събота, 19 юни 2021 г.

Беркер Гювен - интересни подробности за живота на актьора от "Безмилостен град"

Турският актьор, който играе измъчения Недим, обича да чете, пише, рисува, спортува, пее и танцува в ритъма на салса, бачата, меренге.

Завършил специалност "Кино и телевизия" в университета в Истанбул и учил в престижни американски актьорски училища, Беркер уверява, че е трябвало да работи усилено, за да стигне там, където е сега. А на 26-годишна възраст той вече е получил няколко награди, като наградата за най-добър актьор в драматичен сериал през 2019 за ролята си в "Безмилостен град".

- Как определяш Недим?
- Той е най-уязвимият и силен герой, който някога съм играл, с изключителна воля за живот, която го кара да се бори срещу всички препятствия.

- Едното препятствие е параплегията (парализа на крайниците)...
- За тази част от историята работих с хора, които се движеха в инвалидни колички. Беше трудно физически и емоционално. Развих безкрайно уважение и възхищение към тях. Тяхната воля и смелост ме изумиха. Бяха много вдъхновяващи.

- В сериала принадлежиш към богато семейство. Считаш ли богатството за важно?
- Само ако говорим за здраве. Всички сме се сблъсквали с тази грозна истина в пандемията. В ежедневието човек трябва да може да продължи да консумира възможно най-малко. Това правя и аз.

- Кога разбра, че искаш да се посветиш на актьорството?
- Първият път, когато излязох на сцената, в училище. Бях на 8 години и в края на шоуто си казах: ще бъда актьор.

- Ти си в професията от четири години и вече си работил с актьори като Халит Ергенч и Бергюзар Корел (Хиляда и една нощ). Късмет ли е това?
- Не само късмет, аз положих усилия и ​​продължавам да го правя. Вярно е, че по пътя съм срещал най-добрите режисьори, актьори и продуценти в Турция.

- През 2020 г. дебютира като водещ. Какво можеш да ни кажеш за преживяването?
- Това беше инициатива за солидарност, поради пандемията много хора достигнаха границата на бедността. Имах чувството, че трябва да направя нещо и създадох, продуцирах и редактирах предаването Hos bi 'Sohbet (Приятен разговор), излъчено в YouTube. Приходите, които спечелих, бяха дарени на тези хора.

- Също така се снимаше в сериала "Ярки пламъци" (Alev Alev)...
- Това е адаптация на "Базар на благотворителността", много красива драма, която се занимава с правата на жените и борбата за тяхната защита. Сериалът е пълен със социални теми.

- Докъде смяташ да стигнеш?
- Не си поставям цели, оставям сърцето да ме води. Искам да бъда щастлив, здрав и горд от това, което правя. Това е най-важното нещо.

Предпочитание към киното... 
Преди "Безмилостен град" Гювен е бил известен в страната си с театралната си работа и с филмите "Babam" (2017) и "Topal Sükran'in Maceralari" (2019). Първият беше голямо предизвикателство, тъй като там играе млад мъж с увреждания, син на овдовел консервативен бизнесмен, изигран от ветерана Четин Текиндор. "Харесвам филмите повече заради темпото на работа. В един филм двата часа се снимат за един месец; в един сериал два часа се снимат за седмица. Прилича на маратон".

- Когато не работиш...
- Забавлявам се с настолни игри и видео игри. Обичам да чета и да спортувам тенис, баскетбол и волейбол. И по време на изолацията се научих да свиря на китара, бях вокалист на група.

- Имаш ли други артистични способности?
- Интересувам се от всички форми на изкуството. Пиша стихове, сценарии... Понякога рисувам и преди умеех да танцувам латино танци, добър съм в салса, меренге, бачата...

- В едно от интервютата си казваш: "Определям го като периода, в който се родих от пепелта. Започнах от нулата частично, носейки всички хубави неща от миналото със себе си. Поддържам морала, волята и сърцето си отворени и високо. Имах нужда от това." Можеш ли да разясниш тези думи? Какво се случи, че се прероди и започна частично от нулата?
- Заради някои нещастни събития, които преживях, трябваше да вляза в период, в който да преразгледам отношенията си с хората около мен и очевидно не бях подготвен за тази ситуация. Толкова много неща се събраха едновременно. На всичкото отгоре се бях оттеглил в собствената си черупка и исках да се махна от всичко. След като живях известно време в уединение, събрах ума си, взех решения и след това предприех действия. Така че се преродих от пепелта и започнах отначало. И аз съм по-независим, по-страстен и по-безстрашен от всякога.

Познава голяма част от Европа, особено Италия, защото там живее майка му.