. Опитвам се да ви накарам да усетите емоции с изпълнението ми на Дулсе, макар вероятно да ме мразите, но ви разбирам и аз я мразя малко (смее се).



- Как се подготви за Федора в "Страстно сърце" ("Corazón apasionado")?
По цял ден бях във фитнеса, защото е доста провокативна, мисли, че всички мъже ще паднат в краката й, щом мине край тях, използва секса като оръжие да доминира над тях. Имам сцени по бански и други, в които съм гола. Изсветлиха ми косата, искаха промяна. Щастлива съм. Тренирах езда, от малка имам връзка с тези животни, защото баща ми се занимаваше с тях. Не се страхувам от тях, освен това вземах уроци по препускане с кон. 

- Как се чувстваш в най-новата си роля на Лина в "Такси, плеплетени любови" ("Taxxi, amores cruzados")?
Много щастлива, че мога да си партнирам с Хорхе Марале, за мен той е голям актьор и винаги съм му се възхищавала, сега ни се падна да се забавляваме със злините в сериала. От първия ден се отнасят с мен чудесно, целият екип е пълен с енергия. Доволна съм да играя с една голяма приятелка, каквато е Катерин Фулоп за мен. Да работя в аржентинска новела беше сред плановете ми, не само за да съм близо до семейството, защото съпругът ми е аржентинец, но и защото ми харесват проектите в тази страна.


- Какво ще кажеш на всички българи?
Пращам ви огромна целувка. Благодаря за подкрепата.