понеделник, 18 юни 2018 г.

Защо "Прости ми" и "Намери ме" не са типичните турски сериали?


"Прости ми" и "Намери ме" са едни от най-гледаните турски сериали както у нас, така и в родината си...

Тези два сериала обаче са различни от останалите с няколко свои "отличителни белези"... Какви са те - разберете в по-долните редове!

1. Делнични сериали
"Прости ми" и "Намери ме" се излъчват от понеделник до петък и в Турция. И докато останалите сериали се въртят с епизоди по един път в седмицата с продължителност от два астрономически часа, "Намери ме" и "Прости" ми са с оригинална времетраеност от 50 минути на серия, излъчвайки се всеки делничен ден.

2. Снимачна площадка
За разлика от останалите тв ленти, които се снимат предимно в космополитния мегаполис Истанбул, снимачните площадки на "Намери ме" и "Прости ми" са разположени в столицата Анкара. Именно затова и са известни в Турция като "анкарски сериали". Любимите ни актьори от двете поредици също живеят в столицата и са избирани от местни театри.
3. Много епизоди
И "Прости ми", и "Намери ме" работят на принципа на "Дързост и красота" - ще се снимат, докато се гледат... "Прости ми" стартира през 2011 г., а "Намери ме" - през 2014 г., като се излъчват и до момента. През лятото тв сагите излизат в тримесечна почивка (през юни, юли и август), като през есента се завръщат с нови сезони. До тук от "Прости ми" са показани 1402 епизода, а от "Намери ме" - 755.
4. Нисък бюджет
Предвид многото серии, бюджетите на "Намери ме" и "Прости ми" са далеч по-ограничени от тези на праймтаймовите сериали, за които се броят колосални суми. Именно и заради това сцените са предимно в студия и на закрито, без каскади и екстремни постановки.