сряда, 28 май 2014 г.

Вие пожелахте: Хавиер Хатин


„В актьорската кариера куфарът трябва винаги да ти е готов“. Това е философията на колумбийския актьор Хавиер Хатин. Прости думички, които са станали негова идеология, на която не изневерява.
Първо като модел, след това като водещ и сега като актьор. Привличат го истинските жени, автентичните, без ненужни корекции. Учил е архитектура и заради моделството не е спирал да пътува. УспехътJavier идва при него още като дете, всички момичета си умирали за него и стратегията му е била да се прави на недостъпен.
Преди повече от десет години Хавиер напуска родната Баранкиля и се отправя към столицата Богота, изпълнен с много мечти и илюзии, за да покаже, че може да стигне далеч. Малко по малко, борбата и желанието да излезе напред са му помогнали тази мечта да стане реалност. Хатин е бил модел в различни реклами, участвал е в основните модни дефилета на страната, затова е бил избран за Най-добър модел за 2005 и Най-добър модел на фешън седмицата в Мексико през 2006-07.
Този архитект по професия е наясно, че за да си актьор не е достатъчно само да имаш хубаво лице и тяло, както всяка друга професия и тази изисква много учене, подготовка и саможертва. Затова е JAVIER JATTINзапочнал да взема уроци по актьорство с актрисата Виктория Ернандес, учил се е и от едни от най-добрите актьори в средата. Първата си важна роля получава в телемунделата „Горките родители на богатите деца“ („Niños ricos, pobres padres“) през 2009. След нея идва първата му главна роля в „Чепе Фортуна“ („Chepe Fortuna“), донесла му приза за „Най-добър актьор“ на колумбийските награди на списание TV y Novelas. Хатин винаги ще е благодарен на целия екип на тази теленовела, тъй като всички са го научили на нещо и са го направили актьора, който е днес. През 2011-2012 се снима в излъчената и у нас новела „Първата Дама“ („Primera dama“), където изигра благородния Мариано, но имаше трагичен край.
Рисуването е една от големите страсти на актьора. Започва на 10г., а негов учител е бил художникът Марсел Ломбана. Не напразно е архитект, а от няколко години и дизайнер. „Обичам да гледам геометрични фигури, да рисувам всякакви видове Javiпространства, да рисувам върху дърво и да придавам много цвят на творенията си“. Преди рисуваше за удоволствие, но тези картини, част от които красят апартамента му и този на майка му, са си намерили купувач. „Клиентите ме питат: ‘защо не отвориш арт магазин?’ Това настояване накара мен и сестра ми Анела да се впуснем в тази лудост, която сега ни прави щастливи“. Магазинът се казва Шъфи и означава ‘завърти се и виж’. В него всичко е изработено на ръка от Хавиер. „Всички са уникални дизайни, направени от висококачествена дървесина, завършени със смола. Обичам да ходя на битпазара, да реставрирам стари парчета и да ги превръщам в детайли за украса с нова форма“, разказва колумбиецът на 31г. Хавиер произлиза от семейство на актьори с вкус към максимализма. Би искал да работи в Холивуд, възхищава се на София Вергара. Не минава ден без да прави упражнения и се разтапя от щастие от целувките на Лусия, неговата 10-годишна племеница. Често го бъркат с Аарон Диас.
Javier_Jattin_1_  През 2012г. Хатин напуска родината си в търсене на нови възможности в Мексико и успява. Получава ролята на злодея в продукцията на Телевиса „Жената от Вендавал“ („La Mujer del Vendaval“). „Щастлив съм, че героят се прие добре от публиката, макар че този път едва започва за мен“. В Колумбия е бил доста популярен, но решава да тръгне по нов път. „Мисля, че да дойда в Мексико е най-доброто решение, което съм взимал досега в кариерата си. Беше истинско приключение, в постоянно търсене на мотивации и на това да се радвам на героя си Камило, да го разбера“. Продуцентката Мапат го откри за мексиканската публика. Последва важна роля в „Капаните на желанието“ („Las trampas del deseo“) с Маримар Вега, където трябваше голяма подготовка и отдаване. Като я приключи, се яви на кастинг за роля в новата продукция на Телевиса „Моето сърце е твое“(„Mi Corazón Es Tuyo“), но не я получи „Кастингът е добра практика, за да покажеш какво можеш“, затова пък сега се присъедини към мелодрамата „Цветът на страстта“ („El color de la Pasion“) с Есмералда Пиментел и Ерик Елиас. Той ще играе Роман, важна роля в историята, тъй като ще предизвика много конфликти. Героят му се появи в 49 епизод.
– Как се появи ролята на Мариано в „ПърватаJAVIER-JATTIN (1) Дама“ („Primera dama“)?
Казаха ми, че Каракол щеше да прави своя версия на тази новела и от самото начало се изпълних с добра енергия. Направих серия кастинги, които всеки път ставаха по-взискателни. Така малко по малко, с много труд и пот се създаде този персонаж.
javier-jattin-carina-cruz– Като прочете сценария за пръв път какво те привлече най-много?
Привлече ме с това, че не беше каквато си мислих. Отдалечава се от традиционната мелодрама. Времето се преплита, от настоящето отиваме към миналото, стори ми се огромно предизвикателство и нещо, което щеше да покори публиката. Различна е историята, няма добри и лоши и всички ще се идентифицират с героите.
– Как се чувстваш в Мексико?Javier_Jattin_
Добре, спомням си, че дойдох тук за два кастинга, единият за „Корона от сълзи“ („Corona de Lágrimas“) и другият за „Жената от Вендавал“ („La Mujer del Vendaval“). Останах в последната и съм много доволен.
– Би ли искал да останеш в Мексико?
Да, тази страна е цел на актьорите от Латинска Америка. Ако Бог пожелае да дойде при мен главна роля, ще бъде истинска чест да я изпълня. Животът в Д.Ф. ми харесва много.
javier-jattin-y-ariadne-diaz-620x345– Какво беше да изпълниш злодея Камило в „Жената от Вендавал“ („La Mujer del Vendaval“)?
Беше уникално преживяване, може би най-голямото предизвикателство досега и най-далечния от мен герой. Освен това героят изискваше да работя с животни и да прикрия акцента си. Всеки ден беше ново изпитание.
– Как се чувстваше в ролята на Дарио?Javi1
„Капаните на желанието“ („Las trampas del deseo“) беше голяма възможност за мен, най-вече заради емоционалността, която героят ми излъчваше. Отношенията ми с Маримар бяха страхотни, историята е много важна. Дарио наистина се намираше между чука и наковалнята.
javier-jattin-roman-el-color-de-la-pasion-620x345– Най-новата ти роля е в „Цветът на страстта“ („El Color de la Pasión“)…
Това е страшно предизвикателство, понеже да влезнеш в една история, която се снима от месеци, трябва да влезеш в час бързо. Наслаждавам се много, защото ме посрещнаха с отворени обятия, това са професионалисти, имат страхотна динамика на работа. Аз съм психиатър и ще помагам на сестрата на главната героиня.
– Как се подготви за тази роля?javierjat
Имам леля психиатър и имаше време, в което тя живееше в дома ми, спомням си много неща от нея, как се държеше, как говореше, как реагираше. Чрез това изградих Роман.
– Кой персонаж би искал да изпълниш?
Труден и класически. Бих искал да бъда Рикардо III.
– Какво стана с архитектурата?
Нося я в мен, тя е начин на мислене, много повече от проста работа, това е начин за изправяне срещу проблемите.
Javier1– С коя актриса искаш да работиш?
С Маргарита Роса де Франсиско, а извън тази среда с Марион Котияр.
– В реалния живот добро момче ли си или разбивач на сърца?
Мисля, че не трябва да се разбиват сърца нарочно. Ако съм наранил някое, е било без да искам. Много съм искрен и казвам, каквото мисля.
– Как се грижиш за физиката си?JavierJНямам много тайни. Обичам да почвам деня с чаша вода на гладно, за да прочистя тялото. Колкото до тренировките, обичам да скачам на въже, защото е хубаво сърдечносъдово упражнение.
– Бъркат те с Аарон Диас…
Да и това не ме притеснява. Не го познавам лично, но винаги е комплимент да те сравняват с някой известен.
– Кое е първото, което казваш на момиче, което ти е харесало?
Признавам, че не говоря много, но обичам да я гледам в очите и да чакам ситуацията да се развие добре.
– Какво ти хареса най-много в жените?
Първо очите, после краката и зъбите.
– Мислиш ли за сериозна връзка?javier-jattin-4-11450
Сериозна връзка? Какво е това? Отдавна не съм имал такава. Дано скоро се влюбя и мога да изживея тези моменти.
Любима фраза – След бурята идва спокойствието, това беше любимата фраза на дядо ми Елиас.
javier-jattinЛюбим цвят – жълт, но като се облича предпочита бял, сив и черен
Недостатък – гризе си ноктите
Има добра памет – „Гледам един филм два пъти и вече съм научил диалозите. Същото става със сценариите, само с едно прочитане ги запомням“