неделя, 27 март 2016 г.

Еркан Петеккая: "Не желая да коментирам действията на Нургюл"


Еркан Петеккая е любимец както в Турция, така и у нас.

Познат е на зрителите като Галип от "Любов назаем", Али от "Времето лети", Йомер от "Памуковата принцеса", Ръза от "Дила" и Джихан от "Твоят мой живот". 45-годишният актьор е сред най-скъпоплатените в Турция. Тази година Еркан се завръща на големия екран с нов игрален филм.

- Най-новият Ви проект е комедията "Колпачино 3". Как попаднахте в екипа?
Съседи сме с Шафак Сезер - режисьорът на филма. Тъкмо беше излязла втората част, когато той ме покани да я гледаме заедно в тях. Останах приятно изненадан. Шафак по-късно ми спомена, че ще прави и трета. Тогава се появи и предложението да се включа. С удоволствие приех.

- Влизате в ролята на мафиот. Как се подготвихте?
Малко преди старта на снимките бях на почивка в Южна Америка със семейството си. Последната спирка бе Мексико. Средата там ми помогна да се ориентирам в престъпния свят, в който попада персонажът ми. Всеки актьор се подготвя различно за своите роли. Аз избрах да се сблъскам с реалността...

- Често почивате в чужбина. Как виждате киното там?
Бях в Орландо. В много отношения Турция се доближава до Америка, но ми се струва, че все още не можем да стигнем това качество в чисто технологичен аспект. В Щатите предпочитат сериалите пред филмите. В момента американската кино индустрия е изпаднала в дупка. Дори Кевин Спейси се снима за телевизията...

- Къде поставяте "Колпачино 3" в кариерата си?
Не обичам да говоря за кариерата си. Всеки един актьор оставя следа след себе си. Дали ще се превърне в икона или не решава публиката.

- Познат сте на зрителите с драматичните си образи. Как е сега в комедия?
Знаете ли - помня първия си комедиен филм - "Негодникът". Сцените в него бяха толкова абсурдни, че ако го гледаме в днешно време, хич няма да се смеем. Продуцентите ме пренасочиха към драмата. Те са виновни (смее се).

- Снимате се предимно в сериали. Защо ви гледаме по-рядко на големия екран?
Така се случва... Избирам ролите си много внимателно. Понякога получавам предложения, които не ми допадат.

- Насочили ли сте се към нов проект в киното?
Ахмед Юмит подготвя своя следващ шедьовър вече година. Най-вероятно ще се включа, но все още чакаме нещата да се изяснят.

- А сериалите...
Сега е бумът. Снимат се все едно са за големия екран, за киното. Но разликата е, че за дистанционното не се дават пари. А и всичко се качва в интернет.

- Там водещ е рейтингът. Вие сте орисан - всеки ваш сериал се радва на огромен успех.
Късметлия съм, да, но усилията са комплексни. Не можеш да вдигаш рейтинг сам. Името не е достатъчно! То само допринася успеха. Изключително важни са продуцентите, режисьорите, сценаристите, моите колеги.

- В последните седмици колежката Ви от "Твоят мой живот" Нургюл отправи доста обвинения към Вас. Как реагира жена Ви Дидем?
Учуди се. Не сме очаквали такова нещо от жена, с която до скоро седяхме на една маса. 

- Искате ли и Вие да кажете нещо по този въпрос?
Всъщност има много неща, които трябва да се кажат. Не ми се струва обаче уместно да коментирам подобен въпрос, предвид това какви беди сполетяват Турция в последните седмици.

- "Твоят мой живот" се излъчва в много страни. Репортери от цяла Европа идват за интервюта...
Щастлив съм, че ме познават и извън Турция. Получавал съм доста международни признания. Но не мога да кажа, че съм световноизвестен. Трябва още много да работя (смее се)...

- Как изграждате своите образи?
От 20 години съм в домовете на хората. Винаги внимавам и се стремя публиката да не ме свързва с персонажите ми. Почти винаги съм романтикът, закрилникът, но понякога се налага да вляза и в кожата на злодея, когото всеки би намразил. Не ми се иска това по някакъв начин да повлиява на зрителите.

- Бихте ли искали да режисирате?
Адмирации към всички режисьори, но това не е за мен. Изискват се много нерви. Аз не съм никак спокоен, няма да мога да издържа. Затова предпочитам да съм пред, а не зад камера.