петък, 5 февруари 2021 г.

Как сериалът "Черна роза" спаси живота на Мерт Язъджъоолу

Мерт Язъджъоолу е роден на 10 май 1993 г. в Истанбул, Турция.

Записва "Мениджмънт" в истанбулския университет Айдън. 

След като е поканен за снимките на телевизионен сериал, в който играе негов приятел, Мерт прави първи крачки към това да стане актьор. Присъединява се към агенцията на Сумру Онат, а след това пътищата му се пресичат с актьора Юмит Чърак, при когото взима уроци по актьорско майсторство. 

Дебютира в киното през 2011 г. с филма "Хората на дядо ми" с Четин Текиндор.

През 2013 г. Язъджъоолу се включва в екипа на "Черна роза" - сериалът, който го прави популярен в Турция. В него той играе в продължение на четири сезона (от 2013 до 2016 г.)

В интервю Мерт разкрива, че преди да започне снимките на поредицата, чиито кулминационни епизоди гледаме в момента по NOVA, губи баща си и това го сломява.

"Бях много шокиран и трябваше да направя нещо. Изразявам нещата, които съм преживял, чрез актьорската си професия. Когато прочетох сценария на "Черна роза" и разбрах, че Баран е персонаж, загубил баща си, почувствах, че тази роля е за мен. Моят баща беше обичан човек и на погребението му имаше много хора. Вътре в мен бушуваше буря и спасението ми беше "Черна роза", споделя 27-годишният актьор.

Язъджъоолу споменава още, че поредицата се е оказала добро бягство за него, а когато е започнал снимки е бил само на 20 години. "Екипът беше от около 90 души и не познавах никого. Това беше ситуация, в която се изискваше доста смелост от моя страна. Ако тогава мислех трезво, може би щях да спра и да се замисля, и нямаше да взема решение да участвам в "Черна роза".