сряда, 6 ноември 2019 г.

Вие пожелахте: Едит Гонсалес


Професионално активна почти до последния момент. Бойният й дух и любовта към живота я поддържаха, докато не можеше повече.


Тялото й не устоя на рака и след претърпяна мозъчна смърт семейството й реши да прекъсне апаратите на 13 юни 2019г. Прочетете едни от последните интервюта на актрисата от "Есперанса", "Свят на хищници", "Доня Барбара", "Семейство Браво" и др.

- Кажи ни коя е Едит, жената? Как би се определила? 
Аз не се определям, бих оставил това на другите хора ... но казвам, че съм Едит Гонсалес, дъщеря на Офелия, майка на Констанца, сестра на Виктор Мануел и щастлива съпруга на Лоренцо Лазо.

- Как попадна в артистичния кръг? 
От съвсем млада възраст майка ми ме водеше във "Винаги в неделя" и по някаква причина ме запомниха в публиката като "светлокосата", нещо странно, защото това беше нещо, което в един момент ме накара да се откажа.

- Кой артист те вдъхновява или кой има влияние върху теб? 
Правя всичко възможно да не имитирам, това е основата на творчеството - да бъдеш истински, да създадеш свой собствен път и своя собствена марка. Но очевидно се възхищавам на много артисти, а някои са ми страхотни приятели, сред тях художници, писатели и т.н.

- С кой режисьор или актьор би искала да работиш сега? 
Куарон и други творчески директори, които работят със страст.

- Кое е най-хубавото нещо, което ти се случи в кариерата ти? 
Много неща, пътувания, познания и възможност за обучение на много места, но мисля, че имам две важни постижения. Да достигна в повече от 120 страни преди дигиталната ера, особено Китай, с теленовелата "Бианка Видал". Живеят, информират се, до днес поддържам близки отношения и обич с тази страна.

- Знаем, че си изнасяла лекции за самолюбието. Какво послание даваш на тези конференции? Говоря за самолюбието и като обичаш себе си можеш да преодолееш всяка пречка и да оцелееш.

- Как протичаше емоционалният ти процес за преодоляване на рака и какво послание изпращаш на хората, които все още са в процес на борба? 
Това беше житейски процес, но вече имах справки по пътя и имах най-добрия учител, баща ми, който почина от рак, той ме научи как да го преживея. А посланието е да живеят, да се информират, да бъдат дисциплинирани с лечението си, да се изправят лице в лице с чудовището, без да го прикриват и без да се страхуват от него.

- Ако попитат някого коя е Едит Гонсалес, какво би искала да чуеш? 
Че съм готина и живях.

- Едит, разкажи ни малко как се забавляваше с премиерата на "Семейство Браво"... 
Много бях щастлива. Истината е, че сме много готин екип. Участват страхотни актьори, хубави хора. Историята е класическа мелодрама, но момчетата и момичетата танцуват по много приличен начин, така че може да се гледа от цялото семейство. Хубава комедия, където всичко е доста достъпно. Това е красива история, добре написана. Истината е, че ни коства много, имали сме наранявания, изтощени сили, всичко ни се е случило.

- В историята си майка на три млади момичета. Ти си една от малкото самоуверени актриси, които си позволяват да правят този тип героини. 
Освен това трите са прекрасни и създадохме прекрасна връзка. Много са красиви и талантливи. Да работя с тях е огромно преживяване.

- Повтаряш с Маурисио Ислас, изглежда, че зрителите обичат да ви виждат заедно. 

Повтарям и със Саулито Лисасо. И двамата ги обичам. И с двамата работих много добре, водим нормален диалог. Те са уверени в себе си мъже. И това е много важно.


- Едит, от предишната теленовела се коментираше, че продължаваш с тази система да не правиш сцени в леглото и на твое място има двойничка. Вярно ли е? 
Да, Саул Лисасо и Маурисио Ислас трябва да се сдържат, защото една част от сцените ги правя аз, а друга част с дубльорка. Те работят с много хубава британка. Но горките страдат много.

- Дъщеря ти Констанца вече гледа ли работата ти? Критикува ли това, което правиш? 
Не, знае, че съм актриса, знае го отдавна, откакто беше много малка, но не гледа нищо от това, което правя. Направих две реклами и ги направих, тъй като ако Констанца гледа телевизия, нека гледа предавания за деца, искам да не играе толкова на видеоигри, на компютъра, нито да гледа толкова телевизия. Приканвам всички родители да прекарват повече време с децата си. Бихме могли да бъдем с тях без телевизия и без телефони. Единствено съм й позволила да гледа "Доня Барбара" и беше пленена. Тази продукция вълнува младите хора.

- Освен че имаш солидна кариера в шоубизнеса, имаш и много стабилен брак. Каква е тайната за постигането му? 
Е, мина доста време, откакто една госпожа, която чества 50-годишен брак, ми каза, че когато мъжът се прибере, по което и да е време, да го преглъщаш (смее се). Така че кой знае? Това, което мога да кажа е, че издръжливостта е основна, тоест какво е любовта? Да приемаш. Да приемаш своя партньор и да се приемаш. Да разберете, че можете да установите правила и малко по малко, бавно и фино да заявиш това, което ти харесва и което не.

- Едит, как ти се стори животът в САЩ, докато участваше в "Ева, шофьорката"? 
Донесе ми големи удовлетворения както в професионален, така и в личен план. Дойдох тук с цялото семейство, успяхме да имаме страхотни преживявания. Мисля, че този престой
В Маями ме изпълни с много неща в сърцето ми. Тъй като няма социална програма, която да изпълня, тя е чисто професионална и семейна. Чувствам се много по-привързана към семейството си, брат ми и племенницата ми също са тук. Да мога да слушам дъщеря ми и моята племенница и да се включвам в техните разговори е великолепно. Да ги слушам и те да ме слушат беше много приятно съвместно съществуване. Моята племенница и дъщеря ми, които 5 години разлика, се разбират много добре и това беше чудесна възможност да се уча от тях. Оттук ще си тръгнем по-обединени в сърцето.

- Искаш ли дъщеря ти да следва твоите професионални стъпки? 
Надявам се да е здрава и да бъде щастлива. 

- Започна в артистичната среда като дете. Мислиш ли, че си загубила част от детството си, когато влезе на сцената от дете?
Да, мисля, че загубих част от детството си, от ранна възраст трябваше да се науча да работя, да бъда отговорна. Да бъда на сета часовете, които са необходими, и с най-доброто лице. В същото време благодаря на Бога, че съм актриса: това е най-добрата кариера. Хората те обичат, че си вършиш работата. Актьорите произвеждат надежди и мечти.

- Ако трябва да се обърнеш, за да видиш героините, които си направила, коя те е накарала да израстеш най-много професионално?
Няколко са. Едната е "Авантюристката", защото всичко, което живеем, може да бъде написано в книга. На тази работа дължа голяма част от видяното и наученото. "Диво сърце" беше голям растеж, не само за онези от нас, които направихме теленовелата, това беше прелом на мексиканската телевизия. Може би мнозина не искаха да видят всичко, което проектът означаваше, но гримът, костюмите, изпълненията, всичко беше много премерено и фино и затова се стигна до обрат, въпреки че за съжаление не го разбраха и направиха най-бомбастичните изпълнения и пътят беше този, по-естествен. Точно през уикенда видях "Диво сърце" и ме обзе носталгия, спомних си красивите изпълнения. Днес се страхуват много от дългите сцени, но когато нещата са добри, хората се привързват; сега има много къси серии, добре да, но аз го виждам в дъщеря ми, когато наистина има нещо добро, тя се "залепва".

- Би ли искала да се снимаш в някой от новите формати?
Тематиката, особено наркотрафиката, е преизползвана, но бих искала и още повече, ако е добре изграден персонаж. Хората искат да чуват истината.

- На кого се възхищаваш в света на актьорството? 
Трябва да говорим за тези, които са твои съвременници и са ти конкуренция. Много харесвам Лиса Оуен, Луис Фелипе Товар, Полет Ернандес, Марсела Гирадо, тези момичета носят всичко. Много ми харесва и Мини Уест.

- Освен балета и актьорството какви други страсти имаш? 
Във връзка с упражненията е само балетът, а понякога и защото актьорството не ми позволява. Обичам да ходя на кино, но не съм присъствала от една година и откривам нови режисьори благодарение на Полет, едно от моите момичета, които обичам и обожавам. Сега съм приятелка с нова група момчета и се каним да излизаме и е готино, трябва да сме в сила. Хубаво е. Обичам да чувам какво правят децата, какво мислят, защото носят един свят в главата си.

- Какъв баланс правиш между живота ти и 48-годишната ти кариера? Някога мислила ли си да се посветиш на друга професия? 
Започнах да работя на пет години и може би в един момент исках да бъда пожарникар, но актьорството определено е една от най-добрите професии, които можете да изберете в живота. Много е благородно. Животът на никого не зависи от мен, съдбата на никого не зависи от мен и въпреки това получавам много хубави неща от публиката. Това е кариера с много жертви, но ги връща с лихвите. Балансът, който правя, е положителен, защото все още съм в сила, играя, мога да правя филми, радио и телевизия и да избирам ролите си. В Маями, където съм сега, трябваше да опозная затвора и други места, които никога не бих опознала като обикновен гражданин, а като актриса. Актьорството ми дава възможност да живея друг живот, да бъда съпричастна с други хора, с други професии, с други мирогледи и да се измъквам от себе си и да играя, за да бъда някой различен. За живота ми балансът също е положителен, без съмнение, защото имам здраве, много хубаво семейство, обединено, здраво и с красиво сърце. Също така мога да ям три пъти на ден и да се къпя с гореща вода.

Преди 15 години Едит се превърна в майка на Констанца, а когато актрисата разбра новината, играеше в "Свят на хищници" и като обяви на продуцентите бременността си - те я уволниха. 
"Не напуснах Телевиса... те ме изгониха. По-лошо от това да съм в колеж за монахини. Дори предложих да си направя сцените предварително и героинята ми да се върне след 15 дни, но не." След уволнението дойде съмнението кой е бащата, тъй като тогава Едит нямаше формална връзка. По-късно се разбра, че това е мексиканският политик Сантяго Креел, който припозна малката, въпреки че беше женен и имаше друго семейство.