сряда, 26 юли 2017 г.

Вие пожелахте: Хуан Алфонсо Баптиста


От вратар на младежкия национален отбор по футбол на Венесуела до успешен актьор, без да броим, че е страхотен танцьор и притежава завидна фигура, позволяваща му да се изявява като модел. 


Това е Хуан Алфонсо Баптиста или накратко Гато (котарака). В момента се снима в новия сезон на "Без гърди ДА има рай" (Sin senos si hay paraiso).

Заради буйния си характер като малък, майка му го записва в училищен отбор по футбол едва на 4г. „Хареса ми и се посветих професионално на него“, казва Гато. Когато е бил на 9г. бъдещето му е било футболът, а на 13г. получава първата си възможност да застане официално на вратата на младежките национали. Щял е да отиде в Испания, но контузия го отказва от този спорт. 

Котешкият му поглед му дава прякора „Котарака“ („Gato“). Но тогава никой не си е представял, че няколко години по-късно този прякор щял да се произнася в целия свят. Завършва Стоматология. Когато започва тази кариера, се появяват предложения за работа като модел в реклами, благодарение на които открива призванието си: актьорството. Първият му контакт с телевизията е в детското шоу „Nubeluz“. Две години не е работил, тъй като получава парализа на лицето. 

Играл е в едни от най-успешните теленовели като „Дивата котка“, „Жената в огледалото“, „Белег на желанието“, испанската версия на „Силикон за рая“ – „Без гърди няма рай“, „Пожертвани сърца“, „Учителката по английски“, „Семейство Рей“, „Шефът 3“, "Селия", "Лас Вегас", "Памбеле" и други, но ролята с която се помни и до днес без съмнение е тази на Оскар Рейес в „Трима братя, три сестри“.

Работил е във Венесуела, Колумбия, Маями, Ню Йорк, Мексико и Испания. Ролите на Баптиста са доста разнообразни – като красив мъж разтапя сърца, а като злодей е способен да разваля семейства. С близо 20-те години в актьорството, уверява, че различните пътища, които е прекосил, са му помогнали да помъдрее и да цени времето и семейството си. Има навика да говори всеки ден с родителите си.

В личен план е имал връзки с актрисите Габи Еспино, Ана Клаудия Таланкон, моделът Наталия Парис. През ноември 2011 се жени за актрисата Мария Фернанда Барето. Напоследък се говори, че двамата преминават през криза в брака.

– Как се появи прякорът „Гато“?
Казват ми така от 4-годишен заради цвета на очите ми. Започна от един приятел, с когото играх футбол и когато започнах в тази среда, продуцентите харесаха това име.

– Изигра доста персонажи, докато дойде Оскар Рейес. Какви спомени пазиш от „Трима братя, три сестри“?
Беше страхотна роля и една от тези, които ме беляза. Беше повратен момент в кариерата ми и катапулт в тази среда. След нея не си правих илюзии за нищо, само влагах цялата си енергия и усилия във всяка роля.

– А от останалите актьори? Изглеждаше, че имате добри отношения. Поддържате ли контакт още?
Разбира се, с Майкъл Браун се чуваме всеки ден, той е най-добрият ми приятел и е част от семейството ми. Освен това с него играхме в „Семейство Рей“ през 2012-а. Марио Симаро почти не го виждам, понеже е в ЛА, но имам много хубави спомени от него.

– След бума на „Трима братя, три сестри“, как се сблъска с отговорността за нова главна роля в „Жената в огледалото“ и как дойде тя?
Много притеснен бях! Защото, ако теленовелата не се бешеgato38  получила, щяха да кажат ‘колко лош актьор е Гато’. Но благодарение на Бог всичко стана много добре. Щастлив съм, че така се случи. Стана веднага преминаването от Оскар в Маркос. 20 дни след края на „Трима братя, три сестри“ си починах и влезнах в образа на Мути. Помогна ми и промяната на външния вид. Поведението на Маркос трябваше да е сладко.

– Там отново играеш с Паола Рей. Би ли искал пак да работиш с нея?
Разбира се, тя е отлична приятелка и колежка. Бих се радвал да работя с нея отново.

– С ролята на Мехия в „Без гърди няма рай“ („Sin Tetas No Hay Paraiso“) сбъдна мечтата си да бъдеш лошият в историята…
Обичам тези роли, тъй като те задължават да дадеш най-доброто от себе си като актьор. По-готино е, когато ги изпълняваш. Всички роли, които съм правил, са ме научили на нещо и са ми дали професионално израстване. Мехия е един от тях.

- Играеш в "Памбеле", нов колумбийски биосериал...
Да, много ми харесва тази история, светлините, ритъмът... това са лични критерии, но съм доволен, че съм част от този състав. Хората не знат много за Памбеле, но мисля, че е преминал през доста силни емоционални моменти. Хората понякога гледат само лошата страна, но все пак той е печелил много, стоял е далеч от славата.

- Участваш в най-новия сезон на "Без гърди ДА има рай". Разкажи ни за Мартин, героя ти...
Мартин е агент на ЦРУ. Той е изпълнителен, сериозен, влюбва се в Каталина Голямата и въпреки че тя не му отвръща, й остава верен и я подкрепя във всичко.

– В любовта какъв си – ястреб или котарак?
Зависи с кого съм. Мисля, че съм хамелеон, но жените ще кажат по-добре.

– Ако не беше актьор, на какво би се посветил?
Труден въпрос! Бих бил бизнесмен, не знам, нещо с бизнес.

– Как се определяш?
Постоянен, искрен, дисциплиниран и малко свенлив.

– Какъв спомен пазиш от футбола?
Най-хубавият, да си на пълен стадион и да усещаш енергията на хората беше магично.

– Какво би казал на феновете си…
Благодаря Ви много за любовта. Пращам Ви силна прегръдка.