петък, 9 април 2021 г.

Сандра Ечеверия за трудното детство, за скандала с Маурисио Очман и за ролята в "Бандитката"

На 36-годишната Сандра Ечеверия не й липсват причини да бъде щастлива както в личен план, където е намерила стабилността с Леонардо де Лосан и малкия Андрес, така и в професионален план.

Актрисата започва кариерата си, когато печели междуучилищен конкурс за пеене и я търсят да стане част от група Perfiles. На 19г. й предлагат да запише солов албум при едно условие - да участва в една теленовела, за да го промотира. Толкова й харесва, че се мести в Лос Анджелис, за да учи актьорско майсторство. Снимала се е в доста успешни сериали като "Марина", "Клонинг", "Опасни връзки", "Силата на съдбата", "Бандитката", "Узурпаторката 2019". 

- Разкажи ни за детството си...
- Родителите ми са се оженили много млади, на 17-18 години. Веднага сме се родили аз и сестра ми Мариана. След 13 години майка ми и баща ми се развеждат, татко се жени повторно и има тризначки. Той винаги е искал момче, но има пет момичета. Аз бях на 11 години, когато се разведоха. Беше ми трудно, защото бях на възраст, в която започвах да осъзнавам какво се случва. Предчувствах го, тъй като ме пратиха при баба в Акапулко за няколко седмици, докато те разрешаваха проблемите си. Чувах баба ми да говори разни неща, имах буца в стомаха, не можех да спя. Отначало ме лъгаха и това ме разочарова. Накрая говориха открито с нас. Беше тежко за нас, баща ни ни липсваше много, още повече че бързо се ожени повторно. Виждахме го на всеки 15 дни. 

- Как се появи възможността да участваш в историческия сериал "Бандитката"?
- Тази роля се появи преди лятото, бях в Ню Йорк на почивка.

- Телевизията се промени. В момента серийните филми имат между 10 и 12 епизода, а "Бандитката" има 62. Как заложи на този формат?
- Ще видите, че първите серии са дълги, защото разказват историята на Грасиела Олмос от съвсем малка и завършва с нейната смърт, когато е по-голяма. Ето защо трябваше да обхванем различни етапи от живота й.

- За какво се разказва в този сериал?
- Това е истинска история, разказваща живота на тази жена революционер, която направи много социални и политически движения, за да промени живота си. Тя е била страхотна жена, въпреки че винаги е била осъждана за това, че е в света на публичния дом. Винаги са я виждали с такъв лош имидж, която предлага жени на мъже срещу пари. В сериала скъсваме с този стереотип и показваме каква е била в действителност, а именно майка.

- Какво ти хареса най-много в Грасиела Олмос?
- Обичам да представям силни жени, не обичам слабите. Когато чух историята на Олмос, ми се стори доста интересна. В живота си е страдала много заради смъртта на партньорите си. Тя е жена, която носи тъга в душата си, но в същото време ни показва сила, която е за възхищение. Истинско предизвикателство за мен беше да намеря нейния глас, силата като говори, защото тя е внушителна - трябва да бъде сериозен глас, силен.

- Грасиела Олмос имаше няколко лица и едно от тях беше музикалното...
- Това ми хареса най-много, защото тук успях да бъда актриса и певица, което преди това не бях успяла да направя. Тя беше страхотен автор на песни. В историята ще видите онази жена, която взима китарата си и сяда да композира заедно с Педро Инфанте, наред с други изпълнители. Тя имаше силата да пее, да прави политически протести.

- Повечето персонажи, които си играла, се характеризират с това, че са силни и амбициозни жени. Чувстваш ли се идентифицирана с тях?
- Харесва ми да играя героини, които дават глас на други жени, с които зрителките могат да се обвържат и да бъдат пример за всички, така че създаването на героини, които са жертви и такива неща, не е моят стил и предпочитам да правя такива, които са за пример.

- Каква е причината?
- Мисля, че е заради майка ми. Произхождам от семейство, където майка ми винаги е била най-голямата фигура. Научих много от нея. Тя е жена, която се разведе, когато бяхме много малки, ходеше на работа и продължихме напред.

- Въз основа на героинята, която играеш, какво мислиш за овластяването на жените?
- Мисля, че е прекрасно. Този съюз на жени, които стават, за да кажат "достатъчно, не на насилието, нито на още една смърт", е страхотен, защото мисля, че прекарахме много години, търпейки болка и страхувайки се. За времето си Олмос беше толкова уморена от несправедливостите, че не се страхуваше и това ще се види в сериала. Идва момент, в който те се страхуват от нея или по-скоро много я уважават.

- Как се подготви да играеш тази роля?
- Четох много за нея, нейните биографии, много практики с моя режисьор, но нямаше видеоклипове, които да ми помогнат да видя малко от нейния начин на живот или от жестовете й, така че трябваше да търсим снимки, които да ни дадат представа как се е обличала. Това беше много интензивна конструкция на персонажа, тъй като нямахме аудиовизуална справка, по която да го направим.

- Как се чувстваше в "Узурпаторката 2019"?
- Да оглавявам този проект беше огромна отговорност и за това съм много благодарна. Това е последната ми теленовела засега. Много се колебах дали да приема, защото знаех, че ще има сравнение с Габи Спаник. И когато ме потвърдиха за ролята, се започна: "Не, ти никога няма да си като Габи Спаник". Тогава си казах, че трябва да се концентрирам и да си върша работата. След като излезнаха трейлърите, всичко се промени и хората искаха да гледат новата версия, превърна се в хит, но признавам, че беше доста изтощително и сложно, защото двете близначки бяха доста различни и имах треньор, който да ми помага за акцента им. 

- Какво ти донесе участието в "Клонинг"?
- Научих се да управлявам моята чувственост чрез героинята си, която беше много секси мюсюлманка, влюбена в мъж от Запада. Дори играх бели денс с една боа на врата, за да постигна целта си. Научих всички видове танци. Влюбих се в арабската култура.

- Позволяваш ли на сина ти да гледа сериалите ти?
- Да, но само тези, които са подходящи за неговата възраст. Например, гледал е филма "Дяволът знае по-добре" и анимационния филм "Tайният живот на домашните любимци", в който озвучавам един от героите. Искам да правя филми, които той да може да гледа.

- Какво мисли съпругът ти Леонардо за слуховете, че ти беше виновна за раздялата на Маурисио Очман и Айслин Дербес?
- Истината е, че той е най-готиният съпруг на света. Каза ми да не им обръщам внимание, да не отговарям, защото те точно това искаха. Аз се ядосах и исках да опровергая тази новина, защото уважавам Мау и Айслин. Ядосах се, защото през ноември работихме по един проект и това съвпадна с новината за раздялата и веднага ме нарочиха за виновната. С Маурисио никога не съм имала нищо, дори когато бяхме свободни. С него играхме в "Марина", "Клонинг" и сега този филм. Обожавам го, съветваме се, но никога не сме имали нищо. Добре, че имам такъв съпруг, който ми каза: "Остави ги, не обръщай внимание на слуховете."

- Какви планове имаш сега?
- Обичам музиката и мисля, че досега не се занимавах достатъчно с нея. Подписах договор за албум, пиша песни и това правя през пандемията. Написах около 40 текста, сега трябва да изберем само 12 за албума и да влезна да ги запиша.