понеделник, 12 август 2019 г.

Вие пожелахте: Соня Смит


Американската актриса с венецуелско сърце, закотвена във въображението на зрителите, откакто участва в "Мръсно личице" (1992), предпочита да опише себе си като "страстохолик", човек, който според думите й има няколко страсти и ги живее интензивно. 


С над 30-годишна кариера Сонджа Смит, както се произнася името й във Венецуела, е участвала в доста популярни теленовели като "Кристал", "Винаги ще те помня", "Заложница на съдбата", "Къде е Елиса?", "Аурора", "Смело сърце", "Мъж под наем", "Земя на честта".

Тази година Соня Смит е затрупана с работа. Участва в детската пиеса "Бурята"; започна нова обиколка с постановката "Божествени" на Даниел Ферер, където си партнира с Габи Спаник и Пати Мантерола; очаква продължението на сериала на Teлeмундo "Фалшива самоличност"; трябва да поднови лиценза си за мед. сестра в САЩ и въпреки това отрича, че е пристрастена към работата. Освен това Смит се снима в полицейския сериал "Miami Task Force", който стартира след броени дни и играе с Орландо Фундичели и Хорхе Луис Пила. Поредицата ще разкаже подвизите на група служители на реда, които се сблъскват с враговете си.

- Какво те мотивира да участваш в подобна пиеса като "Бурята"?

Приех това предложение от Хели Берти, защото смятам, че е важно да се популяризира театралната култура от най-ранна възраст и да се прави по начин, по който децата да имат достъп до класиката, по прост, игрив начин, в действителност сценографията е съставена от голям материал и различни елементи. Направихме това с намерението да стимулираме въображението на децата (...) с платната правим ефекта на бурята.


- Казват, че децата са най-трудната публика, това изнервяше ли те?
Не съм го гледала по този начин. Мислех, че имаме продукт, който децата много ще харесат. Важното е, че когато работиш с истината и влагаш сърце в нея, се свързваш с тях, именно там е предизвикателството, че те са запленени от това, което правиш, и това не е толкова трудно, стига да се отнасяш с уважение и интелигентност, защото те са много по-умни, отколкото хората мислят. Те разбират повече, отколкото възрастните вярват, просто те възприемат по различен начин.

- Разкажи ни за "Божествени"...
Режисьор е Даниел Ферер Кубилан. Когато бях в Мексико, правейки първия сезон на "Фалшива самоличност", той се свърза с мен и ми предложи да играя в тази пиеса, която беше толкова успешна във Венецуела. Сега обикаляме различни градове в САЩ. Дори имаме идея да я закараме във Венецуела. Това все още стои, но трябваше да променим датите няколко пъти по очевидни причини. Тази постановка знам, че всички хора ще я обичат, защото това е комедия; много жени ще се чувстват идентифицирани в някои случаи, също така защото е писано интелигентно. 

- Смяташ ли, че си пристрастена към работата?
Обичам работата си. Чувствам се много благословена и благодарна, защото това е работа, която ми позволява да достигна до много хора, да творя и да играя. Вярвам, че всички актьори имат тази добре развита игрива страна и аз го правя от много години. Актьорското майсторство е кариера, в която непрекъснато се обновяваш, променяш, учиш и създаваш различни герои. Освен това има моменти, в които няма работа и понякога това е трудната част от професията. От друга страна, през 2016 г. завърших за медицинска сестра и винаги подновявам лиценза си и правя семинари, за да бъда в крак с това, което се случва, но това ме очарова. Да, аз съм работохолик, въпреки че не се смятам за работохолик, винаги съм заета с нещо. Бих казала, че съм страстохолик. Имам няколко страсти, които обичам да правя, и всеки път, когато имам възможност, ги правя. В живота човек постоянно трябва да се учи. Никога не е късно да научиш нещо ново. Много хора казват: "О, аз съм стара". Не, тази фраза не съществува в речника ми. Винаги можеш да научиш нещо ново, всеки ден е време да започнеш, да бъдеш по-добра, да напреднеш (...) това е нова възможност.

- Имаш доста успешна кариера като актриса. Защо реши да учиш за медицинска сестра?
Винаги съм се интересувала от всичко свързано с медицината. В семейството ми чичовците ми са лекари, така че това винаги е присъствало около мен. Обичам да помагам на другите, да съм им в полза, затова мисля, че да си медицинска сестра е очарователно, учиш се, имаш контакт с хората.

- Коя е теленовелата или героинята, която те беляза и никога няма да забравиш?
Очевидно героинята ми в теленовелата "Мръсно личице", защото беляза преди и след за мен и когато правих "Мъж под наем", имаше известни прилики между двете героини, защото в телемунделата героинята ми беше скромна, не се грижеше за външния си вид, ходеше разрошена на работа и преди 20 години в "Мръсно личице" бях младо момиче, също скромно и разрошено. Когато качват отделни моменти от "Мръсно личице" в социалните мрежи, гледам ги и се питам това аз ли съм го правила, какъв акцент съм имала. Виждаш неща... върша си работата, но не я гледам поради липса на време или друго. Понякога искам да гледам само определени сцени... последно играх във "Фалшива самоличност", където бях доста по-възрастна жена от мен с по-големи деца, отколкото съм имала в други теленовели. И за мен това, че ми се обадиха за тази роля, беше предизвикателство и трябваше да бъде достоверно. В "Мъж под наем" също беше предизвикателство, защото разликата с едното ми дете беше само няколко години.

- Коя роля бе най-голямо предизвикателство за теб?
На емоционално ниво тази в "Къде е Елиса?", защото от първия до последния епизод тази жена живееше с тъга, първоначално не знаеше какво е станало с дъщеря й, после тя умира и целият този процес тя го изживява и е трудно, защото не снимаш цял ден поредни епизоди, днес снимаш епизод 5, епизод 7, епизод 9, така че емоционалният прогрес го контролираш.

- Отново работиш с Хорхе Луис Пила, Орландо Фундичели... Разкажи ни за новия сериал...
Познавам Орландо от доста години, работили сме заедно, с Хорхе съм работила в доста теленовели. Беше прекрасно, защото един ден ми се обажда Хорхе Луис и ми казва: "Ей, слабата, какво правиш, защото аз снимам пилотен клип за сериала, който е полицейски. Помниш ли, че ти бях казвал?" Казах да, добре и така стана. 

- В момента сама ли си?
Да. От известно време... не бих казала, че съм сама, по-скоро се самоопознавам, искам да се чувствам доволна на този етап от живота ми, защото колкото повече се познаваш, чувстваш се добре с теб самата, радваш се на собствената си компания и на самотата, знаеш коя си, ще имаш много по-здрави връзки, ще знаеш какво искаш във всеки тип връзки. 

- Кое е следващото ти професионално предизвикателство?
Паралелно с работата в "Божествени", чакам и втория сезон на "Фалшива самоличност". Скоро ще бъде премиерата на полицейския сериал "Miami Task Force" от univistatv. Не можете да го пропуснете! Започва 20 август.