неделя, 8 април 2018 г.

Йонджа Джевхер от "Сега и завинаги" за трудностите в живота, кариерата, успехите и любовта


В ролята на безскрупулната интригантка Назан се превъплъщава една от най-известните изпълнителки на поддържащи роли в турската телевизия.

Българските зрители познават Йонджа Джевхер в амплоато на алчна и амбициозна снаха в богата фамилия с образите на Фюсун, етървата на Шехерезада в ,,1001 нощ" (2006-2009) и Султан в ,Дила" (2012-2014). Някои помнят и участието й в теленовелата "Имението с лозите" (2002-2003), в която изпълнява второстепенната роля на Дуйгу, приятелка на Бахар. След 17 сериала в творческата си биография Йонджа е доволна от своята кариера и продължава да очаква шанса за главна роля.

"Не съжалявам, че професионалният ми живот се разви постепенно, с по-малки, последователни стъпки. Това ми даде сигурността, от която се нуждая - натрупах опита си постепенно и ставах все по-добра с всеки следващ образ. С удоволствие бих приела водещия женски образ в поредица или филм сега, когато вече съм готова за това, но всичко е въпрос и на късмет - може да се случи при първото ти участие, а може да бъде и след 20-ия проект. Имам своите главни роли в театъра. Но съм удовлетворена и от телевизионната си кариера. В един филм всички елементи са еднакво важни - дори лампата в кадъра трябва да е на точното място, за да въздейства цялостната картина. Не съм амбициозна и се чувствам многo щастлива с работата си. Изборът да се движа по-бавно в професията беше изцяло мой, споделя опитната актриса.

По бащините стъпки...

Йонджа Джевхер е закърмена с любов към артистичното изкуство. Родена е на 6-и юли 1972-а г. в Истанбул в семейството на известния турски актьор Махмуд Джевхер. Майка й е начална учителка. Единствено дете в семейството, Йонджа израства обгрижвана, глезена и многo обичана. Имах щастливо детство. Родителите ми се стараеха да ме подкрепят в избора ми, без да налагат мнението си."

Джефхер поема по стъпките на баща си, когото определя като „свой родител, наставник и голям приятел .”Влиянието му в избора на кариера е безусловно, но аз не го осъзнавах, докато не завърших гимназия. Тогава трябваше да реша къде ще следвам и актьорските ми гени прогoвориха. Отначало баща ми се опита да ме разубеди да кандидатствам в Консерваторията, тъй като искаше да ме предпази от трудностите, които са неизбежни в тази професия. Когато се убеди, че изборът ми е сериозен, той ме предупреди, че няма да може да ми помогне в кариерата и ще трябва да се задоволя с онова, което постигна сама. Нямаше нужда да ми гo казва, тъй като много добре го познавам. Той не обича славата и светския блясък. С майка ми водят много спокоен и обикновен живот в нашия квартал. Мнозина дори не знаят, че е женен от толкова гoдини. Моят преподавател по актьорско майсторство Мюшфик Кентер научи, че съм дъщеря на Махмуд Джевхер по случайност едва на втората гoдина от следването ми. Също като баща ми никога не съм мечтала да бъда известна, нито да трупам слава и богатство. Най-голямото ми желание беше да работя това, което ме кара да се чувствам щастлива и удовлетворена”, категoрична е Джевхер.

Йонджа се дипломира успешно през 1994-а г. в Театралния департамент на университета „Мимар Синан” в Истанбул. Още като студентка, благoдарение на чудесния си тембър и перфектна дикция, е поканена да озвучава на турски чуждестранни продукции като поредиците „Кварталът на богатите” и „Отчаяни съпруги”. Йонджа продължава да работи в дублажа и дава назаем нежния си глас и за героини на турски колежки като Туба Бююкюстюн в първите й изяви в сериалите  „Плетеница от рози” (2004) и „Под липите” (2005). Поканите за телевизионни поредици не закъсняват и Джевхер дебютира на малкия екран със сериала „Гopдoст” (2004). През следващата година Йонджа и баща й участват в успешната поредица „Цветно такси” . „Двамата нямахме общи сцени, освен многoлюдна сватба, на която присъстват повечето герои. Многo бих се радвала да партнирам на баща си в киното или театъра. Той е от малцината актьори, които са останали в шоу бизнеса повече от 40 години и продължават да работят. След успеха ми в „1001 нощ” той се убеди окончателно в способностите ми и се гордее с изявите ми.

Първи успехи...

Паралелно с телевизионната си кариера, актрисата има успешни участия и на театралната сцена. Тя постъпва в трупата на Общинския театър на Бакъркьой, а след това се премества в Държавния театър на Истанбул. Там среща и първия си съпруг, сценографа Али Йенел. През 2007-а г. се ражда синът им Али Дениз .”Научих, че очаквам дете по време на втория сезон на „1001 нощ”. С помощта на продуцентите, сценаристите и колегите си продължех работата си в сериала с много малко прекъсване, отсъствах само 13 епизода. След като родих, веднага се завърнах на снимачната площадка”.

Източник: ТВ Сага