сряда, 16 септември 2020 г.

Айлин Мухика: "Фернанда от "Смело сърце" е като подарък в кариерата ми"


След повече от две десетилетия успешна артистична кариера зад гърба си, Айлин Мухика се превърна в една от най-обичаните от публиката злодейки от теленовелите. Зад този образ обаче се крие домакиня, майка на двама млади мъже - Мауро на 26, а Алехандро на 19 - и момиче, Виолета, на 9, обича да готви и да спи в несекси пижама.

В телевизията достига своя връх с ролята на Лорена Магаянес в "Силикон за рая" и е редовна водеща на значими събития в Мексико и САЩ. Въпреки че има повече от 15 теленовели и сериали, в повечето като злодейка, симпатията и чувствеността на бившия кубински модел й позволиха да играе различни роли в телевизията, киното и театъра.

Айлин е родена в Хавана, Куба с артистичен ген във вените, а на 8-годишна възраст учи народни танци, класически балет, хореография и музика в Националната балетна школа. Травма на глезена обаче я кара да спре, но подобно на поговорката "Всяко зло за добро" този инцидент я тласка да учи театър във Висшия институт по изкуствата в Хавана. По това време обича да обикаля крайбрежието с бял велосипед с кошница отпред, подарен от баща й.

Айлин си спомня детството си на острова и живота си като във филм. "Изживях много неща за много кратко време в много забързан живот. Израснах в Куба и бях много щастлива в училището по изкуства, където се изучаваха пиано, пеене, сценичен дизайн, хореография, пластика; във Висшия институт - театър, кино и всички дисциплини. Нямаше защо да се оплаквам, изкарахме си страхотно". Актрисата си припомни, че по време на обучението си на острова са имали "страхотен режисьор като Фернандо Бири" (ръководител на международната филмова школа по това време), където са попивали влиянието на аржентинското кино. "Исках да уча кино заради това, което видях. Истината е, че бях много добре, но изведнъж исках повече и имах много смелост - преди всичко - да се откъсна от вкъщи, живеех с баба и дядо, всички в семейството искаха да стана лекар, но бях бунтар без кауза с интелектуален оттенък, бягах, за да ходя на репетиция и т.н. Беше толкова красиво това, но нещо вътре в мен ми подсказа, че мечтата ми е отвъд морето, трябва да прекосиш морето и да продължаваш и продължаваш", спомня си тя.

- Какво помниш от Фернанда дел Кастийо, героинята ти в "Смело сърце"?
Това беше като подарък в кариерата ми, защото Фернанда е грозното патенце, превърнало се в лебед, идва да отмъсти и да потърси любовта на Хуан Маркос, но се обсебва от него. Любимият цвят на Фернанда е червеният и както разбирате, тя обича страстта, наистина е прекрасна. Бруно работи с мен, той е моят шофьор и го приемам за свой помощник.

- "Клетниците" какви предизвикателства ти донесе и на какво се радва най-много?
Истината е, че беше голяма лудост, това е още една луда героиня след Фернанда дел Кастийо в "Смело сърце", Лилиана Дюран. Всеки път, когато четох сцените, бях изненадана от нещата, които се осмелява да направи, но аз се забавлявам много, защото няма нищо общо с мен, това е персонаж на крайности, който наистина стига до крайни последици. Не обичам да казвам, че злодеите са лоши. Злодеите са герои, на които обичам да давам малко човечност, човешките същества не са добри или лоши, ние реагираме според обстоятелствата в живота, тази героиня е такава, способна е да извърши много злини, но са продукт на живот, в който е имало много лъжи, много предателства, негодувания и завист.

- Как се разбираше с колегите си?
Много се радвам, че можех да споделя прекрасни сцени с велик актьор като Габриел Порас, с когото винаги сме искали много да работим. С Aрасели започнахме заедно в Teлeвисa през 1996 г., имаме прекрасни отношения: когато тя водеше децата си на снимачната площадка, дъщеря ми Виолета си играеше с тях; през цялото време си давахме съвети за красота, съвети за майки. Имаме много хубави отношения ... Наричаме се "сестричке" в реалния живот. С Eрик Айсер и с Aарон Диас се познаваме, но нямахме възможност да работим заедно и беше страхотно.

- Кое е най-странното място, където е трябвало да записваш?
Всичко ни се е случвало, дори да записваме сцени в пантеон, умирайки от студ, дори не можехме да говорим. Организирахме пикник на гробище, там с мъртвите.

- Какво помниш от "Силикон за рая"?
Това беше радикална промяна в живота ми, защото бях свикнала да работя в Мексико и в Маями. Когато отидох в Колумбия, беше страхотно. Режисьорите приеха предложението ми за Лорена и се насладих много на героинята. Засегнаха се теми, които по онова време бяха доста нашумели и никой не смееше да говори за тях - проституция, наркотици, трафик на хора. Чрез героите искахме да кажем на хората да не попадат в тези ръце.

- Колумбия е страна, в която младите момичета често отиват да си оперират гърдите...
Това е доста сложна и деликатна тема. Мисля, че не трябва да се сравняваш с никого, ти си ценна и не трябва да имитираш никого. Винаги го казвам на дъщеря ми, за да може утре като порасне да не иска да е като другите. Трябва да вдъхнем на децата си увереност и да имат своя идентичност, така че като пораснат, да не попадат в грешния свят.

- Завърна се в Телевиса след доста години с доста различна злодейка в "Няма друг като теб"...
Това, което ме привлече най-много, за да приема с категорично "да", беше жанрът, правих мелодрами по телевизията, а комедията ме беше докоснала само в театъра. Много уважавам комедията. Завърших сценични изкуства с комедия на италианския драматург Луиджи Пирандело. Винаги съм казвала, че разсмиването на хората е най-сериозният от всички жанрове. Първоначално бях малко уплашена, но по-късно режисьорите Карлос Кок и Луис Мансо ме извадиха от зоната ми на комфорт. В героинята ми харесва колко е истерична и преувеличава за всичко. Винаги си мисли, че ще й дадат нещо. Teлeвисa беше първата компания, която отвори врати за мен, когато пристигнах в тази страна, и все още съм много благодарна за това, отново се чувствам у дома си, приеха ме с голяма обич.

- Коя е любимата ти героиня от всички, които си играла?
Фабиола от "Господарката", Лаура и Вероника от "Марина", Фернанда Кастийо от "Смело сърце".

- Как приспособи рутината си в Мексико с тази на децата си, така че да можеш да ги виждаш и да не пропускат часовете си?

Актьорите винаги ходим тук-там и обичам да съм с децата си, така че винаги ги вземам със себе си, водя ги във френско училище, изучавайки трети език. В случая на Виолета тя се е адаптирала много добре, тя е момиче, което има голям капацитет да се адаптира, вече има приятелки, тя е щастлива.

- Стана майка толкова млада. Какво е за теб да си майка?
Всичко, това означаваше всичко: израстване, съзряване, голяма отговорност ... Въпреки че станах майка на 19, винаги знаех, че искам да бъда майка на много деца. Обичам да съм майка. Това е най-красивото нещо, което ми се е случило в живота. Мауро (26 г.) по едно време искаше да тръгне по моя път, когато живееше в Маями, това привлече вниманието му, но сега той е музикален продуцент и е убеден, че е роден за това. Той обича музиката и е много талантлив. Сега живее в Калифорния. Синовете ми вече са пораснали и имат своя собствена личност, но Виолета трябваше да прекара 9 години до мен, придружавайки ме на театрални турнета и навсякъде. Като жени се придружаваме много, правим се на момичета, спим заедно и тя ми е партньорка в живота. Но и трите ми деца са целият ми живот.