петък, 3 ноември 2017 г.

Вие пожелахте: Талия


Певица, композитор, актриса, моден дизайнер, писател, филантроп и бизнесдама. Талия е успешна в личен и професионален план, но пътят й дотук не е бил много лесен.


Като малка Талия е трябвало да преодолее много препятствия, сред които смъртта на баща й - един от най-трудните моменти в живота й. "Моите уроци за живота започнаха още като малка. Бях на 5г., когато баща ми почина. За мен беше шок. Ходих на училище и ми се подиграваха, че нямам баща". Обидите не са спрели и на 9г., когато започва артистичната си кариера, продължава да получава негативни коментари от съучениците си. 

На 2 декември ще отпразнува 17 години щастлив брак с Томи Мотола, от когото има две деца - Сабрина на 10г. и Матео на 6г. 


- Ще те върна към детството ти. Какво беше то?
Живяхме в подножието на планината, къщата беше пълна с музика, с радост. Сестрите ми винаги ме виждаха като тяхното бебе и бях най-глезената. Баща ни ни рецитираше поеми. Беше доста фолклорен дом. 

- Голяма част от момичетата имат по-силна връзка с бащите си...
Когато растях, той вече беше болен. Беше много зле, отпаднал. Почина от диабет. Помня този ден, започна да се чувства зле, наоколо тичаха много хора, сестрите ми крещяха, викаха: "Кой ще остане с Тали? Аз отивам в болницата". Беше ужасно. Мама ме заведе да го видя, целият беше с тръби, с машинки. Тогава мама ме взе и ми каза: "Целуни баща си, кажи му хубави неща, за да се оправи, кажи му, че Бог е с него". Когато се обърнах да си ходя, осъзнах, че всичко онова, тръби, машинки... влезнаха докторите и казаха да излезнем. След това той почина. Тогава усетих тази малка вина на момиче на 6г., че моята целувка от любов е убила мъжа, когото най-много съм обичала. 

- Това беляза ли те?

Беше ме страх, че когато се отдам, обичам истински и дам първата си целувка, нещо щеше да се случи.


- Как посрещна първата си голяма любов?

Беше буря, която се появи от нищото и така си и отиде. Той също почина и ме болеше много. Питах се защо отново? Не разбирам. Защо пак? И си казах, че вече не искам да чувам за любов. И се посветих на работата.


- Излизаше ли с други хора?
Да, излизах, забавлявах се, прекарвах си много добре. Бях голяма купонджийка, исках да танцуваме с приятели, докато се появи слънцето, след това да закусваме и оттам ходих на снимачната площадка. Къпах се в гримьорната си, сядах на стола и заспивах, а когато се събуждах, бях с вида на Маримар, Мария от квартала или някой друг вид. Слагах шапката, започвах да говоря като героините си и готово. 

- В този артистичен свят предлагали ли са ти дрога?
Разбира се, в този свят на шоубизнеса винаги идва момент, в който ти го предлагат. "Искате ли, искате ли?" Някои казват да, други - не. Най-опасното нещо за човек е в ръцете му да попаднат наркотици. Имах паника от всички тези неща, от наркотиците, но текилата беше добре (смее се).

- Да поговорим за Емилио Естефан...
Казах му: "Направи ми една песен, моля те". Докато един ден той ми каза, че трябва да мина през студиото му, имал изненада за мен. Когато отидох, той ми пусна "Piel morena" и ми каза: "Това е твоят хит. Това е песента, която имам за теб". И аз: "Добре, отвори ми студиото". И той: "Луда ли си? Как ще ти отворя студиото? Нямам инженери, нямам нищо". И аз: "Няма значение. Още сега отивам да я запиша". Той: "Но не я знаеш!". Аз: "Няма значение. Сега ще запиша песента". Влезнах, направихме три записа и се получи песента. Нещата се правят, докато са горещи. В онзи момент улових мига.

- Разкажи ни за вечерта, в която Емилио те е представил на Томи Мотола...
Да, всъщност той ме е виждал да страдам от любов и ми каза: "Този нюйоркчанин е същият като теб. Еднакви сте, харесвате едни и същи неща. Трябва да се запознаете". Веднъж, когато бях в Ню Йорк, приключвайки един филм, се обадих на Емилио и му казах: "Слушай, нали тук живее приятелят ти, за когото толкова ми говориш? - Да. - Добре, утре е последният ми ден в Ню Йорк. Кажи му, ако иска да се видим само на по питие, да дойде". Тогава Емилио е казал на Томи и той е отговорил: "Звучи добре, само на по питие. Не искам да сядам с някого, когото не познавам". Когато отидох, видях един мъж, седнал в заведението, облечен целия в черно, сресан, с мартини в ръка и смеейки се с хората до него. Казах си: "Уао, какъв е този мъж! Доста е красив! Дано е той". Оставих го да ме заведе до хотела и ме попита кога може да ме види пак. Отговорих му, че след една година. И той: "Каквооо?". "Снимам теленовела в Мексико (Росалинда). Аз съм актриса. Чао чао". Той беше в шок.


- Повече от десет хиляди хора се стекоха да гледат сватбата ви в Ню Йорк. Никога не бяха виждали такова нещо. Всички се питаха кой се жени... Имала ли си съмнения за сватбата?


Имах едно - дали ще мога да нося тази сватбена рокля до олтара, защото имаше много стъпала. Как щях да ги изкача с тази рокля? Това ми беше съмнението?

- Как се адаптира към новия си живот в Ню Йорк - друг град, друг език, друг начин на живот? Трудно ли ти беше?

Преди да се оженим, той ме покани за лятото да отида там. Искаше да остана да живея там с него. Споделих с мама и тя ми каза, че това ще е най-лошото, което мога да направя, как смея да си го помисля. Той щял да ме сложи като дъвка в устата си, да изсмуче сладкото и да ме изплюе. Каза да се събудя от този сън. Отвърнах й, че искам да опитам и ако това е моето бъдеще, моята съдба, ще съм пробвала, но вярвам в него и ще рискувам.

- Вече толкова години сте заедно, щастливи, но губиш майка си малко преди да родиш второто си дете...
Много е силно, защото ми е нужна и ми липсва всеки ден. Сбогувах се с нея на вратата на къщата ми. Сбогувах се с нея в сряда и в понеделник щеше пак да дойде, за да е с мен през последния месец от бременността ми. Тогава получих обаждане, полудях, исках да хвана самолета, исках да изтичам, да полетя. Когато отидох в Мексико, имаше толкова много коли, искаше ми се да полетя, исках да бъда там с нея. Усещам, че Бог я е взел, за да опознае душата на сина ми, да си поиграе с него, да е с него, преди да се роди. Усещам, че там, в даден момент, са се запознали. Синът ми има много неща от нея.

- Изживявала ли си отблизо предателство?
Ууууууууй, много пъти. Първите пъти винаги боли, но после ставаш по-твърда.

- Свикна ли с Ню Йорк?
Обичам този град. В някои аспекти прилича на Мексико Сити, където съм родена, защото е голям град, с голям трафик, много култури, много гастрономически опции. Обичам да живея там. 

- Как отглеждаш децата ти Сабрина и Матео в Ню Йорк?
Живеем извън Ню Йорк, на спокойно място, близо до природата. Опитвам се децата ми да израснат в среда, където да оценят малките неща от живота като да гледат залеза, да си играят, да се намокрят от дъжда. Опитвам се да ги науча на любов към природата и благодарност към Бог, че са живи.

- Децата ти са родени в бикултурен дом. Как се придържаш към мексиканските им корени?
Баща им е италианец, аз съм мексиканка и живее в САЩ. На Коледа се слуша италианска музика, мъжът ми готви паста и морски дарове, но пускаме и мексиканска музика и правим мексикански ястия. Традициите в нашия дом се уважават. Празнуваме всички празници и на трите култури.

- Какви са Сабрина и Матео?
Не са противоположни полюси, но имат определени личности. Разбират се добре, големи приятели са, играят си заедно, обичат да пеят, да рисуват. Матео е повече мексиканец ще се отнася до вкусовете му, предпочита гуакамоле и лютивото. Докато Сабрина обича повече италианската кухня.

- Разбират ли, че майка им е известна?
Опитвам се да не го смесвам. Имат идея, когато чуят моя песен по радиото, виждат ме по телевизията и казват: "А, мамо, виж, ти си", или на улицата ме спират и ми искат снимка или автограф. Не ги излагам много именно заради това, защото е моят свят. Аз избрах да съм известна, те - не, така че ги държа настрана. Знам, че в даден момент ще разберат коя е майка им за света и кой е баща им в света на музиката.

- Почти 17 години си омъжена. Какъв е ключът за успешен брак?
Във всяка връзка има проблеми, но нашата формула е да се уважаваме, обичаме и да сме верни на нашето обвързване за цял живот. С Томи поддържаме искрата жива, правим нови неща, за да е свежа връзката ни.

- Сватбата ти беше прекрасна. Как си спомняш този ден?
Гледам снимките и помня мига, в който два свята се събраха. Бяхме много щастливи, че се женим. Дъщеря ми гледа снимките и й харесва роклята. Пита ме дали я пазя, за да си я сложи. Когато децата ми гледат снимките, мога да им обясня, че не е приказка, а че мечтите могат да се сбъдват. Много е специално.

- Отдавна не си се снимала в теленовела, но феновете ти не губят надежда...

В теленовела може би не, защото отнема много време и няма да мога да комбинирам със сегашната си кариера, където записвам дискове, пиша, имам своя линия в Macy's, а и на всичкото отгоре съм майка. Бих искала да се върна в телевизията като актриса, но с кратка история - от 8-10 серии. Това бих го направила. Но теленовела от 8 месеца - не, въпреки че обичам този жанр, благодарение на трите Марии (Мария от квартала, Маримар и Мария Мерседес) достигнах до сърцата на хората от много страни по света.

- Ти си голяма бизнесдама. Откъде идва тази енергия да правиш толкова неща?

Обичам да съм заета. Скучно ми е, без да правя нещо. Ако не композирам за нов диск, търся сценарий, за да се върна към актьорството, работя по някоя благотворителна организация, която подкрепям, пиша книги или рисувам модели на обувки, измислям си нещо. Освен това, съм майка. Винаги търся нещо да правя.

- Имаш две колекции дрехи и една за очила. Защо обичаш да правиш дизайни за жените?
Модата е израз на личността. Аз съм практична с това, което нося. Обичам да усещам, че не нося нищо неудобно. Дрехата трябва да е като втора кожа.

- Колко време ти отне да създадеш Thalia Sodi Collection?
Отне ни четири години, докато се появи на бял свят. Силата на латино пазара е огромна. Моята мисия е да направя нещо за латино жената, защото разбирам напълно нуждата и стила на живот, който има тя.

- Как се появи идеята за дуета "От тази вечер/ Desde esa noche" с Малума?
Когато тази песен попадна в ръцете ми, разбрах, че ще бъде голям хит. Чух акордеон, звуци в стил урбано, поп и мъжки глас. Тази песен е много секси и за мен идеалната половинка бе "pretty boy" Малума.

"Твоят момент е сега, животът е сега, живей го, наслаждавай му се, обичай се първо ти, прости си за всичко, което те е наранило, отпусни се и се обичай", разсъждава певицата за миналото, настоящето и бъдещето.