вторник, 29 април 2014 г.

Вие пожелахте: Хуан Алфонсо Баптиста


От вратар на младежкия национален отбор по футбол на Венесуела до успешен актьор, без да броим, че е страхотен танцьор и притежава завидна фигура, позволяваща му да се изявява като модел. Това е Хуан Алфонсо Баптиста или накратко Гато (котаракът). Преди броени дни приключи снимките на „Шефът 3“ („El Capo 3“).
Като малък е обичал да се маскира. Той е най-големият от триja_batistafoto2web_ampliacion  деца. Има брат Мигел на 32г и сестра Адриана на 27г. Бил е веселяк, симпатичен, буен и много нервен, затова майка му го записва в училищен отбор по футбол едва на 4г. „Хареса ми и се посветих професионално на него“, казва Гато. Когато е бил на 9г. бъдещето му е било футболът, а на 13г. получава първата си възможност да застане официално на вратата на младежките национали. Щял е да отиде в Испания, но контузия го отказва от този спорт. Котешкият му поглед му дава прякора „Котарака“ („Gato“). Но тогава никой не си е представял, че няколко години по-късно този прякор щял да се произнася в целия свят. Завършва Стоматология. Когато започва тази кариера, се ja_batista23_1web_ampliacionпоявяват предложения за работа като модел в реклами, благодарение на които открива призванието си: актьорството. Първият му контакт с телевизията е в детското шоу „Nubeluz“. Две години не е работил, тъй като получава парализа на лицето. Играл е в едни от най-успешните теленовели като „Дивата котка“ („Gata salvaje“), „Жената в огледалото“ („La mujer en el espejo“), „Белег на желанието“ („La marca del deseo“), „Пожертвани сърца“ („Sacrificio de mujer“) и други, но ролята с която се помни и до днес без съмнение е тази на Оскар Рейес в „Трима братя, три сестри“ („Pasion de gavilanes“). През 2005 Гато и ‘брат му’ Майкъл Браун се появихаja_gavilanes_041005_web_ampliacion  в един епизод на „Щурите съседи“ („Aquí no hay quien viva“) с Малена Алтерио. През 2006 се включва в танцувалното шоу „Виж кой танцува“ („Mira quién baila“), където остава втори. През 2009 се снима в испанската версия на „Силикон за рая“ – „Без гърди няма рай“ („Sin Tetas No Hay Paraiso“), където играе наркотрафикант. В „Учителката по английски“ („La Teacher de Inglés“) и „Семейство Рей“ („Los Rey“) отново играе злодеят. Новата му роля в „Шефът 3“ („El Capo 3“) е на Gato PitreПитре, работил дълго с наркотрафиканти, забавлявал се е на купони, пътувания и опасни мисии, но това не го задоволява. Мисли, че нарко войната е била достатъчна и отива в другия лагер. Влюбва се в Хулиета и е готов да се изправи дори срещу Шефът, за да я покори.
Работил е във Венесуела, Колумбия, Маями, Ню Йорк,gato152  Мексико и Испания. Ролите на Баптиста са доста разнообразни – като красив мъж разтапя сърца, а като злодей е способен да разваля семейства. С близо 20-те години в актьорството, уверява, че различните пътища, които е прекосил, са му помогнали да помъдрее и да цени времето и семейството си. Има навика да говори всеки ден с родителите си.
Gato y esposaВ личен план харесва весели жени с характер, но не и властни. Имал е връзки с актрисите Габи Еспино (почти пет години) и Ана Клаудия Таланкон, моделът Наталия Парис, с която се раздели, събра и отново раздели, докато през 2007 не среща жената на живота си актрисата Мария Фернанда Барето, с която през ноември 2011 си казаха ‘да’ и вече две години и половина са щастливо женени. Всичко започва, когато Гато и Мафе се виждат на един басейн в Картахена. Тя се е пекла на слънце, а той не е спрял да я гледа. Тя се е държала антипатично. След години се срещат отново на купон, когато той се връща в Богота след престоя си в Испания, но тя отново не го отразила, макар да й се е струвал красив. След няколко дни се срещат пак на купон, поговорили и той й е казал ‘дано се опознаем и да стане без много усилие, ако се разберем добре, ако не, няма значение’. На другия ден той заминавал за Маями и на летището й се обадил да я пита за скайпа й и така си писали един месец, през който си разказали животите. Гато заспивал с нейна снимка. Върнал се в Богота и излизали два месеца като приятели, без да се целунат нито веднъж. „В началото когато станахме двойка, я помолих да не казваме на никого, понеже има много завистливи хора, които се месят навсякъде.gatopareja1 Казах й ‘знаеш, че си с мен и аз знам, че съм с теб’. Сгодихме се на Деня на бащата. Ходих да купя пръстена с майка ми, тъща ми и баба ми“. След година се женят. За момента не планират да имат деца, макар да са им избрали вече имената. Мафе не харесва, че той пуши и не й допада, когато той стане сериозен. Щастливи са с кучето си Лорета и котката си Табата. Любовта на Гато към животните си личи по белезите драскотини по ръцете му, всеки път щом си играе с котето. „Обичам да участвам в благотворителни каузи в полза на животните“. Социалните мрежи не са му силата, но всеки път щом може влиза, за да поздрави феновете си. Не се смята за секссимвол, въпреки това обича да се грижи за външността си с балансирана диета и упражнения всеки ден.
gato capoНай-големият подарък в кариерата му е признанието на публиката, фактор, който го кара да търси нови пътища в киното – не само като актьор, а и като продуцент. „Бих искал да се посветя на това, но и на семейството си и на децата, когато имам такива“, споделя актьорът. Музиката е голяма негова страст. Харесват му барабаните, има пиано и свири много добре на него. „Винаги съм казвал, че имам добър слух“. Новите проекти на Гато? – в момента преглежда проекти, за да избере най-подходящия.
– Как се появи прякорът „Гато“?JALFONSO BAPTISTA 'EL GATO'
Казват ми така от 4-годишен заради цвета на очите ми. Започна от един приятел, с когото играх футбол и когато започнах в тази среда, продуцентите харесаха това име.
JAlfonso Baptista 4– Изигра доста персонажи, докато дойде Оскар Рейес. Какви спомени пазиш от „Трима братя, три сестри“ („Pasion de gavilanes“)?
Беше страхотна роля и една от тези, които ме беляза. Беше повратен момент в кариерата ми и катапулт в тази среда. След нея не си правих илюзии за нищо, само влагах цялата си енергия и усилия във всяка роля.
– А от останалите актьори? Изглеждаше, че иматеGatoM
добри отношения. Поддържате ли контакт още?
Разбира се, с Майкъл Браун се чуваме всеки ден, той е най-добрият ми приятел и е част от семейството ми. Освен това с него играхме в „Семейство Рей“ („Los Rey“) през 2012-а. Марио Симаро почти не го виждам, понеже е в ЛА, но имам много хубави спомени от него.
Gato y Michel– Какво е да работиш отново с ‘брат ти’ в „Семейство Рей“ („Los Rey“) след девет години?
Фантастично, сякаш си се върнал у дома. Приятелството ми с Майкъл е невероятно, представи си…
– След бума на „Трима братя, три сестри“ („Pasion de gavilanes“), как се сблъска с отговорността за нова главна роля в „Жената в огледалото“ („La mujer en el espejo“) и как дойде тя?
Много притеснен бях! Защото, ако теленовелата не се бешеgato38  получила, щяха да кажат ‘колко лош актьор е Гато’. Но благодарение на Бог всичко стана много добре. Щастлив съм, че така се случи. Стана веднага преминаването от Оскар в Маркос. 20 дни след края на „Трима братя, три сестри“ („Pasion de gavilanes“) си починах и влезнах в образа на Мути. Помогна ми и промяната на външния вид. Поведението на Маркос трябваше да е сладко.
– Какво е посланието на Маркос Мути?
Любовта над всичко. Мъжете винаги се смятат за мачовци и грубияни. Този персонаж издига благородството и лоялността.
ja_batista40web_ampliacion– Там отново играеш с Паола Рей. Би ли искал пак да работиш с нея?
Разбира се, тя е отлична приятелка и колежка. Бих се радвал да работя с нея отново.
– Какво правеше след това?
Протагонизирах „Белег на желанието“ („La marca del deseo“), теленовела с много добър сценарий и отлични актьори. Направих няколко кастинга и пътувах много (включително в България). В личен план се влюбих, разлюбих и отново се влюбих.
– В „Белег на желанието“ („La marca del deseo“) играешеja_batista8web_ampliacion
със Стефани Кайо. Разбирахте ли се?
Страхотно. Тя е прекрасна актриса и колежка.
– Говореше се, че сте се влюбили…
Беше лъжа, много добри приятели сме, нищо повече. Свикнал съм с подобни клюки.
ja_batistastnhp_8web_ampliacion– С ролята на Мехия в „Без гърди няма рай“ („Sin Tetas No Hay Paraiso“) сбъдна мечтата си да бъдеш лошият в историята…
Обичам тези роли, тъй като те задължават да дадеш най-доброто от себе си като актьор. По-готино е, когато ги изпълняваш. Всички роли, които съм правил, са ме научили на нещо и са ми дали професионално израстване. Мехия е един от тях.
– Изморително ли е да си все добрият?gato140
(Смее се) Не, но вече играх доста добри мъже, така че бях щастлив с тази роля.
– Там играеш с Маноло Кардона. Познаваше ли го?
Той е друг мой голям приятел и бяхме щастливи да работим заедно. Познаваме се отдавна, но не бяхме работили заедно дотогава.
Gato11– Какво помниш от „Пожертвани сърца“ („Sacrificio de mujer“)?
Много готина продукция, прекарахме си много добре, докато я снимахме в Маями. Всички актьори бяхме от различни страни и всички се учихме от това, което другият е научил в други продукции. Тъкмо се връщах от Испания, когато ми се обадиха за нея. От началото цялата група се обедини и си личеше на екрана. Доволен съм от резултата. Срещнах се с няколко приятели и колеги, с които отдавна не бях играл.
– Снимал си се и в киното в „Скритото лице“ („La CaraGato1
Oculta“) през 2011…
Това е първата ми роля в киното и съм благодарен на режисьора Анди Байс, че повярва в таланта ми. В началото бях болен, зле физически. Освен това, в киното актьорите от теленовели са зле стереотипизирани, но Анди ми оказа голяма подкрепа. Беше чудесно преживяване, надявам се да имам друга възможност в киното. Имам няколко предложения, но ще видим.
JAlfonso Baptista 2– По повод участието ти в „Учителката по английски“ („La Teacher de Inglés“), влюбвал ли си се някога в своята учителка?
Да, но не беше по английски. Бях в трети клас, учителката беше много красива и стана „Мис Венесуела“, Жизела Пас, първата ми любов.
– След участието ти във „Виж кой танцува“ („Mira quiénja_batistartbaila101006web_ampliacion
baila“), където остана втори, продължаваш ли да танцуваш?
Да, понякога правя някои стъпки, обичам да танцувам. Беше необикновено преживяване. Танцът е артистично изразяване.
– В любовта какъв си – ястреб или котарак?
Зависи с кой съм. Мисля, че съм хамелеон, но жените ще кажат по-добре.
gato149– Къде предпочиташ да работиш: в Колумбия, Венесуела или Испания?
Където има възможност и се отнасят добре с мен като чужденец.
– В какво си се променил, откакто започна в тази среда през 1996г.?
В много аспекти. Професионално имам повече сила в сцените. Младостта ти дава присъствие, но зрелостта ти дава опит. Сега се чувствам по-зрял при изпълнението на ролите. В личен план се ожених. Купоните съм ги оставил малко назад. Сега мисля за стабилността, която ми дава дома, съпругата ми и защо не, мисля, че е време да имаме деца.
– Имате 10 години разлика, забелязват ли се някога?gatopareja2
Харесва ми, тя е едно дете, спокойна, домошарка, коректна и си знае мястото, зряла е и разликата не се забелязва. Учи „Интериорен дизайн“, освен това се подготвя като актриса, играла е в телевизията.
– Ако не беше актьор, на какво би се посветил?
Труден въпрос! Бих бил бизнесмен, не знам, нещо с бизнес.
Gatito– Би ли се осмелил на радикална промяна на външността заради някоя роля?
Ако ролята го изисква, разбира се, че да. Затова сме обучени.
– Как се определяш?
Постоянен, искрен, дисциплиниран и малко свенлив.
– Какъв спомен пазиш от футбола?
Най-хубавият, да си на пълен стадион и да усещаш енергията на хората беше магично.gatojuan-alfonso-baptista-6
– Какво би казал на феновете си…
Благодаря ви много за любовта. Пращам ви силна прегръдка.
gato148Любим актьор – Джони Деп, бих се радвал да се снимам с него във филм.
Най-добрият ти приятел – Бог, с него си говоря често
Не обичаш – змии
Целувките в теленовелите – не им се наслаждавам много, има толкова хора около теб
Любима фраза – „Напред и нагоре“