събота, 29 декември 2018 г.

Сезин Акбашоуларъ за ролята на Джахиде в "Искрите на отмъщението", семейството, сцената, любовта и ОЩЕ НЕЩО...


Атрактивната актриса Сезин Акбашоуларъ е родена на 22-и април 1981-а г. в един от най-красивите и старинни градове на Турция - Измир. В живота й няма дом, с който да я свързват красиви и безгрижни детски спомени, тъй като баща й е офицер и семейството периодично се премества в различни градове и държави като Диарбекир, Анкара, Сивас, Белгия.

Сезин споделя, че е имало периоди, в които задната седалка на колата им е била като детска стая за нея и по-малката й сестра. Благодарение на майка ѝ, която е учителка, бъдещата актриса не изостава от учебната програма и не страда от честата смяна на училища. През тийнейджърските години на Сезин семейството отново е в Измир и тя завършва средно образование в родния си град. Записва актьорско майсторство в университета "Бил кент" и през 2003 г. се дипломира успешно. "Избрах професията си на 13-14 години. Тогава нямаше достъпна информация и доста трудно се ориентирах какво точно трябва да направя, за да осъществя целите си. Тъй като в семейството ми няма други актьори, моето решение силно изненада родителите ми. Благодарна съм им, че не само не ме спряха, но и ме подкрепиха. На същата възраст започнах да пиша стихове, писма, адресирани до мен самата, да играя малки сценки", спомня си Сезин. 

Снима се в първия си сериал още като студентка. Пресъздава роля в поредицата "Мечтите у дома", а през 2004 г. участва в „Гюлизар" и излъчваната у нас "Една любовна история". Следващата година е изключително успешна за начинаещата актриса, тъй като името й става известно сред телевизионните зрители. "Бях силно развълнувана, когато ми предложиха персонажа на Джерен в „Памуковата принцеса". Това е първата ми главна роля, а моята героиня ме заплени - интелигентна, амбициозна, упорита, водена от жажда за отмъщение. Самата история беше много красива, а екипът съставен изцяло от професионалисти. Според мен това е формулата за успех. Продуцентът и режисьорът бяха великолепни и нямах търпение да започна същинската работа. Никога няма да забравя колегите, с които се запознах на снимачната площадка. Научих много от тях както в личен, така и в професионален план. Повечето от тях все още присъстват в живота ми", споделя Акбашоуларъ.

След успеха на „Памуковата принцеса" Сезин не страда от липсата на ангажименти. Играе в хитови поредици като "Септември", ,,Ах, мое сърце", „Бехзад: Серийни престъпления в Анкара", "Не си отивай", "Ах, Нериман", "Закон", а междувременно получава и възможност да дебютира в киното. "Работих в телевизията осем години, когато се сбъдна мечтата ми да участвам в кинолента. Моята агентка Зейнеп Беркиш ми изпрати сценария и мигновено се влюбих в историята и персонажа на Мерием. Бях убедена, че филмът ще бъде касов и исках да играя на всяка цена. Докато камерата се приближаваше към мен, си казах: "Господи, сега ще се видя на голям екран", и цялата се разтреперих", спомня си Сезин. Снима се във филми като "Кокиче", "Чужденец", "Вчера, днес, утре", а за интерпретацията си на Арзу в "Пресечна точка" печели наградата "Златната пеперуда" за най-добра актриса.

През 2016 г. Сезин е вече утвърдена и много популярна актриса. Участва в няколко театрални постановки, но намира време и сили да се присъедини към екипа на сериала "Искрите на отмъщението", където партнира на очарователните Туба Бююкюстюн и Къванч Татлъту. "След участието в „Памуковата принцеса" бях много изтощена от ежедневната работа на снимачната площадка и отговорността на водещата ропя в хитова поредица. Предпочетох да се отдам на театралната сцена и на киното, да остана за кратко встрани от вниманието на масовата публика. Необходимо ми е да прочиствам мислите от емоциите си след всяко продължително участие, за да мога да започна "на чисто" нов проект", категорична е актрисата. 

След бурна връзка с колегата си Емре Крайел (Зафер „Долината на вълците), Сезин открива щастието с известния журналист Йозгюр Мумджу, с когото поддържат романтични отношения в продължение на няколко години. Сезин уверява почитателите си, че известността не я променила. Ежедневието, както и местата, които посещава, остават същите. Единствената разлика е, че сега повече хора я поздравяват на улицата, което дълбоко я трогва.

Актрисата обича да "разговаря" със себе си. В главата й непрекъснато се въртят мисли, ситуации и въпроси, за които търси възможно най-доброто разрешение. Нейното хоби е танцът и когато има повече свободно време, посещава курсове по модерен балет и пеене. Чете много, а плуването е спортът, с който тушира стреса и напрежението. Сауната я успокоява и връща усмивкака на лицето й. Занимава се също с йora и пилатес . „Не правя нищо специално, за да се поддържам в добра физическа форма. Когато забележа, че съм напълняла, започвам да пропускам вечерята и да приемам повече течности", признава чаровницата. Тълпите я ужасяват. "Чувствам се добре, когато съм сама. Колкото по-малко приятели и роднини ми гocтуват, толкова по-спокойна се чувствам. Споpeд мен всеки човек трябва да се усамотява от време на време, за да се самоанализира. Мечтая за селска къща и място сред природата, на което ще се чувствам свободна, далеч от всички пробпеми и грижи."

Чувствате ли се обречена да се превъплъщавате в отрицателни образи?
- Не бих казала. Джахиде попада в много интригуващи ситуации и е предизвикателство да проникна в нейната психология. Според мен, когато една героиня като нея е по-слаба, притежава повече женственост. Отегчително е да пресъздаваш на екран само безупречни и идеални характери. Харесвам слабостите в човешката природа, особено слабостите на патологичното мислене. Тези сюжети като че ли са по-истински и със сигурност са по-атрактивни за актьора.

Как успявате да преодолеете риска да превърнете Джахиде в клише, в злата героиня от детските приказки?
- Като се опитвам да не я наблюдавам отвън, а да погледна през нейните очи случващото се. Тя допуска грешки, но според нея има оправдание за постъпките й. Има поставена цел и се опитва да я постигне, независимо от средствата, към които прибягва. Тя е убедена, че трябва да роди дете, за да запази статута си и да остане във фамилията Корлуда. Всъщност много жени попадат в подобна ситуация, когато успешният брак и комфортното съществуване се превърнат в постигната мечта, за да я запазят и утвърдят в семейството си са длъжни да осигурят наследник. Джахиде не може да роди и затова търси други пътища да се "докаже" пред близките на съпруга си.

Изглежда, че слабостите на героинята ви интригуват като актриса?
- От дете съм привлечена от "тъмната страна" на човешката природа. Любопитно ми е да я изследвам и това е една от причините да избера актьорската професия. Ролята на Джахиде е предизвикателство за мен, защото напомня за персонажи от световната драматургия като Шекспировата лейди Макбет, Маги от "Котка върху горещ ламаринен покрив" на Тенеси Уилямс или пък Сю Елън от телевизионната сага „Далас".

Източник: ТВ Сага

ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ТУРСКИ НАГРАДИ 2018