сряда, 15 януари 2014 г.

Вие пожелахте: Карина Крус

 Зад ангелското лице на Карина Крус се крие жена с темперамент и характер.
"Не трябва да съжаляваш, че си пресякъл реката, по-добре отколкото да не си", това е фразата, с която описва живота си, например, когато беше готово постановлението да бъде Госпожица Вайе и е казала: "Не, благодаря, не искам да съм кралица", въпреки настояването на комитета по красота в щата, вярвайки, че да убедят Карина ще е много лесно. "Бях много малка и не бях дефилирала никога. Обадиха ми се и ми казаха "избрана си със заповед', казах им, че не искам. Освен това ми скъсиха косата малко, като момче, ходех с шапка и в спортни дрехи. Нищо общо с кралица!". Има по-голяма сестра и по-малки брат и сестра.
 За нея, телевизията никога не е била основна цел в живота. Искала е да се пребори със срамежливостта и страховете си, така започнала кариерата й на актриса: "От много малка ми харесваше актьорството. Когато завърших колеж, почнах да вземам уроци, учих и моден дизайн, завърших и двете. Но актьорствах само заради упражненията, за да се опозная повече, да изкарам тези страхове, тревоги, за да преборя срамежливостта. Никога не съм искала да влезна в телевизията". 
 "Тялото е предназначено да бъде видяно, не да е покрито" е казала най-известната блондинка на Холивуд Мерилин Монро. За разлика от нея, Карина подлага на изпитание свенливостта си, позирайки полугола: "В началото бях много нервна, след това се отпуснах и се почувствах удобно. Но смятам, че това е най-смелото, което съм правила и което ще направя през кариерата си. Голотата не е част от личността ми. Ще позирам по бански, но по бельо не бих. Ако ми се налага да се снимам гола в новела или във филм, няма проблем, но да го направя като Карина Крус, не!" Карина се грижи за тялото си, но е далеч от хирургическа намеса: "Единствената ми интервенция е на бюста и я направих, когато бях на 18г. Бях комплексирана, понеже бях слаба. Спортувах много, затова ям много и без угризения". 
 Артистичният й живот протича спокойно, без прибързаност, без амбиции, може би това е ключът за успеха на Карина. Участвала е в риалитито "Изпълнители от теленовела" 3 ("Protagonistas de novela") 3 в Колумбия през 2004. "Участието ми в риалитито винаги го виждах като опит в живота, не като актьорски опит. Промених се много, научих се да познавам границите си". Но продуцентите не са гледали много добре на участието й в риалитито. "Аа, ти не си ли тази от изпълнители? и правеха едни физиономии. Затова се връща в Кали, родният й град, с желанието да не прави телевизия, а да се посвети на линията си дрехи. "Когато отидох там (в Кали) се посветих на бизнеса си, започнахме да изнасяме дрехи в Мексико и Еквадор. Продължих да вземам уроци по актьорство, защото ми харесваше, но не и за да се посветя на това".
 Определено съдбата й е била да стане актриса. Отива в Богота по работа и я убеждават да се яви на кастинг за "Бащи и деца" ("Padres e hijos"). След три дни получава обаждане, че е одобрена. "Беше прекрасно училище и ме убеди, че актьорството е моето призвание. Харесваше ми часове наред да снимаме. Харесваше ми езика, всичко на снимачната площадка". След това заминава за Мексико, страна в която идва, благодарение на приятелката си Адриана Уртадо, където две години не спира да работи като модел, правейки реклами и учейки дикция и неутрализация на акцента. Явявала се е на няколко кастинга за роли в новели на Телевиса, но не е избирана за нито една, заради колумбийския си акцент. "Обичах да живея в Мексико, харесваше ми храната им, хората". В Мексико не й провървява като актриса, но в САЩ, Венесуела и Колумбия да. През 2009 работи за RTI във "Тримата Викторино" ("Victorinos") с Роберто Манрике. През 2009/2010 се снима в новелата на Каракол "Чаровникът" ("El encantador"). "Да работиш в Каракол е много приятно. Хората са невероятни, винаги ще ти помогнат". През 2010 заминава за Венесуела, ставайки част от "Салвадор, спасител на женски сърца" ("Salvador de mujeres") с Карлос Гийермо Айдон и Руди Родригес. През 2011 се снима в новелата на Телемундо "Наследниците дел Монте" ("Los herederos Del Monte") .

 Първата си главна роля постига в колумбийската продукция "Първата Дама" ("Primera 
dama") 2011/2012. Тя не идва случайно или по чудо, борила се е за този персонаж, след като й представиха няколко други роли, но накрая са й дали главната. "От доста време го исках, това е мечтата на всеки актьор и не си представях, че ще бъде толкова бързо. Представиха ми пет персонажа и когато бях готова да подпиша да влезна в образа на Паула, ми предложиха да изиграя Палома. Дадох всичко от мен, влюбих се в героинята си. Подготвих я с Виктория Ернандес и Хуан Калдерон. Да се представиш на кастинг е сложно, трябва да показваш целия си потенциал в една минута. Каналът заложи на мен и може би в мен видяха профила на Палома. Когато ми се обадиха, че оставам, паднах на колене. Не можех 


да говоря от вълнение". Да стигнеш до главната роля не е лесно, но е по-трудно от тук нататък. "Благодарна съм на живота за това, бе прекрасен подарък, но работата ми е да играя. Колко хубаво би било от сега нататък да играя главни роли, но това, което искам е давам живот на героините, да се влюбвам в тях и в историята". След като приключват снимките, отново ходи на уроци, за да се подготви за следващата си роля.
 Последното й участие е в колумбийския сериал "Тримата Каин" ("Los Tres Caínes") през 2013.
 Сега хората я разпознават по улицата. "Тъй като направих много новели, които се гледат и в чужбина, ми искат автографи в Маями, но след "Първата Дама" ("Primera dama") всичко е различно. Харесва ми, че ми искат автограф, понеже и аз като виждах актьор се побърквах, когато му исках автограф и снимка".

 Личният й живот не е съпътстван от скандали и връзките й не са били бурни, но са се коментирали в пресата. "В началото на риалитито ме обвързваха с един мъж, с който нямах нищо общо. След това с Хуанпа. С него, да, имах връзка". Има тема, която остава пълна загадка и за която отказва да говори. Крус признава, че не би имала нищо с човек от артистичния свят.
 Съдбата си знае своето. Може би наистина Карина ще се превърне в Първа Дама. От две години Карина е с губернатора на Магдалена, област в Колумбия, Луис Мигел. Той прави всичко възможно, за да я превърне в Първа Дама, отнасяйки се като принц с нея. Всеки път щом могат, двамата отскачат до Маями, където се радват на плажовете и романтичната обстановка. Двамата са се срещнали в Богота на едно събитие. 

- Какво чувстваш, когато играеш?
Всеки път, щом започвам сцена и чувам 5, 4, 3... усещам едни нерви, които са божествени. Но от тук нататък е великолепно, радвам се на всяка минута и винаги съм го гледала като възможност да бъда друга. Това го прави още по-интересно. Всеки персонаж е нов опит и предизвикателство. 

- Мислеше ли, че "Изпълнители от теленовела" 3 ("Protagonistas de novela") 3 ще ти послужи за тръмплин?

Да, мислех си го, понеже така го карат да изглежда. Но после осъзнах, че не при всеки работи, като на мен, затова се върнах в Кали и малко да се отдалеча от този образ. След две години се върнах в Богота по работа с модния си бизнес, тогава се видях с приятелката си от риалитито Маргарита Рейес и тя ме убеди да се явя на кастинг, там се запознах с настоящия си мениджър Хосе Ривера. Започнахме да работим заедно. 

- Знаем, че имаш модна фирма...
Всъщност аз и една приятелка я отворихме. С фирмата винаги ни е вървяло много добре, но когато заминах за Мексико се наложи да я затворим, защото аз не можех да я ръководя от там. Щом се върнах започнахме пак. Изнасяхме за Мексико и Еквадор. Отдавна я ръководи само приятелката ми.

- Каква е разликата да учиш актьорство в Мексико и в Колумбия?

Ами, виж, основната разлика е акцентът и някои технически думи, но начинът на учене е същият, най-трудното нещо в Мексико, когато се явявах на кастинг, беше да свикна със слушалката, прекалено сложно и скучно е... останалото е много хубаво. 


- Как си учиш сцените?

Винаги свързвам всичко, всеки път щом чета сцената, си я представям и свързвам ключовите точки на сцената с нещо, което ми се е случило. Също я чета по два пъти, след това още веднъж с необходимата интонация и после я пиша на бял лист не само моите думи, но и на останалите. 

- Как се подготвяш за ролите си?
От много добра преподавателка научих, че всеки човек в реалния живот има собствена музикалност за всичко. Така че опитвам се да я намеря за всяка роля, за да знам как върви, как се чувства и т.н. и после се опитвам да видя личността й спрямо профила й. Така я изграждам и знам как да се изправя пред всяка ситуация. Режисьорът също ни помага много.

- Какъв съвет би дала на тези които искат да станат актьори?

Когато аз започнах в това, винаги четях интервюта на актьори и винаги ги питаха това, а те отговаряха да се борят за мечтите си, да са постоянни и аз си казвах 'как да го направя? Да кажат нещо повече' След това осъзнах, че гледах думите им и не вниквах в тях, бяха прави. Бих прибавила да вярват в таланта, да бъдат позитивни. Пречките не съществуват, пречките са измислени от нас, за да прикрием страховете си, така че да мислим позитивно и да вярваме в таланта си, трябва само да искаш, за да можеш.


- Вярно ли е, че си била омъжена? 
Ууууй не. Истината е, че не искам да говоря за това. Беше една връзка и толкова.

- Как се чувстваше в първата си главна роля?
Прекрасно. Обичам да съм на снимачната площадка. Вечер се прибирах изморена, но бях щастлива там. Целият екип е супер готин. Като заснехме последния епизод, всички плакахме. В събота приключихме снимки, а аз продължих да плача и на другия ден целия. 

- Обвързваха те с Кристиан Майер, докато снимахте "Първата Дама" ("Primera dama"). Имаше ли нещо с него?

Смяташ ли, че ако имах нещо с Кристиан, нямаше да го изкрещя през прозореца? (смее се) Той е божествен, очарователен човек. В продукцията се държеше много мило както с мъжете, така и с жените. ако имах нещо с него, нямаше да го отрека.

Carina Cruz - Paloma Zamudio de Santander- Как те възприемат на улицата хората, докато игра в "Първата Дама" ("Primera dama")?
Например, влизам на едно място и една жена ми каза: "оо, не, тази да не влиза" и аз питам защо? "защото отнема мъже" и аз 'не, не, не, това е лъжа'. Много такива ситуации е имало, но в Туитър жени са ми казвали 'да, имаш цялото право да го направиш, мъжете, че би им харесало да имат една Палома в живота си. В реалността има много като Палома.