петък, 16 август 2019 г.

Вие пожелахте: Давид Чокаро


От детството си той играе със семейството си в детски пиеси. Заради кризата през 2001г. той реши да пътува до Испания и да даде приоритет на кариерата си на модел. 


Той се завърна в Аржентина и успя да участва само в малки роли в продукциите, които Крис Морена създаваше. В момента Давид Чокаро живее със съпругата си Каролина и двете им дъщери Алегра и Бриджита, на девет и седем години, в Маями.

Първата му голяма възможност беше по време на кастинг в Teлeвисa, когато продуцентът Алберто Кастро го вижда и казва: "Разтвори си ризата." Оттогава вече не спира. Той участва в теленовели с голям успех на испаноезичния пазар, сред които "Някой те наблюдава", "Аурора" и "Съседската къща". След тази страхотна актьорска работа той получава първата си главна роля през 2012 г. в "Лицето на отмъщението", година, която му донесе и друг мечтан дебют в кариерата му: този на театрален режисьор, когато режисира постановката на съпругата си, Каролина Лаурсен, "Футурофобия" за Mикротеатър Маями. През 2014 г. участва в телемунделата "В друга кожа" и печели кулинарното риалити шоу "Топ шеф звезди", след което участва в минисериала "Вила Рай". "Доня Сандовал", "Почитателката", "Затворникът" и "Госпожа Асеро 5" са последните му работи за Телемундо на този етап.

С ролята на Саул Агире в "Доня Сандовал" си спечели още повече почитатели, но ролята му на Сантито в сериала "Затворникът" изненада всички. Чокаро работеше много ангажирано в характеризирането на този герой, за който свали 20 килограма и изискваше поведение с много дисциплина.

- Спомняш ли си нещо за началото си в Маями?
Когато пристигнах тук, първият сериал, който направих, беше "Някой те наблюдава" и беше с много главни герои. Стартът беше към месец след идването ми тук, където нещата наистина са големи: червен килим, истинско мега събитие. И когато излязох на килима, първият човек, който ме интервюира, ми каза: "Е, Давид, знаем, че идваш от Аржентина, от успеха на "Флорисиента" и "Malparida"... И започна да говори за неща за Аржентина.

- Как реагира?
В този момент не можах да кажа: "Вижте, истината е, че във "Флорисиента" направих само един епизод, а в "Малпарида" направих два..." В "Почти ангели" останах по-дълго: бях три месеца с малка роля, но имаше приемственост. Тогава, на момента отговорих: "Да, много съм щастлив тук, адаптирам се към тази нова култура и съм много щастлив за продукта." Не й кажах истината. Днес я казвам, защото времето мина и защото вече имам друг опит да разкажа. Но навремето вадих китара и свирих.

- Коя беше първата работа, в която почувства, че актьорството е твоят път?
Беше в театъра, с баща ми. Уча театър от съвсем млада възраст, наполовина като хоби и като необходимост. Баща ми имаше детски пиеси, които носехме в училищата и винаги бяхме с него. Тогава, когато един актьор падна, липсваше и брат ми, сестра ми и аз го заменихме. Тогава в един момент в пиесите бяхме баща ми, майка ми, брат ми, сестра ми ...

- Как получи първата си международна роля?
Чрез рекламите. Правих много за различни страни в Латинска Америка: Перу, Еквадор, Мексико. Винаги ти поставят треньор, за да видят дали си се справил с акцента, за да не се налага да се дублира рекламата. Един ден треньорът, който беше до мен, ми се обажда и ми казва, че по онова време Крис Морена продуцираше няколко продукции за Мексико, които записват в Аржентина и че всички малки неща ги запълват с аржентински актьори, които говореха неутрално. Там започнах с малки роли ... Успоредно с това, точно същата 2009-та година, аз започнах да си чатя във Фейсбук с перуански публицист, който ме беше видял в Утилисима. Събрахме се и той започна да ми прави прослушвания в Мексико за Ацтека, в Маями за Унивисион. На един кастинг ме накараха да импровизирам с Далила Поланко, с Африка Савала, всички известни имена в Мексико. Приключвам да импровизирам и идва Хосе Алберто Кастро, който беше продуцентът, и ми казва: "Можеш ли да разтвориш ризата си, за да видим как си?". Свалям ризата си, а той каза: "Е, започваш в понеделник".

- Как да стигна до Маями?

Бях девет месеца, което послужи на моя публицист и на настоящия ми мениджър да започнат да ме рекламират. Те уредиха статии от различни медии от Мексико и Маями, докато не ме извикаха от Телемундо за съвместна главна роля, лошият в "Призракът на Елена", със Сегундо Сернадас. Вземам билета за Маями, отивам в хотела, правя кастинга и те казват "не". Обаждат ми се седмица по-късно: "Искат да бъдеш шофьорът". Моят публицист искаше да отхвърли офертата, но аз му казах, че няма значение дали е шофьор, исках само да бъде известен. Накрая не го направих.

- И след отрицателното обаждане как продължи?
След десет дни ми се обаждат отново и ми казват, че искат да ме видят отново за теленовела с много главни роли "Някой те наблюдава", с Рафаел Амая, Кристиан Мейер, Дана Гарсия. Изпращат ми сцената, записахме вкъщи с Каро и баща ми. Това беше сряда. В петък ми изпратиха договора, а в неделя пътувах.

- "Някой те наблюдава" беше първата ти страхотна работа, а също и твоята голяма възможност?
Не, тогава дойде "Съседската къща". Там трябваше да играя двоен образ, братя близнаци, единият от тях беше инвалид, Леонардо и този герой ме накара да полетя. Сериалът имаше 164 серии; Леонардо буквално излиза само в 22.

- Каква е равносметката ти от участието ти в хитовата телемундела "Доня Сандовал"?
Това беше много професионално и личностно израстване. Научих много уроци и създадох много приятелства в този страхотен проект. Това е проектът, от който отнасям най-много приятели. Дойде в точния момент. Да работя с Арасели Арамбула, Дана Паола и Ребека Джоунс в толкова отдадена история, на която Телемундо заложи толкова много. 

- Любопитни случки от "Доня Сандовал"...
Най-сюрреалистичният момент от записите беше, когато се появиха истински новини, които бяха истинско копие на вече написаното в сценария. Невероятно. Това се случи няколко пъти.

- Как работеше с Aрасели Арамбула и Дана Паола?
Като цяло и с двете беше много добре. С Ара се получи много по-добре от очакваното. Направихме много добър екип с режисьора Карлос Вийегас и с нея, за да скъсаме с онези табута и да седнем да си побъбрим, да прегледаме сцените и да можем да ги реализираме по-добре ... Тази връзка трябва да е много специална, защото това са герои, които идват от противоположни полюси, но те имат много общо, той защитава малтретираните жени, а тя е била жестоко малтретирана и оттам тя се затваря ... Саул е готов да го промени и тези общи точки трябваше да бъдат освободени, страстта трябваше да бъде толкова голям пожар, че не можеха да се разделят и благодаря на Aрасели за доверието. С Дана това се случи по малко по-прост начин, защото станахме приятели, установихме, че споделяме много общи неща от артистичния свят, извън теленовелата, като музикална комедия, музика и неща, които виждам отразени в нейните 20 години, когато аз бях на тази възраст, започнахме да осъзнаваме, че си помагаме толкова много извън снимачната площадка, а на сета се превърна в нещо много по-просто да се покаже, защото е много по-истинско.

- Кои бяха най-специалните сцени, които записа с Дана Паола и с Арасели Арамбула? 

С Дана Паола, беше смъртта на баща ми и смъртта на нейния. С Арасели Арамбула беше, когато Aлтаграсия казва на моя герой, че е била малтретирана от "Бандата на маймуните". Беше много трогателно и силно.

- Наскоро участва в "Затворникът". Твоят герой, Сантито, е пълна противоположност на твоя образ. Как беше това преживяване?
Бях щастлив. Сега, когато направих "Затворникът", ми се обаждат много.

- Последно участва в "Госпожа Асеро 5"...
Това беше нов жанр за мен. Предизвикателство е да можеш да развиеш характер, който има толкова голям вътрешен свят. Имах много добра химия с Каролина Миранда, главната актриса.

- Какво правиш, когато не играеш?
Имаме спортен клуб в Маями. Малко, красиво място. Неотдавна беше повторното откриване на "Padel Life & Soccer", разположен в град Халандал Бийч, северно от Маями. Занимавам се с това изцяло.

- Какъв баща си?
Бих искал да съм по-търпелив и въпреки че хората около мен казват, че съм такъв, понякога усещам, че не съм. Играя си доста с тях, но понякога усещам, че не е достатъчно, защото виждам, че има други хора, към които са привързани повече, защото са с тях. Раздавам се за моите момичета, утрините са мои, приготвям им закуска, преобличам ги, водя ги на училище.

- Момичетата знаят ли, че си известен?
Да, но още не го осъзнават и ми е странно, защото се питам как ще е за тях, не е нещо нормално. Снимам се с хиляди хора, когато вървим по улицата, и те ми казват: "Гледат те в теленовелата", "Моята приятелка ми каза, че те е гледала там и там", но не правят разлика затова, че съм известен. Ако се появя по телевизията или видят майка си, им харесва и привлича вниманието им. Вече са големи и учат театър с Каро.

В момента актьорът се подготвя за нова роля, за която още не може да разкрие нищо, освен че ще е филм, който ще се снима в Мексико, и за образа си е пуснал мустак.