сряда, 26 февруари 2014 г.

Вие пожелахте: Фернандо Колунга

Да говорим за Фернандо Колунга означава да говорим за един от най-обичаните и уважавани мъже в света на теленовелите. 

 "Не бих оставил актьорството за нищо - то е моят живот". С тази сигурност и страст говори за една от малкото познати любови на актьора. Обожава родителите си Фернандо и Маргарита: "Имали са смелостта да ме доведат на този свят, когато са били едва на 17г. и способността да ме възпитат в добри ценности. Освен това съм щастливец, понеже още ме търпят. Живея с тях!" Като единствено дете, Фернандо Колунга не е бил глезен нито проблемен. "Правил съм само няколко пакости, за които баща ми ме смъмри сурово. Той винаги е бил със силен характер, но съм му благодарен, защото благодарение на него съм дисциплиниран и отговорен", споделя мексиканецът. Актьор с дълга кариера, успял да остави следа в безбройните истории, останали в сърцата на зрителите и на феновете му, които следят всяка негова крачка и аплодират всеки негов триумф. За първи път се влюбва на 14г, когато бил още в колежа. 
 "Винаги съм искал да стана актьор, но докато го постигнех, правех всичко. Имах железарски магазин, автокъща, работих като администратор дори бях барман", спомня си Фернандо. От 9-годишен практикува бойни изкуства, прави упражнения всеки ден, играе скуош и плува и е привърженик на мотоциклетите. И така, докато, като млад студент по Строително инженерство не влиза в киното с малки роли и дублирайки актьорите в опасните сцени. Една от които си спомня с голяма обич - в теленовелата "Сладко предизвикателство" ("Dulce desafío") през 1989, която му отваря вратите на Телевиса. "В последния епизод замених Едуардо Янес, който трябваше да се качи на мотор". Този пръв допир с престижната компания го въодушевява да се запише в Школата й през 1990. Оттогава, лицето му започва да става известно благодарение на няколко предавания. Най-голям успех му носи мексиканската версия на "Улица Сезам" ("Plaza Sésamo"). Участвал е в продукциите "Пепел и диаманти" ("Cenizas y diamantes"), "Мария Мерседес" ("Maria Mercedes"), "Егоистични майки" ("Madres egoístas"), "Маримар" ("Marimar") и "Отвъд моста" ("Más allá del puente"), в последната е лошият. Нужни са му само пет години от 
началото на кариерата му, за да се сдобие с първата си главна роля в "Мария от квартала" ("María la del barrio") с Талия, която става голям хит. Колунга играе алкохолик. "Пийнах няколко чашки и се снимах, за да видя какъв е гласът ми и движенията ми като съм пил". Талия и Фернандо са били двойка в живота в продължение на две години. Тя е единствената, за която актьорът си признава: "Връзката ни стана толкова публична, че се изхаби. Раздялата беше много болезнена. Не обичам да говоря за личния си живот. Освен това, кавалерите не говорят, когато една връзка се разпадне". Прави и дебюта си в киното в "Целуни ме" ("Bésame en la boca") с Паулина Рубио. След него офертите към него не спират да валят. Всички го искат. Оттогава се снима само в главни роли. Следват хитовете "Есмералда" ("Esmeralda") с Летисия Калдерон и "Узурпаторката" ("La usurpadora") с Габи Спаник, излъчвани и у нас. 
С Габи Спаник станали големи приятели: "Габи е невероятна жена и професионалист. Разбирах се добре и с тогавашния й съпруг Мигел де Леон, който играеше в теленовелата". В тази продукция Колунга е играл нетипичен протагонист. "Убедих режисьора героят ми да носи брада, мустаци и да се облича различно. Това не бе обичайно за мъжете по онова време". В следващата му история "Есперанса" ("Nunca te olvidaré"), също давана у нас, сцените му с Едит Гонсалес изглеждаха много горещи. "Едит е голяма актриса и се отнасях с уважение. Кълна се, че не сме си хапали устата". Протагонизира друга успешна новела "Прегърни ме силно" ("Abrázame muy fuerte") с Арасели Арамбула през 2001. След нея си позволява почивка от две години, през които учи актьорство и продуциране. През 2003 се 
връща със суперпродукцията "Истинска любов" ("Amor real"), давана у нас по Евроком, една незабравима работа за Колунга. "Получих само позитивна критика, никога преди не ми се бе случвало. Доволен съм". Последваха "Пробуждане" ("Alborada") (по Евроком) и "Изпепеляваща страст" ("Pasión") (по ТВ7), чиято обстановка отново е от минали епохи. Тогава се снима и в игралния филм "Крадец, който ограбва крадец" ("Ladrón que roba a ladrón") с Мигел Варони, Соня Смит, Габриел Сото и други. 
 Въпреки че е един от най-желаните ергени, той е бил свързван с почти всичките си партньорки, появиха се слухове, включително, в които се подлагат на съмнение сексуалните му предпочитания. "Предпочитам да не говоря на тази тема. Любовта е между двама души и никой не трябва да им се бърка. Хората, които ме обичат, знаят кой съм, какво мисля... Това е най-важно за мен".

 Добър колега и много забавен
"Голям шегаджия е", казва Габи Спаник за него. "Забелязва се щом не е в настроение, понеже винаги ни създава страхотна атмосфера. Много е забавен", заявява Хуан Пабло Гамбоа, който преживя една от шегите на актьора по време на снимките на "Узурпаторката" ("La usurpadora"), както си спомня и Шантал Андере. "Фер и аз го затворихме в една гримьорна и не го намериха за снимки". Колунга споделя, че все още не е изиграл ролята на живота си. "В кариерата ми всички роли са били хубави, но усещам, че все още не е дошла най-добрата". С Нора Салинас са добри приятели, откакто играха заедно в "Есмералда" ("Esmeralda"). 
 Последните му три теленовели, две от които сме ги гледали в България, са "Утре и завинаги" ("Mañana es para siempre") със Силвия Наваро (по Диема Фемили); "Желязната дама" ("Soy tu dueña") с Лусеро (по Бтв Лейди) и "Защото любовта командва" ("Porque el amor manda"). Унивисион му връчи специалната награда "Супернова" заради изключителната му международна кариера и популярност. Няколко пъти е отличаван и като "Най-добър актьор" на списание TV y Novelas.
Всяка една от теленовелите, в които е играл, е ставала истински хит. Последната му новела е "Защото любовта командва" ("Porque el amor manda") с Бланка Сото, забавна романтична комедия, с голям успех в Мексико. След това отиде в театъра с постановката "Пълен мрак" ("Obscuro Total"), където освен актьор, е и продуцент и режисьор. През февруари и март му предстои турне из Пуерто Рико с тази пиеса, в която играят още Бланка Сото, Айлин Мухика и Едуардо Лагуардия. В следващата си теленовела Колунга би искал да изиграе злодеят.

- Как се е развила теленовелата, откакто започна до сега?
Теленовелите са претърпели много промени, продължават да са в жанра на драмата или понякога с малко драма, комедия, трагедия, зависи от темата, но очевидно е обновена, от техническа гледна точка, начинът по който се правят дублите, по който се разказва историята. Променен е и начинът, по който се пише една история. 

- Какво мислиш за розовите теленовели и за по-реалистичните?
Смятам, че теленовелите трябва да имат от всичко. Аз работя в Телевиса, компания с огромен брой новели. Могат да си играят с различните видове - могат да имат по-реалистична, комедия, драматична. Аз търся теленовелите да бъдат спектакъл, който да се гледа от цялото семейство и да те забавлява, да те развлича, да забравиш за ежедневието и да ти остави някакво послание. Смятам, че това е целта на теленовелите, затова няма да спрат да се правят.

- Какво означаваше за теб да изиграеш комична роля в "Защото любовта командва" ("Porque el amor manda")?
Много доволен, че я направих, публиката ме прие много радушно. Резултатът е много добър. Когато комбинираш комедията и драмата, резултатът е добър, понеже придава повече актуалност. Тук, сред всички теми, е и темата за любовта на един баща към детето си, тема която рядко се разглежда. Обикновено децата са свързани с майките си, а бащите са малко отдалечени. При моя персонаж може да видиш баща, борещ се за любовта на дъщеря си.

- Как се чувстваш ти като трябва да играеш ролята на баща, а в реалния живот не си такъв?
Това е нещо, което съм изживял в семейството си, непознато е за мен, но се позовавам на това, освен че всеки ден наблюдавам какво правят майките и бащите за децата си. 

- Страх ли те е да не останеш сам?
Не, имам приятели и приятелки от малък и винаги сме загрижени едни за други, но е трудно една половинка да те приеме. Никога не съм казвам, че жените не ме разбират, напротив, казвам 'с чудовище като мен кой ще се наеме?' (смее се), започвайки от характера ми. Имам силен темперамент, а и половинката ми ще трябва да ме гледа да целувам други жени, имам сложен работен график.

- Какво искаш от една жена?
Каквото и предлагам. Първо, трябва да има химия, уважение, идентификация и много любов. Щом си влюбен всичко ти върви добре. Търся жена, с която да съм за цял живот, да се опитам да бъда най-добрият съпруг, партньор, приятел, понеже е много трудно. Знам, че за да съм пълноценен, трябва да създам семейство и би ми харесало да видя един Фернандито или една Камилита да тичат. Не искам нищо, което ни бих могъл да дам: разбиране и толерантност.

- Какво мислишза това, че те смятат за една от иконите на теленовелите?
Това определение ми го даде публиката, на която съм благодарен много. Уважавам този жанр, тази работа. Винаги давам 100% от себе си, никога не се прибирам у дома с мисълта, че ми е липсвало да направя нещо в работата си, напротив, прибирам се удовлетворен, че съм дал максимума от себе си. Това се прави с душа, със сърце и нещо, което ми е послужило, е да мисля за семейството, да се опитам да ги забавлявам, това ми е целта, да оставя следа.

- Защо теленовелите никога няма да спрат да са на мода?
Защото човек обича да мечтае и да мисли, че ако положи повече усилия и се бори за нещо, мечтите ще станат реалност.