петък, 28 март 2014 г.

Мария Елена Дьоринг – божествена красота


Една от най-опитните актриси в киното и телевизията… Все така привлекателна пред камерите… Това е Мария Елена Дьоринг

9
Колумбийката излъчва харизма – такава харизма, каквато малко латино, та и холивудски, актриси притежават. Естествената ѝ хубост печели сърцата на сънародниците на Елена, а и не само, с едни от най-запомнящите се героини в историята на теленовелите, които всички ние винаги ще пазим в сърцата си. Считана е за икона на красотата. „Тя идва отвътре… Въпрос на поведение е. Но задължително условие е да си щастлив. Дори привлекателната жена в момент на тъга не изглежда така очарователно“. Така Дьоринг, преди няколко месеца навършила петдесет и една години, разкрива тайната за впечатляващия си външен вид. Като малка е играла в театъра. Преобличала се е, за да изнася спектакли пред чичовците и родителите си. Въпреки голямата си любов към сцената, кариерата й се развива предимно пред камерите. Мария Елена е била модел, понастоящем актриса, омъжена е и има един син тийнейджър. „Имам щастливо и обединено семейство – Алехандро – прекрасният ми син, който вече е на тринадесет години, и Едуардо (втори брак за актрисата, двамата се женят през 1995-а година) – съпругът ми. И двамата ме разбират и ме подкрепят във всичко, с което се захвана“.

3
След 10 години далеч от театъра, продуценти я викат да протагонизира „Техники, за да обичаш“ („Técnicas para amar“), където си партнира с Адриана Кампос, Хуан Пабло Гамбоа и Хулио Пачон. „Една група, с която бе удоволствие да се работи, наслаждавахме се много“, споделя Мария Елена за колегите си в новелата. „В този момент искам да си почина поне за малко от екрана. Благодарна съм на телевизията – тя ми позволи да правя това, което обичам най-много и ме направи известна. Киното е мечта, но един актьор, на който не му харесва театърът, е като певец, на който не му харесва да изнася концерти – или не може да пее, или не е влюбен в професията си… Надявам се да стигна до публиката, да осъзнаят, че работя, за да бъда актриса. Не искам да ме харесват само заради сините ми очи“. Признава, че дори тя не може да произнесе фамилията си.

1
Родена е в Кали, Колумбия, сред многобройно семейство: „Имах много щастливо детство, бях най-голямата от петте деца – Хорхе, Анхела, Хосе Луис и най-малкият – Херман“. На седемнадесет години се снима в реклами за сладки и паста за зъби, а после отива в колеж в Лондон: „Исках да опозная света, да науча езици, в страната ми нямаше такъв шанс. И не съжалявам! Лондон е един от любимите ми градове“. След три години там, заминава за Италия, където учи Съвременна литература. Там започва кариерата й на екрана като модел в реклами на известни марки. Тогава сключва първия си брак, а впоследствие живее и пътува по света цели дванадесет години. „Благодарение на кариерата ми като модел посетих много интересни места, сред които Япония, където живях четири месеца, Франция и Испания“. В Италия получава шанс да играе в комедия, без да знае, че малко след това ще получи обаждане, което ще промени живота й: „Един ден през 1993-а година Хулио Санчес ми се обади за главната роля в „Проклятието на рая“ („La maldición del paraíso“). Обмислях предложението неведнъж. Това бе първата ми главна роля в моята страна, с моите хора“. След това идва „Опасни връзки“ („Las aguas mansas“) – любимата ѝ новела. През 1997-а година играе Алисия във „Вдовицата в бяло“ („La viuda de Blanco“) – най-запомнящата се нейна роля до ден днешен: „Беше прекрасна новела, много добре написана. Спечелих наградата за „Най-добра актриса“, но ролята ми там не ми помогна кой знае колко в кариерата. След нея три години не ми се обаждаха за нови сериали. Определено с нея станах известна на международно ниво, но ако не бях направила всичко възможно, за да продължа, със сигурност кариерата ми щеше да залезе. След това беше важно да направя някаква комедия, за да изляза от драматичния образ“.

6
Мария е играла и в сериалите „Отмъщението“ („La venganza“), „Изпитание на любовта“ („Te voy a enseñar a querer“), „Виктория“ („Victoria“), „Гибелна красота“ („Bella Calamidades“) и „Пола“ („La Pola“). Последната ѝ роля към момента е в комедията „Бедните Рико“ („Pobres Rico“), където играе богата вдовица, типична алкохоличка, но за сместка на това голяма шегаджийка. Дьоринг има собствена философия за живота: „Да помъдрееш или остарееш има едно главно предимство – осмеляваш се да казваш много неща и не се задоволяваш с малко. Не се придобиват само години, но и опит. Всяка възраст има своята красота“. Мария Елена Дьоринг е лице за Колумбия на марката „L’Avanté Paris“.

5– Започнала си като модел…
– Това бе прекрасно преживяване. Пътувах из света, наслаждавах се на живота и се учих на много неща.

– Имаш син. Какво е да си майка?
– Това е най-хубавото нещо, което може да се случи на една жена. Любимата ми роля е тази на майка за сина ми…

– Ти ли се грижиш за него?
– Алехандро е на тринадесет години и по-скоро той се грижи за мен.

– Имаш ли много приятели?
– Не много, защото приятелството е сложно нещо, което се утвържава с годините. Но мога да кажа, че имам страхотни приятелки – от цял свят…

4
– Страхуваш ли се, че мъжът ти ще се загледа по някоя по-млада, както се случи във „Виктория“ („Victoria“)?
– Той е достатъчно интелигентен, за да оцени какво има у дома. Ако подложи на риск връзката ни, заради друга жена, предпочитам да не разбирам.

– Какви отношения имаше с Диана Кихано, която беше твоя приятелка във „Виктория“ („Victoria“) и „враг“ в „Гибелна красота“ („Bella Calamidades“)?
– С нея и до днес имаме страхотно приятелство – както това във „Виктория“ („Victoria“).

– Подобно на Ана Мария, героинята ти в „Бедните Рико“ („Pobres Rico“), шопингът ли е твоята терапия?
– На всички шопингът ни повдига духа, но не съм „за“ масовото пазаруване, въпреки че съм живяла в идеалната страна за това – Италия. Истинската терапия на Ана Мария е алкохолът и четирите й кучета. Овдовява млада, остава с три деца, две от които безполезни. Моята терапия е пътуването.

3– Имаш ли кучета?
– Не съм привърженичка на кучетата, предпочитам котки. Кучетата са божествени, но не са за мен.

– Излезе ли бързо от образа на богатата дама в „Изпитание на любовта“ („Te voy a enseñar a querer“). Беше ли предизвикателство тази роля за теб?
– Да! Направих два протиположни образа – Исабел – вярната съпруга на героя на Мигел Варони, която умира в деветия епизод, и Орхидея – нейната сестра, проститутка. Хареса ми, показах, че мога да играя не само „добрата“.

8
– Какво послание би дала на новото поколение актьори?
– Трябва да се подготвят много, но най-важно е да вярват в себе си. Актьорството изисква много, трябва да учиш непрекъснато, през целия си живот, и винаги да правиш нещо ново.

– Каква е основната черта на твоя характер?
– Нетърпението.

– Как се събужда сутрин една икона на красотата?
– Ставам благодарна на Бог, че съм здрава, че близките ми са добре и че имам работа. Благодарна съм и на живота, дал ми толкова много красиви моменти… И на публиката, която реши, че именно аз съм икона на красотата. Именно тя е моят двигател, моят мотор, който ме кара да продължа. Искрено се радвам, когато получавам писма от фенове на другия край на света, които ценят работата ми.

10
– Как протича ежедневието ти?
– Ставам много рано, понеже синът ми отива сутрин на училище и се събужда към 05:30 часа. Ако нямам работа, лягам да поспя още малко, а ако не – тогава отивам на работа. Задължително си мия лицето, зъбите, къпя се, нанасям си тоник, хидратиращ крем, после друг за контура около очите. След като се погрижа за кожата, слагам слънцезащитен крем – не излизам без да си сложа поне малко от него. На работа отивам напълно без грим, слагам си очилата – те са важна част от живота ми. Като цяло, предпочитам възможно най-естествен вид. Никога не си лягам с грим.

16
– Как се грижиш за косата си?
– Опитвам се да не я боядисвам много, тъй като боите са много вредни. Имам няколко бели косъма, но за моята възраст не са много, все още мога да си правя конска опашка без да се виждат.

– Как би искала да остарееш?
– Бих искала да съм дейна, да не оставям това, което обичам да правя, защото, ако нещо състарява хората, това е бездействието. Много обичам да чета, така че ще продължа, дори когато остарея. Ще търся и спокойни места – като полето и морето, които ме очароват. Ще се опитам да прекарвам повече време там.

– Каква е била най-голямата жертва, която си правила, в името на някаква кауза?
– Истината е, че не съм обсебена нито от дерзания, нито от суета, така че жертви не правя. Аз съм от тези, които мислят, че всичко да бъде в излишък не е необходимо.

12– Как мислиш, кое е най-привлекателното у теб?
– Това, че съм резервирана. Въпреки че съм публичната личност, животът ми не е на показ.

– Колко е важна модата?
– Модата е изключително важна, но аз не съм ѝ вярна последователка. Смятам, че има тоалети, които дори да са на мода, не стоят добре на всяко тяло и възраст. Всеки трябва да преценява сам за себе си какво му стои добре и какво не.

13
– Какъв е твоят стил?
– Имам класически стил. Държа на черната рокля и бялата риза, която върви с всичко. Обожавам обувките, чантите и очилата.

– Какво за теб е щастието?
– Смятам, че щастието е състояние на душата, момент в живота, както нещастието. За мен пълното щастие е да мога да остарея до човека, когото обичам най-много, да видя как расте детето ми и евентуално да го видя като щастлив и реализиран мъж.

– Как трябва да изглежда един привлекателен мъж?
– Трябва да има класа и чувство за хумор. Мъж без чувство за хумор… – твърдо не! Не съм от тези, които ги интересуват дали „мъжът-мечта“ ще има личен джет или не.

– Какво те вдъхновява?
– Вдъхновява ме природата, която не спира да ме изненадва.

– Кое ти носи най-голямо удоволствие?
– Без съмнение това е пътуването.

14– Любимият ти цвят е…
– Зеленият.

– Какъв парфюм използваш?
– Харесва ми „Narciso Rodríguez“ и „Hermés“.

– Любимата ти книга?
– Всичките на Габриел Гарсия Маркес.

– Имаш ли някаква мания?
– Пиша всичко, за да го запомня.

– Порок?
– Кафето.

– В какво би се превъплътила?
Във Ферари, за да може всички мъже да не отлепят поглед от мен.

– Какво не знаем за теб?
– Пея много добре, но никога няма да запиша албум.

17
– За какво мечтаеш?
– Да видя внуците си.

– Какво са феновете за теб?
– Обичам ги. Всеки актьор зависи от тях, аз уважавам моите максимално и благодаря на всички за любовта, която ми дават. Знаят, че и аз ги обичам страшно много.
Мария Елена изпраща много целувки на феновете си в България, които в края на миналата година (по коледните празници през 2013-а година) ѝ изпратиха сувенири от най-красивите кътчета тук, и споделя, че изключително много би искала да посети страната ни…

Señora Maria Elena, si lee esto quiero qué sepa qué Usted es Toda una dama y muy buena actriz!“ („Госпожо Мария Елена, ако четете това, бих искала да знаете, че сте истинска дама и много добра актриса!“)