петък, 4 декември 2020 г.

Рафаел Амая призна, че е попаднал в света на наркотиците и алкохола

След двегодишно отсъствие от публичното пространство актьорът от "Господарят на небесата" се завърна и разкри всичко, което е преживял, в ексклузивно интервю за списание "People en Español".

За всички почитатели на теленовелите беше шокираща новината, че героят на Рафаел Амая Аурелио Касияс умира в шестия сезон на хитовия супер сериал, без да бъде разкрита причината за това. Две години никой не знаеше нищо за актьора... досега. 

Завръщането му днес - на тази корица - е почти чудо, история на човек, който е летял високо, паднал ниско и е в процес на преоткриване на себе си и на тези, които е оставил след себе си.

"Загубих вътрешния си мир, любовта, която изпитах към семейството си, към работата си. Малко по малко се потапях в тъмната кал от алкохол и наркотици, преживявайки всички възможни ексцесии, които са били", разказва Амая за People en Español, който е живял месеци наред скрит сред хората в Европа и Централна и Южна Америка, с шапки и дълга брада, за да не бъде разпознат. "Бях сам дълго време, наранявайки и близките си, и приятелите си, и колегите си, и феновете.

Именно от своите близки мексиканският актьор е поискал помощ, когато ударил дъното преди осем месеца. "Бях в кабинета си и изведнъж ми се обадиха. Беше Рафаел", казва приятелят на Амая, мексиканският певец Роберто Тапиа, който от време на време имаше новини за актьора, когато му се обаждаше от различни номера, за да не бъде намерен. "Той ми каза: "Братко, имам нужда от помощ, вече не мога."

Без да губи време, Тапия обедини усилията си със сестрата на актьора Фатима Амая и с неговия мениджър  Карем Гедимин, които месеци наред са преобръщали небето, морето и сушата, без да могат да го намерят. Заедно те изготвиха план за спасяването му: с оправданието, че в Синалоа, Мексико, го очакват сочни проекти, те успяха да убедят актьора да се върне - и след като се върнал, го вкараха в клиника за рехабилитация. "Моят брат беше в лошо състояние, но с желание някой да му помогне", спомня си Тапия, който, за да избегне пресата, кара 24 часа от Кулиакан, Синалоа, до Акапулко, Гереро, където беше Амая. "В колата дойде разплакан. Накарах го да види всички страхотни неща, които има в живота си, и че ги изпуска."

През целия си живот Амая изглежда е имал всичко, включително световна слава, благодарение на ролята си на Аурелио Касияс в "Господарят на небесата". "Аз съм човек, не съм робот. Увлякох се от алкохола, баналностите", признава със съжаление Амая, който след като се наслади на меда на успеха, твърдо вярваше, че ако хората около него нямат луксозни коли и яхти, те не са на тяхното ниво. "Той беше заслепен от тъмната страна на наркоманията."

Завързаните очи на Амая паднаха четири месеца след приемането му в клиниката за рехабилитация "Баха дел Сол" на бившия мексикански боксьор Хулио Сесар Чавес, чийто  директор е Карлос Апел , първи братовчед на Амая. "Рафа дойде в центъра и каза, че ще остане само няколко дни. Когато пристигна, ние наистина не искахме да кажем на Рафа, но той пристигна малко психотичен, все още вярвайки, че е господар на небето. Но дните отминаха, а сега и месеци, и еволюцията на Рафа беше невероятна", казва Чавес, който също се е борил със собствените си зависимости. "Той е благороден човек. Като всеки човек, ние допускаме грешки в живота. Трудното е не да паднеш, а да станеш и това трябва да се оцени".

Днес Амая оценява положителното повече от всякога. "Дълбоко съм благодарен на всички приятели и на Бог, който е този, който държи юздите на живота ми и ги е държал - само че аз не го осъзнавах, защото бях упоен и не чувствах нищо", казва той. "Сякаш съм се преродил. Имам вяра, имам любов, надежда, планове".

За бъдещите си планове, лечебния си процес и мечтата да се влюби отново, Амая разговаря с People en Español .

- Защо реши да избягаш от семейството, приятелите и телевизията?
По принцип загубих много неща, загубих вътрешния си мир, любовта, която изпитвах към семейството си, работата си. Не исках никакъв ангажимент към нищо и никого. Недоволствах от много лични неща и малко по малко се потопих в тъмната страна на алкохола и наркотиците. Изживях всички възможни ексцесии. Дълго бях сам, нараних близките си, приятелите си, колегите си и феновете. Но най-много ме боли, че загубих времето със семейството си, с приятелите си. Изолирах се от много психологически и лични проблеми, семейни проблеми, служебни проблеми, много несигурност. Загубих вътрешния си мир. Летях безцелно. Почувствах се сам, без Божията любов, почувствах, че не заслужавам много неща и сега, когато ангелите вече ме заобикалят - като семейството ми, Роберто Тапия, братовчед ми Карлос Апел, Хулио Сесар Чавес, мениджъра ми Карем Гедимин - всичко е различно. Те изградиха стратегия за мен да се върна там, където бях някога, към всичко, което имах, без да искат нищо в замяна, просто искаха да ме видят добре. Винаги съм бил фен на Хулио Сесар Чавес и той ми каза, когато влязох в клиниката: "Щом аз успях да се възстановя, всеки може да се възстанови". Те решиха да ми помогнат и аз също несъзнателно го исках, виках за помощ, защото се чувствах много сам. Почувствах, че съм загубил всичко, дори почувствах, че животът ми е безполезен, че беше грешка да бъда актьор, че славата изобщо не ми помогна. Сега виждам, че славата и близостта, която мога да имам с хората, е положително нещо.

- Колко време беше на рехабилитация?
Прекарах четири месеца в клиника на име "Баха дел Сол" и ми помогна много. Бях на рехабилитация и благодаря на Бог, моя работен екип, семейството ми, всичките ми братя и братовчеди. На всички хора, които никога не се предадоха, въпреки че не знаех, че чакат новини от мен. Те станаха моите ангели-пазители, докато бях потопен и изолиран.

- Къде беше?
Загубих се. Отидох в Европа, в Централна и Южна Америка, за да пътувам, да бъда сам, отидох на плажа. Винаги бях скрит сред хората, винаги носех шапки, имах голяма брада, бях на много места. Сега, когато отново виждам светлината, животът ми вече има смисъл.

- Кога удари дъното?
Преди осем месеца. Това беше тъмен процес, бавно се влошавах. Трябваше да мине време, нямах вяра. Сега имам вяра. С всички благословии, които бяха представени отново, се чувствам сякаш съм се преродил. Имам вяра, имам любов, надежда, планове. Имам много хубави неща, които имах преди и не го осъзнавах, защото определено хората, които бяха наоколо, не ми оказаха добро влияние. Също така се увлякох от много неща, по които не трябваше да се увличам. Много хора ме категоризираха така, както искаха да бъда и по някакъв начин винаги съм обичал да изглеждам добре и да доставям на хората удоволствие по отношение на това как изглеждам, какво казвам, видеото, което искат да запиша. Увлякох се. Не казвам, че те са виновни. Това беше процес. Малко по малко започнах с алкохола, после започнах с други вещества и потъвах. Сега, когато съм добре, искам да изпратя положително послание към хората. Ако някой има любим човек, който страда от алкохол и наркотици, вземете мерки.

- Кога реши да отидеш на рехабилитация?
Моят брат Роберто Тапиа ми помогна и аз му благодаря безкрайно.

- Благодарение на него отиде на рехабилитация ...
Точно така, той беше този, който взе последната дума. Имах този проблем и съм човек, не съм робот. Увлякох се от алкохол, баналности, ексцесии, изживях живот на ексцесии. И ако не бяха моите колеги и клиниката, нямаше да мога да продължа напред. Не знаех, че имам толкова красиви хора около себе си, че има хора, които ме обичат толкова много и ме оценяват. Бях сляп, бях заслепен от тъмната страна на наркоманията и сега чувствам, че превръзката на очите ми е свалена и съм дълбоко благодарен на всички хора и на Бог, който държи юздите на живота ми и винаги ги е държал - просто не го осъзнавах, защото бях упоен и не усещах нищо. Наркотиците са смърт, затова искам да изпратя това съобщение и да видя тази корица като положително съобщение. Ако някой мисли да помогне на любим човек, не мислете два пъти, защото това ще спаси живота му.

- Имаше ли колеги в средата, които се обърнаха към теб, подкрепиха те и се грижеха за теб освен Роберто Тапия?
В средата, където работя, само Роберто Тапиа. Той е брат, приятел. Той е семейството, което си избрах. Също както споменах, братята ми, родителите ми, мениджъра ми, братовчедите ми. Не знам как да говоря за нещо друго, защото се чувствам много комфортно с всичко, което изпитвам, и искам да го споделя без задръжки.

- Какво те накара да стигнеш дъното?
Мисля, че лоши приятелства и това, че не бях стъпил здраво на краката си. Отдалечавайки се от семейството ми, от приятелите ми, от добрите приятелства, от хората, които наистина ме обичат такъв, какъвто съм, а не заради това, което имам. Махнах се, изолирах се, не обръщах внимание на добрите неща, защото ангелите са винаги там. Добрите приятели винаги са там, но тъй като те не пиеха, нито бяха на партита, нито имаха изискани коли, яхти или нещо друго, помислих, че не са на моето ниво. Представете си глупостите, които съм си мислил. Беше смешно, не знаех, че най-ценното нещо, което човек има, е здравето и го губех. Това, което отключи всичко това, беше да се отдалеча от Бог и семейството ми. Махнах се от хората, които ме обичат.

- Готов ли си да се върнеш в телевизията?
Разбира се, да. Тази последна година бях потопен във всякакви ексцесии и работя като актьор от двадесет и няколко години. Да, славата малко ме засегна, наистина, но сега започвам отново и с всички тези ангели. Никога не искам да загубя любовта, която ми е дадена, и вярата, която имам в момента. Днес чувствам, че имам контрол върху живота си, мир. Аз съм нещо ново, родих се отново. Искам да предам това на хората. Въпросът ми е: Как мога да помогна на хората? 

- Все още ли си в рехабилитация?
Продължавам да ходя на срещи, но завършвам процеса си. Това е за цял живот. Това беше четиримесечно лечение и съм много благодарен, щастлив. Имам вяра, чувствам спокойствие, каквото никога не съм изпитвал досега и рехабилитацията е за когото пожелае. Не си представях в най-смелите си мечти, че ще говоря по този въпрос открито. Няма какво да крия, не се страхувам от нищо. Вече се качих, слязох, паднах, пак станах. Аз открито и без маски, без лъжи ви говоря.

- Отворен ли си за любов?
Разбира се, че имах нужда от любов към себе си. Ако не се обичах, как бих могъл да обичам някой друг? Ако не знаем значението на любовта, как бихме могли да дадем любов на някой друг? Чувствам се готов да упражня вяра, любов в себе си и да видим какво ще стане. Днес съм ерген, чувствам се много влюбен в живота, в Бог.

Рафаел Амая вече работи по нови проекти, които ще разберем скоро...