вторник, 9 юли 2024 г.

Берил Позам за любовта на снимачната площадка, за работата с Таро Емир и защо плаче

Красивата актриса хипнотизира публиката с всяка роля, която играе.

Родена и израснала в Истанбул, Берил започва да играе в театрални постановки, когато е още в детската градина. Благодарение на театрален конкурс в гимназията, Позам открива, че това е нейната професия. Следва една година социология в Истанбул, след отива в Анкара, университета "Билкент", за да учи театър. "Бях на сцената, почувствах нещо красиво, което не можеше да се сравни с никое друго чувство, и си казах, че определено трябва да върша тази работа до края на живота си."

Дебютира в сериала "Любов на показ" (Afili Aşk), след което се е снимала в "Скорпион" (Akrep), "Островна приказка" (Ada Masalı), "Татко" (Baba). Понастоящем се снима в ролята на Суна в телевизионния сериал "Златно момче".

В личен план актрисата срещна любовта на снимачната площадка на "Златно момче". Тя се влюби в колегата си Ерсин Аръджъ, който играе Абидин. Двамата са заедно малко повече от година. В момента са в Ню Йорк.

- След една театрална пиеса решаваш да се занимаваш с тази професия. Какво изпитваше, докато играеше?
- Участвах в театрално състезание между гимназиите - "Отвъд стените". Това не беше първото ми излизане на сцена, беше в детската градина, но за първи път бях на сцена с пиеса. Този път преживяването беше съвсем различно. Бях в състояние, което никога досега не бях изпитвала. Наистина бях хипнотизирана. Завесите още не се бяха отворили. И си казах: "Няма друга професия, която да ми даде това усещане." Затова последвах това чувство.

- Кои са най-възнаграждаващите и предизвикателни аспекти на това да си актьор в Турция?
- Тъй като все още не съм ималa възможност да играя в други страни (надявам се един ден да го направя), не мога да сравня актьорството в Турция с никоя друга страна. Разбира се, както във всяка професия, има трудности и удобства, но ако сте заобиколени от добри хора, тогава заедно можете да преодолеете тези трудности.

- Превеждала си известни творби на турски език. Какви езици говориш?
- Обичам да уча чужди езици. Много ми харесва, защото опознавам и друга култура. Започнах да изучавам английски език - езика, който владея най-добре. Знам малко немски, достатъчно испански, за да ви разкажа проблемите си. 

- Какви сериали предпочиташ - реалистични или фантастични истории?
- Всъщност не се интересувам от прилагателните пред историите. Обичам да гледам добре разказани, впечатляващи истории, независимо от жанра.

- Имаш ли планове да застанеш зад камера, да пишеш или снимаш в бъдеще?
- Писането и режисурата са нещо, за което съм мечтала от много дълго време. Докато гледам всичко от гледната точка на актьора, аз също наблюдавам режисьора и сценариста. Искам да разбера как го правят. Но плуването не се учи на сушата, може би е време да се хвърля във водата. Ето защо в момента работя върху сценарий, чиято история принадлежи на мен, с мой приятел писател. Да видим, може някой ден да го гледаме някъде. 

- От продукциите, по които си работила досега, коя ти хареса най-много по време на снимачния процес?
- Хората не вярват, когато го казвам по този начин, но аз се наслаждавах на всяка работа и имах възможността да се срещна, играя и работя с прекрасни хора, слава Богу. Ето защо няма еднозначен отговор на този въпрос. 

- Всяка индустрия, включително телевизионната, е пълна с конкуренция. Какво правиш, за да се откроиш в тази конкурентна среда? Трудно ли се оцелява в индустрията?
- Честно казано, когато мисля за конкуренция, усещам някои неприятни неща. Всеки е уникален и специален сам по себе си. Не вярвам в сравняването на един човек с друг, смятам, че е абсолютно несправедливо. Аз съм човек, който си поставя цели и се наслаждавам на пътуването, докато постигам тези цели.

- Какво очаква публиката в новия сезон на "Златно момче"?
- Всяка седмица се занимавам с нещо, което ме изненадва и вълнува като актриса, и много се радвам за това. Докато четях сценария и го гледах в петък вечер, дори се чудех за следващата седмица какво ще се случи. Наистина ми е приятно да мисля. Повярвайте ми, дори не споделям това, което знам, с майка си, защото вълнението да го следите седмица след седмица е съвсем различно. Мога да кажа само това, мисля, че ни очаква още един страхотен сезон.

- Как би описала Суна? Каква връзка създаде с нея?
- Суна всъщност е човек от самотно семейство, който, за съжаление, не е видял здрава любов и е успял да оцелее до днес благодарение на връзката си със сестра си и инстинкта да я защити. Тя реагира на събитията, които ѝ се случват по пътя, само поради неопитността си. По същество тя е в самото начало на жизнената пирамида и се опитва да оцелее, каквото и да ѝ се случи. За нея дори обсъждането на други жизненоважни въпроси е лукс. В една сцена тя казва: "Щастието не се разпространява пред хора като нас. Опитваме се да го извадим, като го остъргваме с нокти." За нея това пътуване е пътят на намирането и покоряването на своя живот, щастието, свободата и струва ми се, намирането и покоряването на себе си.

- В един епизод Суна прави неочаквани неща в преследване на казаното от гадателка. Как установи емпатия тук? Добра или лоша е ролята, която играеш, независимо какво се случва, защитаваш ли я, приемаш ли я?
- Не се чувствам длъжна да защитавам ролята, трябва да я разбера и да я изобразя възможно най-добре в нейния собствен свят, разбирането не означава даване на права. Просто я изслушвам обективно, без да я съдя и се опитвам да я разбера.

- Как би описала колегата си от сериала, Таро, на снимачната площадка и Таро като приятел?
- Таро е прекрасен човек. Той е учтив, внимателен, весел... истински джентълмен. Удоволствие е да се говори с него и е много полезен, подкрепящ и работи упорито като партньор. Той винаги е бил приятел, който винаги се стреми да добавя нещо към съществуващото, който се забавлява сам, който споделя вашето забавление и аз много се радвам, че съм негов партньор.

- Кой от вас се смее повече в сцените на другия?
- Мисля, че и двамата се смеем едновременно.

- На какво отдаваш успеха и влиянието на "Златно момче"?
- Първо, мисля, че фактът, че актьорският състав е съставен както от страхотни хора, така и от талант, е много голям фактор. Чувствам се много щастлива да работя с толкова прекрасни приятели. Наистина, първата благодарност трябва да отиде на нашата продуцентска компания OGM, която събра този актьорски състав и събра хората, които ще изградят и поддържат този свят. Да събереш толкова много талантливи и прекрасни хора, е голямо постижение. Това е работа в екип. Всеки, който работи върху "Златно момче", наистина се стреми с ум и сърце да доведе тази работа до добро състояние. Правим всичко възможно, за да улесним работата си взаимно. Останалото е благодарност към публиката. Много се радвам, че тръгнаха на това пътуване с нас. Благодаря ви!

- Ако беше на мястото на Суна, би ли избягала от Сафет? Какво би направила Берил Позам в такава ситуация?
- Първо, искам да започна с това - Бог да ви благослови! Дори като си го представя, ме плаши. Каквото и да кажа, преди да го изживея напълно, имам чувството, че говоря преувеличено. Не разбираш, докато не ти се случи, но се надявам някои неща никога да не ни се случат.

- Има ли моменти по време на снимките, когато не издържаш? Откъде намираш сили да изиграеш емоционално или физически трудни сцени?
- Не чувствам, че се колебая, когато играя, защото се опитвам да се интересувам възможно най-много от ролята, а не от себе си. Емоционалната стабилност за мен е, когато разказвам една история толкова честно и последователно, колкото сюжетът изисква. Просто се опитвам да остана вярна на ролята, аз разказвам нея, а не себе си. Лекувам се с нея.

- Когато един проект приключи, как се сбогуваш с героя, на който си дала живот?
- Не ми се сбогува с героя, но изпитвам горчивина към хората, с които работих по този проект, спомените, хубавите разговори, чайовете, които пихме заедно, усещането да се срещаме толкова често, защото нищо никога няма бъдете същите. Но има много мили хора, на които им се разминава. Отново сме заедно, отново се смеем, пием чай, можем само да си спомняме старите си дни, защото имаме минало, което сме изградили заедно, което според мен не е нещо, с което да се сбогуваме, напротив, това е нещо, за което трябва да бъдем щастливи.

- Каква е твоята представа за любовта? Ако трябва да я дефинираш накратко, какво би казала?
- Доверие, забавление, страст, привързаност.

- Какво е от съществено значение в една романтична връзка?
- Определено взаимно гарантирано чувство на доверие и забавление. Връзката ми със себе си се влошава във връзка и среда, в която не се забавлявам и не се чувствам в безопасност. Не искам да съществувам на място, където връзката ми със себе си е нарушена.

- Кое е първото нещо, което забелязваш, когато срещнеш някого?
- Енергията и емоциите, които другият човек ме кара да чувствам, са първите неща, на които обръщам внимание.

- Как обикновено се справяш с неприятните неща, които преживяваш?
- Плача, споделям с приятелите си, оставам насаме със себе си. Когато стигна до информацията, която ще науча от това събитие, освобождавам тази ситуация в себе си.

- Коя беше най-интересната реакция, която получи, от феновете на "Златно момче"?
- Така или иначе винаги съм срещала голяма любов. Благодарение на сериала, обичта нарасна значително. Заобиколена съм от хора с искрици в очите и хора, които искат да споделят любовта в себе си, благодарна съм на всеки един от тях. Няма реакция, която да опиша като най-интересна, всички са различни и забавни.

- Кой е най-важният съвет или житейски урок, който си научила от семейството си?
- Майка ми винаги казва: "Ръцете на хората трябва да се докосват". Всеки трябва да помага и подкрепя всеки по някакъв начин, както материално, така и духовно. Никога не забравям тази поговорка. 

- Как прекарваш времето си, когато не си заета със снимки или на снимачна площадка? Какви са твоите хобита?
- Срещам се с приятели, винаги ходя на море, на планина, с една дума търся тишина и спокойствие. И пътувам колкото е възможно повече, когато е възможно. Казват, че има свежест в смяната на местата.

- Първото нещо, което ти идва наум, когато кажем лято, е...
- Сладки летни вечери, море, летни рокли.

- 3 места, където искаш да отидеш възможно най-скоро...
- Искам да пътувам из Испания, да посетя Южна Америка, Южна Корея.

- Какво не трябва да купуваме на разпродажба?
- Капки за очи.

- Любима храна?
- Патладжан.

- Книга, която препоръчваш на всички?
- "Ричард III".


Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Telenovellas News (@telenovellas_news)