неделя, 22 април 2018 г.

Хорхе Енрике Абейо може да разкаже много


Хорхе Енрике Абейо е един от най-известните актьори в Колумбия, но е предпочел да направи пауза с теленовелите, за да пише, продуцира и играе в театъра.

Почти две десетилетия след излъчването на класиката "Грозната Бети", която преобърна този жанр, Хорхе Енрике продължава да е познат с ролята си на Армандо, но е израснал като актьор, подбира сценариите и търси по-лични проекти.

- В какъв момент се намираш?
Докато чакам предложения от телевизията, играя в пиеса, която написах сам.

- За какво става дума?
Казва се "Толкова галантен". Текстът е мой, аз я продуцирам и играя с Лорна Сепеда, незабравимата Пати от "Грозната Бети". Пиесата е откачена, тя е за живота на един телевизионен актьор, който се влюбва в театрална актриса, но тя го ненавижда с цялата си душа. 

- Базирана ли е на твоя опит?
Да, разказвам любопитни случки, които се случват отзад, когато се изгасят камерите или падне завесата. Предлагам различна визия на това, което наистина означава успех. Искам да покажа на зрителя, че зад този етикет на красавец от теленовелите стои едно човешко същество като тях, със същите радости и проблеми.

- Това първият сценарий ли ти е?
Не, пиша от 17 години, имам много неща, които искам да кажа.

- През 2020-а се навършват 20 години от "Грозната Бети". Какво си спомняш от тази теленовела?
Беше рисков проект, с който се опитвахме да направим различно съдържание. Генерирахме построяване на герои, на сцени и на драматургия, в които никой не вярваше. След това, когато проработи, беше истинска еуфория, абсолютна лудост.

- Преследвала ли те е сянката на тази теленовела?
Всички герои се превърнаха в икони и останаха в паметта, а това веднага създаде сянка. Възползвам се от това, за да си отварям врати, но без да спирам да се обновявам през цялото време.

- Освен Армандо Мендоса кои други роли са те белязали?
Комисар Кристобал Ривас в "Къде е Елиса?" и маестрото във "Вечерно училище". Хареса ми да съм жена в "Да бъдеш Ева".

- Кариерата ти изцяло в Колумбия ли се е развила?
Да, излизал съм рядко, за да мога да гледам как расте дъщеря ми Канделария. Тя е на 15. Разведен съм и не можех да мърдам много, за да изпълнявам ролята си на баща. Сега бих могъл да пробвам и на други пазари.

- Как управляваш тийнейджърството на дъщеря ти?
С търпение, топлота, разбиране и авторитет, защото връзката с дъщеря ми е директна и красива, но се усложни малко заради непокорството ѝ.

- Ще последва ли стъпките ти?
Иска да е актриса и режисьор. Много е креативна и има впечатляващо фотографско око.

- Как си в любовта?
Преди две години се ожених отново за прекрасна жена. Има смели хора като мен, които не се боят да повторят брака. Тя се казва Мария Исабел и е архитект. Интересува се от здравословно хранене и тъй като е много красива, я викат да прави каталози за дрехи и бани.

- В какви проекти би искал да се развиваш?
Правил съм много комедийни образи и сега ме интересуват по-сериозни герои, преминаващи през сложни моменти, които могат да покажат своята човечност.