петък, 10 ноември 2023 г.

Яре Сантана: "За мен бе чест да бъда дъщеря на Майкъл Браун"

Кубинската актриса и модел Яре Сантана стана известна у нас с ролята на Габи Рейес Елисондо в "Трима братя, три сестри 2".

Яре Сантана завършва в Куба Националното училище за изкуства със специалност "Театър" през 2012 г. Тя работи като учител по актьорско майсторство в тази институция до 2015 г., годината, в която решава да се премести в земята на ацтеките.

В Мексико тя участва в реклами и учи в Центъра за художествено образование на Televisa (CEA) и бързо става популярна благодарение на сериали като "Без страх от истината" (2018), "Драконът" (2019), "Дават се стаи под наем" (2019). Първата си главна роля във филм получава през 2019 г. в лентата на Netflix "Като паднал от небето", където играе Джени Инфанте.

Когато стана ясно участието на Яре Сантана в телемунделата "Трима братя, три сестри 2", кубинската актриса каза, че това ново професионално предизвикателство я е накарало да се почувства голяма късметлийка. С изпълнението си на Габи ни показва страхотните си актьорски умения.

Актрисата не се страхува от предизвикателствата и обича да се явява на кастинги, търсейки нови образи, тъй като нейната страст е актьорството.

- Как мина детството ти? Кога усети вкуса към актьорството?
Като дете се занимавах с няколко неща, бях момиче, което обичаше да експериментира, ходех на уроци по художествена гимнастика и музика. Всичко беше свързано с артистични изяви, но с актьорско майсторство започнах да се занимавам на около 10 години, като се присъединих към детска компания, която правеше представления за деца, правени от деца, и там си казах, че на това искам да се посветя до края на живота си.

- Кой беше първият сериал, в който се появи?
- В училището, в което учих, ENA, дипломната ми работа беше една кубинска теленовела, която се казваше "Santa María del Porvenir". Дадоха ми възможност да завърша с тази теленовела, защото датите съвпаднаха. Това беше първото нещо, което направих професионално.

- В Куба, освен с актьорство, занимаваше ли се с нещо друго? Какви други проекти направи?
В Куба учих 4 години в ENA и редом с гореспоменатата теленовела направих и други, дори бях домакин на музикална програма, озаглавена "Fuera de rosca", а също и друга програма - "Остани с мен", която се прави на мястото, където живеех - в провинция Матанзас. В същото време водех уроци, бях и учител три години като асистент в същото театрално училище, където учих.

- Кога реши да отидеш в Мексико?
Реших да отида, защото майка ми и брат ми живеят в Мексико, ходила съм преди на почивка там, завършвах дипломата си в Куба и знаех, че имам тази врата отворена, защото от самото начало знаех, че искам да порасна и да живея в Мексико. Ние, кубинците, сме много свързани с мексиканската култура, така че взех решението и след като завърших социалната служба в Куба, си казах "Сега да" и отидох в Мексико. Там започнах от нулата, започнах да се срещам с хора, видях как работят продукциите, дори работех върху акцента си, защото имах много силен акцент, така че беше много сложен процес, но малко по малко всичко се получаваше. Започнах да говоря неутрално, но много бързо попивам и когато бях в Колумбия, придобих колумбийски акцент. Когато говорих с Мишел Браун, се усетих как започнах да говоря с аржентински акцент. 

- Кога се появи предложението за "Трима братя, три сестри 2"?
През август 2021 г. получих новината. Два месеца преди това бях се явила на кастинг за няколко продукции, но най-много исках да бъда в "Трима братя, три сестри 2". Известно време бях без работа и животът ми поднесе този подарък. Всъщност се явих на кастинга в последния момент, тогава не можеха да намерят актриса за ролята на Габи. Това е едно от тези неща, за които казват, че не ти избираш ролята, а тя избира теб. 

- Как реагира?
Не можех да повярвам, за момент изпаднах в шок. Спомням си, че моят мениджър ми се обади, за да ми съобщи новината и като му затворих, изтичах да кажа на майка ми. Бях много щастлива.

- Как се почувства?
Щастлива и благодарна. Бях фен на "Трима братя, три сестри" през 2003 г., помня цялата история и песните... Днес продължавам да съм верен фен. Да споделям снимачната площадка с хора, на които се възхищавам като професионалисти и като личности, е превъзходно.

- Какво те впечатли в Габи?
Харесва ми искреността й, също интуицията й, това е много важно.

- Габи е млада жена, която е жертва на тормоз...
- Да, това беше труден процес, защото исках да го третирам възможно най-искрено, имах отговорността като артист да дам глас на толкова много жени и мъже по света, които страдат от този тип тормоз в някакъв момент от живота си.

На теб случвало ли ти се е да те тормозят?

Не ми се е случвало такъв тип тормоз. Гледах много документални филми, четох много информация по темата, разговарях с много хора, за да го изиграя възможно най-реалистично.

- Какво си спомняш от нощта преди началото на записите?
Бях щастлива и нервна, една от онези нощи, когато си лягаш, знаейки, че всичко е готово и остава само да се наслаждаваш. И си повтаряш преди сън - "Утре ще бъде страхотен ден". Вече познавах голяма част от актьорския състав и мисля, че това ме накара да се чувствам по-сигурна, но бях много развълнувана да облека дрехите на Габи, да бъда в имението на Рейес, заобиколена от цялото семейство, и да чуя първото "Екшън".

- А от първия снимачен ден?
Бях щастлива, помня всеки детайл: когато отидох на грим, в кемпера, когато стигнах до снимачната площадка и видях светлините, камерите... Това, което най-много привлече вниманието ми, беше, че когато всички бяхме вече на сета, тази семейна енергия се получи веднага. Погледнах в очите им и там бяха братовчедите ми, чичовците ми, майка ми... всички бяхме заедно, сякаш една и съща кръв течеше във вените ни... Беше хубаво.

- Приличаш ли на Габи?
В много аспекти. Склонна съм да бъда доста упорита, не обичам несправедливостта, говоря истината открито и ако е в ръцете ми да помогна на някого, го правя, без да се замислям.

- Как те посрещнаха останалите актьори?
За мен това беше страхотен подарък, те са като семейство. Освен че са страхотни актьори, те са супер талантливи и щедри. Те ни приеха като свои деца, всяка сцена е подарък, уникално преживяване. Подарък е да си заобиколен от всички тези прекрасни хора, в магически град като Вия де Лейва и с млади хора, които се присъединяват към този нов сезон и които дават всичко за този проект.

- Как се работи с Паола Рей?
Много я обичам и й се възхищавам много. Благодаря й, че беше толкова мила с мен. Бях много щастлива да работя с нея.

- Някоя любопитна случка?
- Записвах сцена, в която съм със Сара (Наташа Клаус) и моята леля Химена (Паола Рей), трите се разхождахме с ботуши на високи токчета по калдъръмена улица и по време на репетицията не можехме да спрем да се смеем, защото падахме. Хубавото беше, че се хванахме една за друга и се грижихме за себе си (смее се) и мисля, че се получи (смее се).


- Какви разлики има между двата сезона?
- В първия имаше повече комедия, тук започва с убийство, визуално е по-мрачно, има друга динамика, но като цяло е продължение на живота на тези три семейства, които имат деца, пораждат се конфликти. Беше невероятно, че успяха да съберат и шестимата главни герои от първия сезон. Майкъл Браун, който играе баща ми, имаше ангажименти и не можеше да се включи в началото, но после се уредиха нещата и се върна. Беше ми любопитно как ще се развият нещата.

- Как би се описала?
- Аз съм жена, която обича и цени всеки детайл, който животът й дава, усмихвам се много, обичам музиката, танците, четенето, обичам морето и залезите, обожавам семейството и приятелите си, вярвам в добротата на човека и вярвам в любовта.

За Майкъл Браун - "Каква чест е за мен, че бях твоя дъщеря"