петък, 19 юли 2019 г.

Чаатай Улусой за българските си корени, заплахата от затвор - тъмният период от живота му и жената до него


Звезда още с първата си роля на Емир в "Огледален свят" през 2011 г., Чаатай Улусой продължава успешната си кариера с образа на Яман в "Кварталът на богатите" през 2013 г. и Сарп във "Вътрешен човек" през 2016 г.

Любимец на дамската част от аудиторията, носител на множество награди, между които "Златна пеперуда 2015" за най-добър актьор, през 2016 г. той става рекламно лице на джинсите Colin's и се снима в реклама за марката до топ модела Тейлър Хил. По това време Чаатай си купува къща в Санта Моника, Калифорния, където посещава актьорски курсове и усъвършенства английския си, подготвяйки се за международен пробив в киното. 

Най-новият му проект е "Пазителят" - първият турски сериал за набиращата все повече международен престиж американска онлайн компания Netflix. 

Тъмната страна - заплахата от затвор

Чаатай заплаща ранната слава и успешната си кариера с грешка, която все още хвърля сянка върху настоящия му спокоен живот. На 25-и януари 2013 г. 35 известни турски филмови дейци са задържани от турските власти по обвинение в притежание на наркотици. Сред тях са Чаатай и партньорката му от "Пътят на Емир" Гизем Караджа и мениджърката му Селин. 

"Не дължа обяснение на някого, освен на близките си, които са силно разтревожени. Майка ми приема процеса много емоционално, баща ми е по-устойчив психически. Вече не вземам наркотици, но тогава го правех като всички около мен. Ако се наложи, ще поема вината си. Делото продължава твърде дълго, оттогава минаха повече от 6 години. Сега съм друг човек...", категоричен е Чаатай.

Чаатай е роден на 23-и септември 1990 г. в Истанбул, Турция. Баща му е български гражданин, който емигрира в Турция през 60-те години. Майка му също е емигрантка, но от Босна и Херцеговина. Днес родителите му са пенсионирани държавни служители. "Преместиха се във вила в Чанккале и водят много щастлив и спокоен живот. Завиждам им за хармонията, която са постигнали. Аз също предпочитам да бъда сам сред природата и да ловя риба", споделя звездата.

Не знае български език

Талантливият актьор има по-малък брат, който е с амбициите да тръгне по пътя на Чаатай и в момента следва в Лондон. "На външен вид съм пълно копие на баща ми, но по характер се доближавам повече до майка ми. Произхождам от голямо и сплотено семейство и съм щастлив, че имам добри и загрижени родители. От майка ми съм научил няколко думи на босненски, но не знам български език. Като дете бях изключително енергичен и това ги принуди да ме запишат да спортувам. Спомням си, че по цял ден играех с момчетата от нашата улица", разказва Улусой. 

Чаатай никога не е предполагал, че ще стане актьор. От малък тренира баскетбол и когато е на 12 г. мечтае да постъпи в националния отбор по баскетбол. Детските копнежи на занимават съзнанието му твърде дълго. След като завършва гимназия, оставя спорта на заден план и постъпва в Истанбулския университет, специалност "Озеленяване и ландшафт". Още на 19 г. започва да работи като манекен и през 2010 г. печели титлата "Най-добър модел на Турция". "Не държа на външния си вид и съм стеснителен. Знам, че някой ден ще напълнея много. Налага се да спортувам и спазвам хранителен режим, за да отслабвам за ролите си." 

Когато се записва за конкурса, е уверен, че ще е сред финалистите, но не и че ще спечели. Още на следващия ден с него се свързва продуцентът на сериала "Огледален свят". "Ден по-късно се явих на прослушване. Не бях стъпвал на снимачна площадка и не знаех какво да очаквам. Бях много притеснен. Разговарях с хора, които съм гледал по телевизията. Чувството беше странно и нереално. В процеса на работа се успокоих и започнах да се забавлявам", откровен е актьорът. 

Междувременно дебютира и в киното в касовата лента "Анадолски орли" (2011 г.). През 2013 г., когато приема ролята на Яман в младежкия сериал "Кварталът на богатите", първото нещо, което прави, е да си купи записи с оригиналната американска версия на поредицата. След като гледа няколко серии, се отказва, защото не желае играта му да се повлияе от тази на главния герой. 

Романтика на снимачната площадка

По време на снимките на сериала "Вътрешен човек" през 2016 г. Чаатай среща колежката си Дуйгу Саръшан, която изпълнява ролята на полицайката Сема. Двамата започват връзка и Дуйгу се премества със сестра си в луксозната вилна зона Зекериякьой, където в близост живее Чаатай. Двойката страни от светския живот и търси усамотение в тихото предградие на Истанбул. За пръв път се появяват официално заедно на сватбата на Хазал Кая (Ферия от "Огледален свят") и Али Атай през февруари 2019 г. 

Източник: ТВ САГА