четвъртък, 10 октомври 2019 г.

Вие пожелахте: Енрике Роча - "Докоснах се до успеха много бързо"


Енрике Роча е емблематичен образ на мексиканската телевизия.


Изглежда, че е строг човек. Не е така. Сериозен глас, който го отличава. "Кариерата на истинския актьор се дължи на много твърда дисциплина."

"Започнах на осемнадесет години, в университета с много добър режисьор, който се казваше Хуан Хосе Ареола, изучавах архитектура и един актьор липсваше на една от репетициите на пиесата на Aрeoлa, озаглавена "Да се събудиш от пролетта" и тъй като гледах репетицията, ми се обади и ме попита дали не искам да го заместя за миг, докато актьорът не пристигне". И тъй като въпросният актьор никога не пристигнал, Енрике Роча останал в пиесата и така започва актьорската му кариера, която включва роли в киното, театъра и теленовелите. Сред най-известните му роли са тези в "Лъжата", "Хиената", "Две жени, един път", "Малко село, голям ад", "Право на любов", "Пътища на любовта", "Непокорните", "Непокорно сърце", "Семейство с късмет", "Истинска любов", "Италианската булка". Последното му участие е в "Признавам се за виновна" през 2018г.

- Страдаше ли, когато започна кариерата си?
Малко. Започнах да правя експериментален театър в УНAM, но с огромно удоволствие. Дойде денят, когато ме повикаха да играя ролята на Хамлет, на Шекспир: най-голямата саможертва в моята кариера. Докоснах се до успеха много бързо. Трябва да умееш също да се оставяш в ръцете на добър режисьор, падали са ми се добри, това е част от дисциплината. Актьорът е подчинен на режисьора, фотографа или капризите на продуцента, но без да е негов роб.

- Изпълнявал си сложни роли в театъра, Христос в киното и много телевизия, това изглежда е свят, пълен с удоволствия...
Много хора бъркат актьорството със славата. Обикновено "звездата" е по-удобна, заобиколена от лекомислието на средата. Удоволствията са допълнителни.

- Кои са филмите, които те доближиха до удоволствието от собственото ти изпълнение?
"Кино: легендата за черния баща", режисиран от Фелипе Казалс. Имам два или три интересни филма: "Време да умреш", "Кукла кралица" или "Чиста душа". Обичам да гледам работата си с намерението да променям и обогатявам героя или да коригирам грешки, това е възможно, когато правя теленовели.

- Може би кариерата ти е била белязана от роли на злодеи. Как излиза това друго аз на актьора в тези случаи?
Това е като психоанализа. Виждайки злодея има нещо, което те идентифицира, правиш го и това те очарова, но го отхвърляш рационално; цензурираш го, но все още го виждаш, винаги има някакво зло в човека, който може да излезе навън и така публиката го възхвалява. Моето съвременност е благодарение на телевизията и тези роли, за мен телевизията и работата ми са забавление.

- Какви са вкусовите ти удоволствия?
Аз съм много толерантен към удоволствията. Не съм някой, който търси нещо особено. Понасям това, което избирам или ми подаряват този ден. Харесвам френската храна много, мексиканската ме очарова; трудно е да се реша. Обикновено не ям, докато работя, пия малко уиски, с което обичам да подслаждам малко душата си и да облекча напрежението за деня. Работейки в телевизията, вечерята и добрият ресторант ме очакват като награда.

- И как се наслаждаваш на третата възраст?
Много добре, до сина ми Кристиан и внука ми Патрисио, които са причината да живея. Сега, когато живеят наблизо, ги виждам често. Синът ми, който е публицист, живее с половинката си и винаги сме били близки. Живея сам от известно време, откакто приключих с Аналия, преди осем години, реших така. Водя по-духовен живот, без да изключвам афективната част. Трябва да призная, че имах много интензивен живот и идва момент, когато се пречистваш, какъвто е моят случай. Сега имам много елементи, на които да се радвам, като четене, да бъда със сина си, с внука си, с приятелите си и да пия хубаво вино.

- Внукът ти промени ли живота ти?
Много. През почивните дни сме заедно и това ми дава много жизненост. Той е на пет години. Когато влезе в живота ми, беше прекрасен момент. Веднъж ми казаха, че внуците са десертът на живота и аз вярвам в това, защото това ме промени сантиментално, освен че ми даде повече пълнота. Обичам да си играя с него, да го гушкам. Купувам му шоколад, сладолед, накратко, много неща.

- Значи не си мърморещ дядо...
Не, аз съм много привързан, обичам човешкото същество и това ме прави мил и солидарен с хората. Не ми остава нищо друго, освен да бъда такъв и със сина ми и с внука ми.