сряда, 5 февруари 2014 г.

Вие пожелахте: Глория Треви

Животът й, като заглавието на последния й девети албум, е "като филм" ("De película"), в който е преодоляла всичко, за да триумфира. 

 Глория започва артистичната си кариера на 14г. в музикална програма на Телевиса, след като спечелва конкурс за двойничка на Лусеро. Наградата включва и една година обучение в Школата на Телевиса. Почти на 15г. я запознават с един от най-известните тогава музикални продуценти Серхио Андраде, който я кани в един от проектите си. На 16г. става част от групата "Boquitas Pintadas", формирана от пет момичета, но не пожънва успех и скоро се разпада. Глория преживява икономическа криза и започва да си търси работа. Става инструктор по аеробика. Обръща се за помощ към Андраде и той успява да я лансира като солистка. Така се появява първият й албум "Какво правя тук?" ("Qué hago aquí?") през 1989-а. Оттогава все нейн албум е сред най-продаваните, превръщайки се в златни. Треви е една от най-известните и обичани певици в Мексико, наричана мексиканската Мадона. 
 Успешна като композиторка, певица и продуцентка, с впечатляваща траектория със златни хитове, които публиката все още иска по концерти, Глория прибавя още един успех с парфюма си, аромат, напоен с личността й - дръзка и жизнена, направен специално за нея и който тя посвещава на всичко жени, за да се чувстват горди каквито са. Нещо, което не можем да отчетем като успех, обаче, е дебютът й като актриса в теленовелата на Телевиса "Свободна да те обичам" ("Libre Para Amarte"). От края на 90-те продуценти са й предлагали да играе в новела, но безбройните скандали около нея - включително затвор (обвинили са нея, Серхио Андраде и други в тормоз и насилие над малолетни през 1999; десет месеца живели като бегълци и ги задържали в Рио де Жанейро; през 2002 ражда син, а малко по-късно се връща доброволно в Мексико, за да се изправи пред съда; след четири години осем месеца и осем дни, прекарани в затвора, я освобождават; издава албуми, които отново стават най-продаваните) - са я държали далеч от публичната дейност. 15г по-късно всемогъщият Емилио Лароса я убеждава да протагонизира
 новелата му "Свободна да те обичам" ("Libre Para Amarte"). "Беше много трудно да убедя Треви, защото е голяма музикална звезда и въпреки че е играла в четири филма, това бе първият й път в телевизията", казва Лароса. Ключова роля да приеме ролята изиграва това, че може да пее в историята и най-вече, че се идентифицира с героинята: скромна и борбена жена, която става, след като е стигнала дъното. "В живота ми е имало много възходи и падения, но винаги съм продължавала напред. Никога не съм се крила нито оттегляла". Глория сама избра името на героинята си: "Избрах Аурора в чест на прабаба ми. Обожавам я и знам, че ме пази
 от небето". Омъжена е за импресариото Армандо Гомес от 4 години. Смятат да правят филм за Глория Треви, но самата певица и актриса смята, че феновете й нямат нужда от този филм, те знаят истината за нея. "Ще разкажа историята на живота си, когато трябва. Искам да изчистя името си веднъж завинаги. Не толкова заради мен, повече заради феновете ми, които ми вярват и ме подкрепят, заради децата ми, понеже заслужават да се гордеят с майка си".

- От малка ли мечтаеше да станеш певица?
Не, исках да стана супергерой или ветеринарка. Представях си се да летя и да спасявам животни. Оприличавам се много на супергероите. Харесва ми да съм СуперГлоу през деня и Треви през нощта.

- Какво ще ни кажеш за песента "Не съм птиче" ("No soy un pájaro"), от новелата "Свободна да те обичам" ("Libre Para Amarte"), химн на Глория Треви ли е, в нея могат да се чуят думи като "свободна", "ако падна, ще стана", "напред"...?
Колко хубаво, че ми казваш това, но не го направих мислейки за Глория Треви, а просто песен, с която се идентифицират не само таксиметровите шофьори, а всички. С тази песен можем да се идентифицираме всички. Това е песен за повдигане на духа, има чувственост и фриволност, двоен смисъл... Има две версии - поп и за група.

- За първи път играеш в теленовела...
Да, първи... ами веднъж играх статист, но дори не ми се видя лицето (смее се)... потърсиха ме, защото искаха някоя Глория Треви, но с друг житейски опит, която не се превръща в артист, влюбва се в негодник, но с очарователна страна. Хареса ми, че ми позволиха да бъда мен самата, но с друг живот.

- Харесва ли ти да играеш в новела?
Да, но ще е трудно да играя в друга скоро, защото приоритет за мен е музиката и имам доста проекти.

- Кое беше най-голямото предизвикателство в теленовелата?
Да се приспособя към графика... но е добре дори се научих да шофирам! Наслаждавах се да играя. Ставах 6:30, гримираха ме. Снимах цял ден, понякога до 9-10 вечерта. Прибирам се у дома и правя упражнения. В края на седмицата имах концерти.

- Как се чувстваше в ролята на Аурора?
Наистина беше прекрасно преживяване. Благодарна съм на Емилио Лароса за шанса да се запозная с толкова прекрасни хора, които ми станаха приятели за цял живот. Научих доста, понеже имам талант да играя, но сега имам техника. Получих много критики, но съм им свикнала.

- Колко верни са слуховете за лошото ти отношение с продуцента Емилио Лароса и че си поискала един милион песос, за да целунеш Едуардо Сантамарина?
Доволна съм от новелата, защото имах възможността да влезна в дома на много хора. Свикнала съм с критиките, хората си измислят всеки ден; точно затова създадох песента "Бла бла" ("Habla bla bla"), в нея се казва 'колкото повече говорят за мен, по-добре'. Колкото до Едуардо, не е вярно, но каква добра идея. Истината е, че не знам всички клюки, казани за мен, само едва-две. Нямам време да ги опровергавам.

- Имала си много сериозни проблеми, но ги преодоля. Как го постигна? Терапия, нещо духовно?
С Бог, който ми подаде ръка и ме изправи, не съм от тези, които се правят на милосърдни, напротив, предпочитам да изглеждам като кучка, но това е бариера, която си поставям, за да не ми навредят, но трябва да призная, че Бог заслужава чест, че ми дава надежда, живот, здраве и ми праща песни.

- Съжаляваш ли за нещо?
Бих съжалявала, ако съм направила нещо умишлено. Ако съм навредила на някого, е било без да искам. Винаги съм действала с любов и съм давала всичко от себе си, с познанието за живота. Уча се от преживяното.

- Децата ти, Анхел на 11г. и Мигел на 7г., искат ли да станат артисти?
Да, но кое дете не иска... по-малкият се появи в новелата. Един ден снимахме в Канкун и те бяха с мен, тогава Мигел отиде при Емилио и му каза 'искам да се появя в един епизод'. Подготвям ги във всичко: вземат уроци по пиано, футбол, плуване, френски... да правят това, което им харесва най-много и да бъдат щастливи.

- Винаги си пълна с енергия и правиш лудории. В личния ти живот такава ли си? 
В личния ми живот съм спокойна. Децата ми обичат да им готвя.

- У дома как се обличаш?
Слагам си дрехите на майка: без пайети, брилянти. Водя децата си на училище, обичам да го правя. Вечер имам други дрехи за мъжа си, по-секси.

- Как се поддържаш във форма и млада?
Един ден дойде Карлос Монсивайс и ми каза 'момичето с вечната младост', повярвах си и сега продължавам така. Правя много упражнения, три часа дневно, зумба, пилатес. Опитвам се да правя диети, да не ям вечер. Ям протеини и малко въглехидрати. Не искам да ставам слаба. На всеки концерт свалям по три килограма.