четвъртък, 24 ноември 2016 г.

Нургюл Йешилчай и Йозджан Дениз: "Отдавна планирахме да работим отново заедно"



Прочете най-новото интервю с Нургюл Йешилчай и Йозджан Дениз, свързано с новия им съвместен игрален филм "Втори шанс"...


Въпрос: Все пак трябва да те попитам, защо толкова късно, но ще те попитам по друг начин. Къде и как възникна идеята за филма?

Йозджан: Всичко започна с това, че реших да играя заедно с Нургюл във филм.

Въпрос: Ти специално ли си написал сценария за Нургюл?

Йозджан: Може да се каже така.

Въпрос: А защо за нея?

Йозджан: Аз като режисьор считам, че в очите на зрителите все още има кредит на доверие за Нургюл и Йозджан що се отнася за съвместна игра във филм. Така че двамата сме им длъжници. Ето защо реших да заснема филм. Но затова е нужно точното време и правилен сценарий. Ние трябва да вярваме в проекта. Трябва внимателно да усвоим този кредит. Ето това време дойде.

Въпрос: Нургюл, когато ти разказаха за "Втори шанс", какво почувства?

Нургюл: Ние двамата отдавна планирахме да заснемем съвместен проект. Когато ми каза, просто повярвах в него.

Въпрос: Йозджан, а защо такава история?

Йозджан: Защото ние вече станахме по-зрели. Решихме, че ще е по-добре да изиграем самите себе си и така ще е по-правдоподобно. Но историята на филма не е нова. Измислих я преди 5-6 години.

Нургюл: Йозджан, ти често говореше "Чаках докато навърша 40"...

Йозджан: Щеше да е по-добре, ако не споменаваше възрастта ми (смее се). Без майтап, но за човек 40 години може да са средна възраст, но за актьора 40 години това е детство.

Въпрос: Как така. С какво се отличават хората на изкуството?

Йозджан: За да може актьорът да се превъплати изцяло трябва да бъде на 60-65 години, тоест необходим е жизнен опит. Аз смятам  например, че човек под 60-70 години не може да създава легенди.

Въпрос: Може и да си прав, но по отношение на мъжете. Сам разбираш, че жените остаряват по-бързо от грима и химикалите. Какво мислиш Нургюл?

Нургюл: И да, и не... Мерил Стрийп, Никол Кидман са актриси, които работят на пълна обороти, без да мислят за своята възраст. За жените мога да кажа още нещо. Има такива, които държат на себе си, а има и такива, които не го правят. Това касае и жените, и мъжете. Например Том Круз изглежда отлично. Разбира се не трябва да обсъждаме холивудските звезди, но има техники, благодарение на които можеш да изглеждаш отлично.

Йозджан: Да, но техниката не е за дълго време. Виж във филма ти се чувстваш еднакво. Гледаш своето превъплъщение. Той е остарял, но изглежда като краставичка и е пълен с енергия. 

Въпрос: Добре, а вие колко време отделяте за своята външност?

Нургюл: Всичко се променя в зависимост от работата. Ако съм много заета, то поне веднъж седмично, но ако съм с повече свободно време, то 2-3 пъти в седмицата съм в спортната зала.

Йозджан: И при мен е така.

Въпрос: Ти нито веднъж ли не си слагал ботокс?

Йозджан: Не! Никога не съм го правил и няма да го направя. 

Въпрос: Защо?

Йозджан: Ботоксът парализира част от лицето и това е лошо за актьора. Пред камерата са важни всички бръчки и всяка мимика.

Въпрос: Приличаш ли на Джемал (героят от "Втори шанс")?

Йозджан: Аз също понякога, както Джемал, говоря, каквото мисля. Много работя и не зная дали това е правилно или не. Може да ми струва нещо много малко и мъничко да бягам. Но не във всичко си приличаме. Аз не съм толкова високомерен като Джемал.

Въпрос: Нургюл, а ти доколко си приличаш с Ясмин (героинята от филма)?

Нургюл: Всички жени си приличат една с друга, но Ясмин повече живее с миналото. 

Въпрос: Значи казваш това, което е отминало, остава в миналото?

Нургюл: Не обичам да живея в миналото. Нужно е да гледаш само напред и да не живееш в миналото.