сряда, 30 декември 2015 г.

Вие пожелахте: Хорхе Луис Пила

Хорхе Луис Пила е един от най-харизматичните и блестящи актьори.


 Роден е в Прага, Чехия, но е отраснал в Хавана, Куба. Като младеж заминава за Мексико, където учи в Школата на Телевиса. Въпреки това дебютира с главна роля в нейния конкурент Ацтека в "На север от сърцето" ("Al norte del corazón"), партнирайки си с вече бившата му съпруга Анет Мишел. От 1997г. покорява женските сърца с над 15 роли на малкия екран, макар да признава, че никога не е искал да става актьор. Сред най-известните му теленовели са "Заложница на съдбата", "Непокорен ангел", "Любовна тайна". След десет години в Мексико му се отваря възможност да замине за Маями. Откакто дойде в Телемундо през 2009, е участвал в осем продукции - "Дявол с ангелско сърце" ("Mas Sabe el Diablo"), "Къде е Елиса?" ("¿Dónde está Elisa?"), "Аурора" ("Aurora"), "Съседската къща" ("La Casa de al Lado"), "Смело
сърце" ("Corazón Valiente"), "Господарката" ("La Patrona"), "В друга кожа" ("En otra piel") и най-новата му "Ева, шофьорката" ("Eva, la trailera"). Има ексклузивен договор с компанията от Маями, където се отличава с професионализма си и своята отдаденост към професията.
 Актьорът има една дъщеря, за която се грижи сам. Малката се казва Сабрина. Няма половинка до себе си, но му пожелаваме през новата 2016 да я срещне.

- Когато чуеш думата Куба, какво ти идва в съзнанието?
Детство, семейство, приятели и носталгия. Роден съм в Чехия, защото дядо ми е бил дипломат там и е отвел и майка ми, която вече е била бременна. Затова съм роден там, но на 45 дена са ме отвели в Куба. Родителите ми са кубинци.


- Като дете искаше ли да станеш актьор?
Не, исках да съм бейзболист. Дори още играя бейзбол всеки уикенд. Когато завърших гимназия, трябваше да влезна задължително в казарма за две години и като излезнах, се явих на кастинг за модели в Хавана. Приеха ме, но не изкарах и осем месеца, защото станах танцьор.

- Започнал си като модел и танцьор...
Започнах като модел и танцьор в Куба. Помня, че между 1991 и 1992 хореографът на мексиканската певица Юри беше в Куба да търси танцьори за едно шоу, което щеше да прави в стил "Селия Крус". Отидох на прослушването и ме избраха. До месец напуснах Куба и танцувах с Юри. Кубинците носим танца в кръвта си, но трябваше да се подготвя с уроци. Винаги съм имал късмет, благодарение на Бог.

- Как влезна да учиш актьорско майсторство?
В Куба никога не съм го учил. След това с Юри в Мексико се явих на кастинг за актьори на Телевиса и ме приеха. Почти година учих в Школата на Телевиса.

- Какви спомени пазиш от дебюта си като актьор?
Беше през 1997 за Ацтека. Беше голяма изненада за мен, неочаквана, беше много силна главна роля, третираща мексиканските имигранти в Америка. Беше една от първите теленовели, които направи Ацтека, и имаше голям успех.

- Кой според теб е най-големият ти успех като личност и като артист?
Като личност това, че успях да изкарам родителите си от Куба; че съм бил винаги със семейството си и че съм баща на най-хубавото момиченце на света. Като артист това, че работя, каквото ми харесва, което ме влече, на място с такава голяма конкуренция и където е трудно да се задържиш.


- Кое е най-ценното, което притежаваш?
Семейството ми: родителите и дъщеря ми са моят мотор, моят източник на енергия.

- Как би се определил?
Като неуморим борец. Това, че съм преминал през толкова липси в Куба, ме накара да помъдрея по-рано и ми помогна да поемам сериозни отговорности, които са ме задължили винаги да гледам напред.

- Жените са играли важна роля в живота ти. Какво ти идва наум, когато чуеш думата жена?
Идват ми много хубави неща наум. Всички са белязали живота ми, научили са ме на много. Но най-важната жена за мен е моя собствена продукция, дъщеря ми Сабрина. Влюбен съм в нея!

- Трудно ли е да намериш половинка, когато си самотен баща?
Определено, но това не ме притеснява. Жената, която иска да е с мен, ще ме познава, какъвто съм и ще знае, че най-важното в живота ми е дъщеря ми. Ако двете успеят да се разбират добре, перфектно.

- Как се разбираш ти със Сабрина?
Прекрасно. Тя е всичко за мен и се радвам на всеки момент от живота й. Изненадват ме много нейните промени. Пита те, наблюдава те. Красива е. Тя е моята господарка.

-  Пита ли те защо родителите й са разделени?
Не, за нея е нормално днес да отиде в дома на майка й, утре в този на баща й. С майка й се разделихме, когато тя беше на годинка, и досега се имаме добри отношения. Дъщеря ми е интелигентна и владее добре ситуацията.


- Как разпределяш времето си между работата и семейството?
Най-голямата ми саможертва е времето с близките и дъщеря ми. Не мога да съм със Сабрина през цялото време, защото работя.

- Какъв е Хорхе Луис Пила, когато се изгасят камерите и прожекторите?
Когато сваля слушалката от ухото, се откъсвам напълно от работата. Аз съм баща, приятел и спортист, между другите неща. Всъщност трябва да готвя, чистя, мия, правя всичко. Доста трениран съм, но сам, така че вече знаете тези, които четете. Правя всичко!


- Кои качества цениш най-много в даден човек?
Искреността, не понасям лъжата, силата на волята и лоялността.

-  Кой е ключът за успеха в кариерата ти?
Мисля, че както във всяка кариера най-важното е дисциплината, постоянството и желанието. Това е кариера, в която трябва да жертваш много неща, но си струва.


- Имаш ли девиз?
Живей всеки ден, сякаш е последният.


- Кой от героите ти те беляза и какво означава за теб?
Определено изпитвам голяма обич към първия си герой Хосе Франсиско от "На север от сърцето" ("Al norte del corazón"), но страдах много. Други любими са ми Джими Кардона от "Дявол с ангелско сърце" ("Mas Sabe el Diablo") и Кристобал Ривас от "Къде е Елиса?" ("¿Dónde está Elisa?"). След тях кариерата ми даде положителен обрат и беляза друг етап, по-зрял като човек и професионалист.

- Играл си добри и отрицателни роли. Какви предпочиташ?
Хората винаги казват: "искам да съм лошият, защото е по-забавно и прави неща, които не би се осмелил в нормалния живот". Нямам определение за добрия и лошия, кой е по-добър или по-лош. Всеки персонаж има своята магия. Като актьор винаги даваш най-доброто от себе си и това радва едни, други не. Всичко зависи от продукцията, от характера на героя.

- Трябваше ли да научиш полицейската рутина, за да изпълниш тези персонажи?
Имаме хора в компанията, които водят полицейски агенти, практикуваме и ни обясняват някои предпазни техники, използването на оръжие и как да вървим с тях. Обикновено продължават една седмици тези курсове и не са сложни.

- Разкажи ни за героя си Мигел в "Смело сърце" ("Corazón Valiente")...
Този герой започва историята, кратка е ролята, някъде в един епизод. Мигел е бащата на една от протагонистките и този, който ги увлича и двете по това да бъдат бодигардове.

- Да работиш с Арасели Арамбула в "Господарката" ("La Patrona")
 ви промени живота... Хората превърнаха историята в класика...
Така е, останах много доволен, никога не съм мислил, че нашата двойка ще се хареса толкова. Хората продължават да говорят за Арасели и мен и искат да играем отново заедно.

- Как бяха любовните ви сцени с Арасели?
С Арасели всичко е любопитно. Всеки ден става нещо различно, ситуации, любовни сцени, които са трудно, защото не трябва да види това, онова. Около нас има десетина човека , оператори, техници, звукооператори и трябва да пазиш актрисата, защото актрисата е на практика гола. Към това добави диалога, намерението и сцените стават дълги. Изискват много време, концентрация, но са готини! (смее се).



- Какво харесваш в нея?
Много упорита жена е, борбена през цялото време. За мен е истински боец. Скромна е, мила, работлива, човечна.


- Какви са отношенията ви сега?
Продължаваме да поддържаме контакт. Говорим си за децата, тя има две, аз едно. Имаме хубави отношения. Възхищавам й се и мисля, че е взаимно.

- Освен с Арасели си партнираш и с Кристиан Бах...
Беше страхотно. Както Арасели, така и Кристиан са големи професионалистки. Кристиан е великолепна, тя е само за този бизнес, винаги зависима от сценария си. Много е забавна на снимачната площадка, весела, беше прекрасно да работя с нея.

- Какво те привлече във "В друга кожа" ("En otra piel")?
Тази теленовела бе много добре написана, стилът е точно мелодрама, няма пистолети, екшън, това е новела за дамите. Да й се наслаждават у дома. В основата стои любовта между главната двойка и всичко, което става около нея.

- Предполагам, че за толкова дълго време, колкото продължават снимките на една теленовела, се създават хармония между актьорите?
Създаваме семейство, решаваме си проблемите, даваме съвети, искаме съвети.

- Как се разбираше с Мария Елиса Камарго, Ванеса Вийела, Лаура Флорес?
Прекрасно. Мария Елиса ме изненада много, въпреки че е млада актриса, имаше много сложен персонаж, всъщност бяха два. Тя ги правеше с такава лекота, което беше впечатляващо. Какво мога да ти кажа за Лаура Флорес? Тя е приятна, талантлива, може да прави всичко. Като торнадо е.


- Как се поддържаш във форма?
С тичане. На тази възраст фитнесът не е същият. Правих много упражнения в моята младост, но сега се фокусирам в бягането и внимавам какво ям.


- Какво би казал на феновете си?
В този живот всичко може, не се предавайте, винаги има светлина в края на пътя.