петък, 2 март 2018 г.

Вие пожелахте: Лусия Мендес/Вероника Кастро


Лусия Мендес и Вероника Кастро са две от иконите на теленовелите. Техните изпълнения са парализирали Мексико през 70-те и 80-те години.


Лусия Мендес започва кариерата си в началото на 70-те години и успява да се превърне в една от най-любимите актриси на мексиканската телевизия. Красотата и талантът й отвориха вратите в чужбина, правейки една от най-успешните кариери в средата на шоубизнеса. Въпреки това, през кариерата си Мендес е претърпяла неуспехи, които продължават да се отразяват в медиите.

"Имах много щастливо детство, което е основата на духовния ми живот". От малка тя се отличава с нейната бъбривост и сладък глас, но не е мислила да се посвещава на света на изкуството до 17-годишна, след като печели конкурса за най-красиво лице на годината през 1972 на вестник "El Heraldo". Тази награда я кара да открие истинското си призвание. По този начин тя изоставя ученето на Философия и Литература, въпреки опозицията на баща й. "Аз го заплаших, че ще си отида и той прие моето решение. След това той стана моят фен номер едно".

През 1972 г., възхитени от красотата и таланта й, продуцентите на Телевиса й дават главната роля в "Италианската булка" - дебюта й в жанра. Малко по малко доказва, че няма само сладко лице, а също актьорски и вокален талант. След няколко малки роли Лусия най-накрая блести във "Вивиана" (1978), преди хитовете й теленовели "Колорина" (1980), "Ванеса" (1982) и "Ти или никой" (1985). Това беше началото на успешната й кариера.

Мексиканската дива винаги е била център на вниманието заради многобройните си естетични процедури, но тя уверява, че не се е подлагала на скалпел от дълго време. Една от най-звучните й връзки беше с Луис Мигел. Въпреки че излизаха само четири-пет месеца, разликата във възрастта им, той на 20г., а тя на 30г., беше доста обсъждана. "Беше чудесно. Той беше красив, аз бях красива. Бях на 30г., бях в най-добрия си етап. Разликата в годините беше пречка и не се чувствах удобно. Беше физическо влечение и духовно също, въпреки че беше на 20г., той беше зрял, забавен и кавалер". 

63-годишната Лусия Мендес е участвала в успешни теленовели, корица е на стотици списания и музикален идол в Мексико, Латинска Америка и няколко държави в Европа. Гледахме я в "Моят грях", след това се снима в "Пълна с любов", после беше голямата злодейка в "Надежда за сърцето" през 2011 година, в която спря с кариерата си като актриса. През 2016 се снима само в един епизод на "Както казва поговорката".

Лусия Мендес отпразнува 46-годишна кариера като певица и актриса, правила е театър, кино, телевизия, изпълнявала е балади, ранчерас и болеро. "Чувствам се щастлива, защото успях да бъда гъвкава и публиката ме прие". Последното й албум е "Лусия Мендес на живо", а концертите продължават и през тази година. 

- Как се стигна до това да оглавяваш толкова успешни теленовели?
Започнах с малки роли и мисля, че посвещението, ученето, дисциплината, страстта, отдадеността ти към даден проект играят важна роля. Хората те гледат чрез очите и душата. Това е до същността на човек. Не при всеки се получава. 

- Какво караше продуцентите да те искат за протагонистка?
Първо, моята фотогеничност. Второ, очите ми. Трето - рейтингите. Постигах рейтинг от 90-100% и го казвам по скромен начин. Аз парализирах страната с моите теленовели. Това се случваше. Излизах, учих, бях фокусирана само върху теленовелите и от Телевиса виждаха това. 

- Кой е най-големият урок, който си научила?
Имала съм много хубави моменти, но и много тъжни. Парализирах страната с "Колорина", но тогава почина баща ми. Тогава си казваш защо ми е да съм "Колорина", щом не мога да върна живота на баща ми. Животът ти дава успехи, но ти отнема друго. Тогава разбираш, че трябва да правиш повече социална дейност, да помагаш на хората, но без да го казваш. Ако не даваш, животът отнема. Това го научих във "Вивиана". Питах Лолита как е възможно, не искам вече да триумфирам, загубих майка си, брат си, дядо си, най-добрата си приятелка, не знам кой още. А тя ми каза: "Това е, защото не правиш социална дейност, не помагаш на хората. Затова ти се случва всичко това". Остана ми запаметено в главата това. Това беше големият урок в живота ми. Оттогава започнах да помагам и настъпи баланс в живота ми. Ако знаех, че успехът ще ми коства толкова, нямаше да искам да бъда успешна.

Лусия Мендес за Рохелио Гера, който почина на 28 февруари след два инфаркта: "Работих с него във "Ванеса" и наистина това, което ми даде, бе спокойствие. Сега си почива, страдаше много и сега си почива, в друго измерение. Помня го много галантен, голям актьор, впечатляващо беше, когато го видиш да работи, беше отличен актьор и много красив. Имаше впечатляващо присъствие. С неговата загуба си отиде една от иконите на теленовелите".




Вероника Кастро

Сините очи на Ла Веро надникват през гъстия перфектно сресан бретон. Вероника Кастро, едно от най-известните лица на мексиканската телевизия през последните десетилетия, миналата година отпразнува 50-годишната си актьорска кариера на сцената на емблематичен театър в Мексико Сити и ликът й се появи на билетите на Националната лотария в родината й. Ролята й в сапунени опери като "Богатите също плачат", я изстреля до световната слава през осемдесетте години. Един от символите на мексиканските драми признава, че жанрът трябва да се променя, за да оцелява: "Сега сериалите биха били по-успешни в интернет", казва тя.

"Театърът е спокоен, вярно е, телевизията е нещо друго, много по-бърза е". Малкият екран не е това, което е било преди. Златната епоха на теленовелите, с Кастро като ключова фигура, достигаше рейтинги, недостижими днешно време. "Сега младите хора не гледат почти телевизия, те са все пред компютъра, това е мястото, където може и трябва да се прави нещо ново", обяснява актрисата и водещата на една от най-гледаните програми в историята на Мексико, "Мала Ноче не" (1980).

На 65 години тя се гордее, че е интервюирала великите звезди на осемдесетте и деветдесетте години в Мексико. Големи имена са минали през ръцете й, много преди да станат такива. Кастро признава, че е имала голяма свобода да го постигне. На времето в телевизията нямало нищо през нощта, директорът на главния канал Телевиса й казал един ден: "Измисли една програма от половин час". Ето така се ражда Ла Веро водещата и нейната програма "Мала Ноче, не", която удължава часа си постепенно.

Една нощ през 1988 г. нещата са били извън контрол. Хуан Габриел не спираше да пее и да говори, и въпреки че вече беше известен по онова време, успехът на програмата изкачи на върха известния като "Divo de Juárez". Интервюто продължило повече от осем часа и те трябвало да го отрежат, защото сутрешната програма трябваше да започне. Не всички гости били големи звезди, но след участието им в шоуто на Кастро - вече да. Един ден бил поканен Фекундо Кабрал, той е бил много притеснен, мислил си е, че няма да се получи, а се оказало гениално. "Благодарение на програмата ми му излязла много работа в Мексико и винаги ми благодари", спомня си Вероника. Вдъхновена от един от нейните идоли, Мария Феликс, Кастро признава, че по нейно време на жените не им е било лесно да бъдат чути. "Мексико все още е страна, доминирана от мъже, имах много късмет, но трябваше да го спечеля, за да си проправя дупка в тази среда".

Ролите й в теленовелите "Дивата роза" (1987) и "Богатите също плачат" (1980) я накараха да обиколи половината свят. Една от най-любопитните сцени, които помни от тези промоционални обиколки, беше в Русия: "При пристигането ми на летището в Москва ме накараха да се кача на един балкон, където ме очакваха хиляди хора, които, вместо да викат името ми, те викаха името на героинята ми Мариана! Плакаха, макар че аз се усмихвах, те не спряха да плачат, плакаха заради страданията на Мариана в сериала. Не разбирах нищо,  изненадох се много!"

В Италия актрисата, която дублираше гласа й, печелеше двойно повече от нея. "Тя ми се обади, за да правя повече сапунени опери, тъй като искаше да си купи къща и кола", смее се тя. В Испания отива да представя програма, подобна на тази, която имаше в Мексико, за 15 дни.

Кастро никога не се е омъжвала нито е искала да го направи. Тя има две деца от двама различни мъже, които винаги са били известни с фамилното име на майка си. Един от тях е спорният певец Кристиан Кастро, а другият е Мишел, син на бизнесмен. "Нямах подкрепата на никой от бащите, но направих усилие и се справих. В началото с Кристиан, трябваше да заложа колата си, за да платя за болницата", признава актрисата.

Най-успешните й теленовели:

"Богатите също плачат" - 1980, партнира си с Рохелио Гера и се излъчва в над 150 държави.

"Дивата роза" - 1987, партнира си с Гийермо Капетийо.

"Малко село, голям ад" - 1997, продукция на брат й Хосе Ел Гуеро Кастро, партнира си с Хуан Солер и Гийермо Капетийо. Това е последната й главна роля.



Вероника Кастро за Рохелио Гера: "Трудна е загубата, защото няма да намеря друг партньор като него, красив и мил, добър актьор и колега. Бог да го благослови, защото го обичам много, ще го помня с любов. Страхотен човек беше и се радвам, че ми се падна той за първата ми главна роля. Той вече беше звезда".


#СПОРЪТ
Лусия Мендес живее вечен спор с Вероника Кастро от пристигането й в света на шоубизнеса.

Въпреки че не знаем със сигурност за това съперничество, се говори, че всичко започва през 80-те години заради любовта на актьора Хорхе Мартинес. Вероника заснема с актьора теленовела в Аржентина, където се залюбват и дори живея заедно три години. По-късно Хорхе пътува до Мексико, за да заснеме теленовела с Лусия и там се появяват слухове, които ги обвързват сантиментално, причина поради която Вероника решава да сложи край на тази връзка.Така се ражда това съперничество между двете икони на теленовелите и те никога не искаха да говорят една за друга.

Двете са несравними:
"Тя е водеща, а аз съм актриса-певица, имам три номинации за Грами, ще кажете, две американски и една латино. Така че не ме сравнявайте. Няма да се оставя да ме сравнявате" - посочи Лусия Мендес.