понеделник, 31 август 2020 г.

Ерик Елиас: "Герои като Армандо рядко попадат в ръцете ти"


Роден на 23 юни 1980 г. в Халиско, Мексико, Ерик Елиас решава да се посвети на изкуствата в много ранна възраст. Започва следването си в Касасул през 2000 г. с великия Енрике Сингър като ментор. По-късно той завършва актьорската си подготовка в Университета на Калифорния в Лос Анджелис.

Театрален, телевизионен и филмов актьор, Ерик Елиас е работил в продукции като: "Любовта на живота ми", "Каква вина има детето?", "Когато децата се завръщат" и др. Ерик Елиас има страхотна кариера в телевизията, където е участвал в повече от 10 теленовели, излъчени в поне 40 страни. Сред тях са: "Буря в рая", "В името на любовта", "Нито с теб, нито без теб", "Защото любовта командва", "Цветът на страстта", "Хотелът на тайните", "Бети в Ню Йорк" и последната "100 дни да се влюбим". В театъра също е участвал във важни постановки с голям успех.

Ерик Елиас е актьор на предизвикателствата. Ето защо, когато Teлeмундo му предложи да участва в новата версия на успешната колумбийска теленовела "Грозната Бети" в Маями, мексиканският чаровник не се замисля и казва "да", дори ако означаваше да се наложи да се премести с цялото си семейство в друга държава и да приеме роля, която други актьори, като Хорхе Енрике Абейо и Хайме Камил, вече майсторски са интерпретирали. Страхът от сравнения го имаше, но тръпката да оглавява такава приятна и мечтана история за всеки актьор натежа и 40-годишният актьор опакова куфарите си и заедно с красивата си съпруга Карла Гуинди, която е моден дизайнер, и двете си дъщери, Пенелопе и Оливия, се преместиха в Съединените щати.

- След 10 последователни години в Teлeвиса се върна в Teлeмундo като протагонист на "Бети в Ню Йорк"... как беше завръщането в канала?
Връщането в Teлeмундo след толкова години беше страхотна емоция за мен. Мисля, че е като да си у дома си. Направих първите си проекти тук. Така че да се върна при хората, с които започнах, с много приятели, събития, ме прави много щастлив и развълнуван. Също така се завръщам с проект като "Бети в Ню Йорк" - нещо леко, познато и комедийно.


- Какви са отношенията ти с Teлeвисa?
Перфектни. Ние сме в контакт с тях и вратите са отворени.

- Как се появи този проект и какво си помисли, когато ти предложиха да бъдеш Дон Армандо на такава емблематична Бети?
Не съм гледал предишните версии, видях някои неща, знам за какво става дума и сега, когато съм баща, имам дъщери, мисля, че е много важно посланието и беше интересно да приема. За мен е от съществено значение, когато приемам проект, посланието, което се предава, и съм много съгласен с това да не поставяме етикет на хората... Също така се чудех защо да правя този проект, който вече е бил правен толкова много пъти, и мисля, че именно това, че се прави нещо ново, "Бети в Ню Йорк" е версия, адаптирана към настоящето, където вече имаме социални мрежи, където хората живеят за "харесванията", загрижени за физическата външност, мисля, че това ми се стори много интересно.

- Страхуваше ли се от сравненията, които могат да възникнат?
Харесвам сравненията, те ме вълнуват. Веднага се появиха сравнения в социалните мрежи и ми се струва много интересно. Наистина каня хората да се възползват от възможността да видят тази версия, която според мен я направихме много забавна и актуална.

- Какъв е твоят Армандо? Как го построи и даде ли му личния си отпечатък?
Моят Армандо е мъж, който има всичко, добро семейство, перфектната приятелка, перфектната работа, пари, той е женкар, винаги е заобиколен от най-красивите жени, има перфектен живот, докато малко по малко не осъзнава, че има неща, които не го изпълват. Армандо е много забавен човек, свързан е с много от персонажите, прекарва си чудесно и има лекота, която също му позволява да се радва на живота и да намери себе си при Бети. 

- Кое е най-голямото професионално предизвикателство, което този нов герой изисква от теб?
За мен най-голямото предизвикателство в този герой и този проект е комедията. Това е много сложен жанр, но на който много се наслаждавам и заедно с режисьорите Густаво Лоса и Фер Нориега и разбира се геният Мигел Варони се доверявам много на тяхната визия, постигаме нещо наистина забавно. Всеки актьор влага таланта си и личния си опит, за да го направи уникален.

- Ти си доста добре познато лице на зрителите; обаче актрисата, която играе Бети, не е. Как се работи с нея?
Възможността да споделя сцената с хора, които тепърва започват и които имат в ръцете си подобен проект, ме вълнува, защото емоцията, която изпитва, ме заразява и ми напомня, когато ми дадоха първата възможност. Елифер също има голям талант и това ми помага в сцените, страхотно е да имам такава колежка в работата.

- Какво би изтъкнал най-много в работата, която върши Елифер като Бети?
Това, което се откроява най-много при Елифер, е правенето на комедия и наивността й. Тя има доброта и благородство към характера. Справя се невероятно.

- Разкажи ни за срещата с Хорхе Енрике Абейо... 
Аз съм почитател на неговата работа и на всичко, което е правил преди, но чаках да имам момент с него и да поговорим. Прекрасно беше да имам възможност да седна и да споделим опит с Хорхе Енрике. Каза ми, че е много щастлив, че аз имам този характер в ръцете си, той винаги е с добри вибрации и е щастлив.

- Даде ли ти съвет?
Първото нещо, което той ми каза и за което най-много си говорихме, е, че много се е радвал на героя. Каза ми да се наслаждавам на всеки момент, защото герои като тези рядко попадат в ръцете ти.

- Записвахте тази история в Съединените щати. Как се организирахте със семейството ти?
Преместването в Маями с цялото ми семейство ми помогна да съм по-спокоен и да се съсредоточа върху това, което правя. Всички сме щастливи да си поемем дъх след напускането на Мексико Сити, където понякога може да стане много стресиращо. Дъщерите ми учат английски, тук имаме семейство и съм много спокоен за всичко, което правим като семейство.

- Трудно ли е да се адаптирате към тази нова ситуация?
Живял съм в Маями и преди, брат ми живее тук и това ми помогна, защото дъщерите ми са с братовчедите си. Аз и съпругата ми имаме приятели тук, така че за момента си прекарваме чудесно.

- Какво правиш, за да не пренебрегваш красивото си семейство, когато снимаш?
Свикнал съм в тези времена на записи да не бъда с дъщерите си, те знаят, че баща им е зает и трябва да се изолирам от тях, но когато мога, ги водя на снимачната площадка за сцените, които могат да гледат, харесва ми, че ме придружават и са с мен там. Това е една от най-взискателните теленовели като цяло, що се отнася до графиците, и понякога страдам много по отношение на времето с тях.

- Дъщерите ти са пораснали много, какъв татко си с тях?
Мисля, че ги глезя много и винаги развалям работата на жена ми, с правилата и структурата на къщата, защото малкото време, което съм с тях, се опитвам да ги поглезя максимално. Чувствам се благословен сред жените си и те много ме глезят. Има драми и чувства: битки за чанта, обувки или рокля. Цяла момичешка драма. Те са жени от момента, в който са се родили. Когато съм свободен, обичам да ги водя на училище, да бъда с тях, да ходим на кино, да караме кънки ... През цялото време измисляме занимания. Ставам дете с тях и се забавлявам много.

- Защо смяташ, че зрителите трябва да гледат тази нова версия на Бети?
Мисля, че трябва да си дадат възможност да видят тази версия. Мисля, че ще има хора, които не са я виждали, тя е забавна, лека, комедия за цялото семейство. Има страхотно послание - да не слагаме етикети на хората заради външния им вид.