сряда, 9 април 2014 г.

Вие пожелахте: Катерин Сиачоке

Катерин Сиачоке е една от най-обичаните и уважавани актриси. Тя е „Кралицата на злодейките“.
 От малка показва своите артистични наклонности и влиза в колумбийската школа по класически балет. Там се откроява като солова балерина за повече от пет години. Актьорството също става важна част от живота й и от малка е привлечена от него. Подобно на много други звезди, които в началото са мечтаели за спортни кариери, но заради контузия се насочват към актьорството, случва се същото и с Катерин. Едно подхлъзване слага край на балетната й кариера. През 1990, на 18 години, участва в мюзикъл – тогава не си си е представяла, че актьорството ще се превърне в кариерата на живота й. Играла е в няколко театрални постановки, докато не идва дебютът й в телевизията с теленовелата „Да оцелееш“ („Sobrevivir“) пет години по-
късно. Благодарение на тази роля става „Откритие на годината“ и започва славният й път в теленовелите. Участвала е в 15 продукции като протагонистка, но най-вече като злодейката. Избрана е от списание „People en Español“ за една от 25-те незабравими злодейки за ролята си на Марсия в „Земя на страстта“ („Tierra de Pasiones“), снимана през 2006. Участвала е още в „Петте Хуани“ („Las Juanas“), „Войната на розите“ („La Guerra de las Rosas“), последната й теленовела, снимана в родната Колумбия. Оттогава живее в Маями с Мигел и е играла в „Любов в пустинята“ („Amantes del desierto“), „Отмъщението“ („La Venganza“), „Изпитание на любовта“ („Te voy a enseñar a querer“), „Чужди грехове“ („Pecados Ajenos“). Катерин е една от най-успешните злодейки. Страни като България, САЩ, Мексико, Венецуела и Индонезия са я награждавали като „Най-добра актриса в отрицателна роля“. През 2010 имаше
 една от най-важните роли в телемунделата „Къде е Елиса?“ („¿Dónde está Elisa?“), а година по-късно беше част от суперпродукцията „Съседската къща“ („La casa de al lado“), където играеше Игнасия и си партнираше с Мигел Варони. „Това не е типичната теленовела. Има много увъртания и щом получавахме един епизод, беше цяло приключение“, обяснява Варони. „Това е история, в която всеки ден зрителят остава залепен за телевизора и ние, актьорите, към сценария“, добавя Кати, считана за кралица на злодейките. Връзката на двойката в телемунделата е базирана на омраза-любов. „Хавиер е страхливец без ценности в живота и не го уважавам нито му се възхищавам, но като актьор ми се струва впечатляващ“, казва Мигел. „Игнасия е глезла, но за първи път изпълнявам жена, която се облича, както на мен ми харесва“, допълва Сиачоке.
  След две години отсъствие, през които се подложи на деликатна операция на гърба, Катерин се върна на снимачната площадка в ролята на Естефания в „Кралица на сърца“ („Reina de corazones“) – една от най-очакваните телемундели. Разбира се, отново ще я видим в ролята на злодейката, а тя обещава да е още по-зла от предишните си роли. Способна на всичко, нищо не може да я спре, когато иска да постигне целите си. Естефания, подобно на Катерин, обича да танцува. Но пази една тайна… каква ще открием от 28 април, когато историята започва в Мексико. Партнира си с Еухенио Силер, Паола Нуньес, Хуан Солер, Пауло Кеведо, Палома Маркес, Пабло Асар и други.
 Омъжена е за актьора и режисьора Мигел Варони от юли 1999, но се запознават три години по-рано. Катерин обича да танцува, макар и не професионално вече. Тя е страстна, но и сладка и гальовна, за разлика от героините си. За нея най-важното е да прави нещата добре, със страст и да бъде много щастлива. Най-важната роля за нея е да бъде госпожа Варони. За Кати красотата е въпрос на поведение, на енергия, а не на външни черти. Обожава да бъде домакиня, да се грижи за дома си и най-вече за съпруга си. Въпреки че много хора искат да ги видят като родители, Кати и Мигел не са писали все още на щъркела. Играли са заедно само в три продукции: „Петте Хуани“ („Las Juanas“), където се запознават и искрата пламва веднага. „Когато я видях, ме очарова“, спомня си той. „Беше любов от пръв поглед. Той ме покори само с едно ‘здравей'“, разказва тя. Играха заедно в „Изпитание на любовта“ („Te voy a enseñar a querer“) и в
„Съседската къща“ („La casa de al lado“), а в „Силикон за рая“ („Sin senos no hay paraíso“) той беше режисьор, а тя част от състава. „Като професионалист, за мен моят успех е семейството. За мен работата, очевидно, ми дава пари, носи ми успехи, които ме правят по-добра за съпруга ми, за семейството ми, обичам да съм успешна, защото фамилията ми се чувства добре. Но моята реализация в живота е като съпруга, затова каквото мога да направя, каквото трябва да отстъпя, за да го постигна, ще го направя. Следователно, ако трябва да откажа да се снимам във филм или да играя в театъра, или да се снимам в теленовела, или нещо, което ще ме отдалечи от мъжа ми, няма да го направя и не ме интересува“. Всеки един е фен номер едно на другия. Мигел казва, че жена му е една от най-добрите актриси, с които е работил, а за връзката им – „Това е истинската любов“.
– Кати, ти и Мигел сте една от най-стабилните и нескандални двойки в шоубизнеса. Каква е тайната?
Любовта, не съществува друго, което да те поддържа обединен с друг човек. Обичаме се и затова се получава. За какво да ходя тук и там, след като вкъщи имам съпруг, който ме обича и аз него. Мама също ми е казвала, че единият от двамата винаги трябва да отстъпва малко.
– Публиката иска да те види бременна. Имате ли планове за това?
Не, не знам. Това е тема, която трябва да обсъждаме у дома, но не знам. Отглеждането е сложно. Ще видим дали ще се въодушевим скоро.
 – Какво правиш, за да го задържиш до теб?
В света има много красиви жени, но Катерин Сиачоке съм само аз. Опитвам се да бъда аз, да съм истинска. Ако му харесвам такава добре, но ако не му харесвам, не мога да го вържа. Ако е щастлив с мен, с мен ще бъде.
– Какво ти харесва най-много у него?
Ай, харесва ми целия. Но устата му е … Много ми харесва. Целият е много мъжествен, но ме привлече неговият характер.
– Колко време сте женени?
На 4 юли ще направим 15 години, но се познаваме от 18г.
– Как се запонахте?
В една теленовела, въпреки че нашите персонажи нямаха никакви романтични отношения, нито никакви. Беше любов от пръв поглед, много бързо и красиво. Запознахме се в един самолет, впечатлила съм го и тогава започна да кокетничи той, след това в теленовелата той влезна към 20 епизод.
– На кои моменти се наслаждавате най-много в свободното си време?
Ние сме много обикновени, обичаме да си стоим у дома и да гледаме филми. Гледаме много филми заедно. Много обича да му готвя. Закуската в неделя е моментът, в който винаги сме заедно. Закусваме в леглото. Понякога правим планина от палачинки, кафе и сок. Мигел го обожава.
– За какво спорите най-често?
За незначителни неща, за футболен мач кой ще спечели и кой ще загуби, за това се караме, но и се наслаждаваме, понеже са част от живота ни. А и винаги приключваме смеейки се на нас самите.
– Разкажи ни за любовта си към животните…
Да, обичаме кучетата. Обичам всяко животно, осиновявам котки и понякога имам пет котки в двора на къщата си и идват да ядат, имат си малки котенца и аз отивам и им помагам. Мигел си пада повече по кучета, но споделяме този вкус към животните.
– Имате ли кученца у вас?
Имаме две кучета. Виктория е немска овчарка на три години и Анхела, който е смесена порода, осиновихме я преди 12 години. Двете са нашите момичета, момичетата на къщата.
– Обикновено, жените на които даваш живот в теленовелите, са лекомислени, много секси и злодейки. Тези персонажи ли ти харесват най-много?
Не, аз съм актриса и голям професионалист. Харесвам добрите героини, дали са секси или не, става това, че човек е такъв, какъвто е и аз имам напълно латино излъчване. Мургава, имам бедра, извивки навсякъде. Считат ме за секси жена.
– Винаги ли си искала да бъдеш злодейката?
В началото започнах като добрата, но след това продуцентите ме виждаха като лоша и ме искат само за такава. Не беше мой избор.
– Играла си в доста успешни теленовели. Как си се развивала?
С течение на годините, благодарение на Бог, с всичко, което съм преживяла, макар в дъното на душата си да съм си същата. Тъжно е щом се срещнеш с хора, които познаваш от 20 години и виждаш, че не са се развили изобщо.
– Танцуваш ли отново?
Харесва ми много, бях го оставила, но отново започнах. Танцът ме влече, не правя със същата сила като преди, но танцувам. Затова съм слаба.
– Коя теленовела те беляза?
„Петте Хуани“ („Las Juanas“), защото там се запознах със съпруга ми. Затова това е най-незабравимата теленовела за мен.
– Героинята ти Сесилия Алтамира от „Къде е Елиса?“ („¿Dónde está Elisa?“) блести с впечатляващ гардероб. Кой ти избираше дрехите?
Аз! С моята най-добра приятелка Мария Хосе Бараса, защото усещах, че героинята ми трябва да бъде така, не можеше да е скучна, не беше такава. Беше фина, елегантна. Започнах да получавам имейли, писма за дрехите ми и тогава започнах да се шегувам и да казвам, че видът ми за деня струваше 60 долара с обувките. Доставяше ми удоволствие, че се обличах добре и с малко пари. С колкото по-малко пари, толкова по-доволна бях. Накрая на теленовелата подарих дрехите си на продукцията.
– Какво е да работиш с Мигел, както го направихте в „Съседската къща“ („La casa de al lado“)?
Обичам да работя с Мигел, той е велик актьор, отличен партньор, винаги положително настроен. Като режисьор е великолепен, притежава всичко необходимо да направи от един проект истински успех.
– Отново ли си злодейката там?
Не, ние сме четирима протагонисти, никой не е лош, никой не е добър, просто сме човешки същества като всеки. Това беше планираната схема от сценариста. Накрая разбираме кой е добрият и кой лошият.
– С Мигел за първи път играете любовници…
Обичам да съм с него, той е много забавен, винаги прави нещо весело на снимките. Досега не бяхме играли любовници, нещо ново беше, наслаждавах му се. Само дето си пуска много ръката в сцените.
– В кои?
В любовните. Казвах му: ‘Слушай, това е телевизия, госпожата готви, децата гледат с баба си, не слагай ръката там. Всички умираха от смях, тъй като аз исках да спират на всяка секунда.
– Как снимахте любовните сцени?
По-трудно е, когато сте двойка в реалния живот, понеже се чувствам сякаш се излагам. Макар че не се целувахме, както в реалността, имах чувството, че шпионират личния ни живот.
– Мигел, Кати казва, че в тези сцени си си пускал ръката, където не трябва. Вярно ли е?
Разбира се. С нея ръката винаги ми върви. След 15 години брак, благодарение на Бог, събужда у мен всякакви страсти и това е по нейна вина.
– Какво ти донесе героинята ти Игнасия от „Съседската къща“ („La casa de al lado“)?
Различен опит от другите ми героини. Знаеш, че историята може да се промени по всяко време. Сценаристът си направи експеримент да не ни дава информация за никой от персонажите. Това си беше голям урок. Чувствах се много удобно в продукцията, имаше съспенс и мистерии.
– За втори път играеш с Габриел Порас. Първо в „Къде е Елиса?“ („¿Dónde está Elisa?“) негова сестра и после в „Съседската къща“ („La casa de al lado“) като жена му…
Правим много хубава двойка на екрана, разбираме се прекрасно, имаме подобна система на работа. Като съпрузи беше малко сложно, но добре, хареса ми.
– Мигел, какъв съвет би дал за първия снимачен ден на дадена теленовела?
Оставете телефоните си извън студиото, прекрасни са, но и голяма отрова за актьорите. Очакват смс от приятеля, от майка си, от еди кой си и работата им ще отиде на боклука. Губи се време и се раконцентрираш.
– Катерин, усещаш ли, че публиката иска този тип теленовели с екшън, интриги и убийства?
Мисля, че публиката иска хубави истории, добре разказани. Може да е розова, но да е добре разказана.
– Смяташ ли, че слушалката пречи на актьорското изпълнение?
Има хора, които си боравят много добе, но се броят на едната ръка. Има и такива, които не умеят. Слушалката отнема малко от органичността. Ако трябва да кажеш „красиво е“, а кажеш „прекрасно е“, този който ползва слушалката ще иска да спре, понеже не е казал точната дума, която са му казали в ухото. Тук усещам, че актьорът не е способен да разбере, че ‘божествено, красиво, прекрасно’ е същото и просто не се получава клик. Има такива, които умеят да го ползват, умирам от срам да го каца, но всички мислят същото, мъжът ми се справя страхотно с него. Когато го ползва е прекрасен, защото играе, сменя думата, ако може, Ектор Суарес също умее да го ползва добре.
– Правила ли си кино?
Не знам каква битка имам с киното, но когато съм свободна нямам никакви интересни предложения. А тези, които стават се появяват, когато снимам теленовела. Било е невъзможно. След това имах операция на гръбначния стълб… винаги нещо се намесва. Мисля, че когато се получат нещата, ще бъде голям хит.