понеделник, 9 декември 2019 г.

Вие пожелахте: Ерик дел Кастийо


Ерик дел Кастийо е играл в над 300 филма, теленовели и пиеси.


Въпреки че краят на връзката му с Телевиса беше удар за него, актьорът се съвзе и до преди няколко месеца записваше втория сезон на "Доня Сандовал", освен че играе Бог в театрална пиеса.

Ерик дел Кастийо участва в десетки мелодрами на Телевиса, сред дългия му списък са "Свят на играчки", "Когато любовта пристига", "Лъжата", "Това, което животът ми отне" и "Скритата истина", но дългогодишните отношения между актьора и компанията се разпаднаха, когато приключиха ексклузивните договори.

Дел Кастийо твърди, че няма лоши отношения с телевизията и е отворен да се върне да работи в тази компания, но сега е напълно фокусиран в това, което се явява първото му приключение след Teлевисa: вторият сезон на "Доня Сандовал", за който той пази детайлите, въпреки че заяви, че е много щастлив да работи с известни личности като Арасели Арамбула и Давид Сепеда.

- 85 години... как стигате до тази възраст?
Разбира се по Божията благодат, препъвайки се и ставайки. Въпреки че в тази професия винаги съм бил отгоре, винаги съм бил нает актьор. Никога не пренебрегвах нито телевизията, нито киното и освен това имах шоу за мексиканската революция, за мексиканските романси.

- За какво благодарите на живота?
Благодаря, че имам здраво семейство, добре е, жена ми се радва на добро здраве. Имам две дъщери, успели в своята област, имам син от първия си брак, който живее в град Куернавака и е адвокат. Здравето повече от всичко, имах операция през август миналата година, направиха ми две операции, на моята възраст с пълна анестезия и след това ме погледнете, работещ и много активен.

С 65-годишна кариера, повече от 350 филма и около 40 теленовели, Дел Кастийо заявява, че няма как да благодари на Бог за толкова много ползи и благословии и сега е именно в ролята на Бог, която играе в пиесата "Божествена терапия".

- Разкажете ни за пиесата...
Пиесата разказва историята за момента, в който Бог решава да слезе на земята, за да потърси психолог, който да предприеме терапия, защото той вече не знае какво да прави с хората. Това е вик за човечеството. Какво бихте направили, ако видите Бог лично, биха го упрекнали много: "Вие ни изоставихте" и Бог им казва "Вие ме накарахте да замълча".

- Има ли нещо в живота, за което съжалявате?
Знам какво е удар, ритник. Знам какво е да се опитват да те обесят. Знам какво е да яздиш бягащ кон, да си отгоре на влак. Знам как да сея, бях помощник на зидаря. Не съжалявам за нищо в живота.

- Как приключиха отношенията Ви с Teлeвисa?
Имах ексклузивен договор с Teлeвисa почти 30 години, но имаше нужда да се премахнат ексклузивите и това също ме засегна, това са етапи. В началото се обезсърчих много, защото човек свиква да има фиксирана сума и току-що ме бяха оперирали. Чувствах, че светът свършва, но Бог е много щедър и след месец вече имах договор в театъра и сега в Телемундо с "Доня Сандовал".

- Значи не приключихте лошо с компанията?
Стигнахме до братско, много приятелско споразумение.

- Искате ли да се върнете в Teлeвисa?
Да, как не. Където ме повикат, щастлив съм, където и да работя.

- Думата "оттегляне" някога минавала ли Ви е през ума?
Понякога си мисля кога ще се изморя, че вече да се посветя да живея, да видя годините да минават, но винаги се чувствам много активен, добре, силен и обичам това. Това, което ми е позволило да остана в тази среда, е призванието ми. Намерих си мястото и си го спечелих. 

Той припомни случая, когато му беше присъдена награда и след като я получи, реши да я посвети на себе си, публиката му се смееше и той обясни причините.
"Казах: "Посвещавам я на г-н Ерик дел Кастийо, защото никога не закъснява, никога не е причинявал нито един проблем на компанията. Винаги пристигам с научената си роля и затова я посвещавам на господина" и това беше послание за децата, които се отказват от всичко."

- Какво е необходимо, за да сте актьор по времето, когато сте започнали, и днес?
Първо е необходимо тяло, което изглежда добре на екрана. Не е задължително да си красив или красива, но да изглеждаш добре пред камерата, защото камерата е мистерия и трябва да се съобразяваш с нея. Актьорите трябва да са кутия с изненади и да знаят малко от всичко, защото както стана с един колега, той изгуби важна роля за това, че не знае как да стреля с пушка. Жалкото е, че много актьори сега говорят тихо, а основен принцип в актьорството е хората да ви виждат и чуват. Модата е да говориш тихо.

- Какво Ви липсва от времето, когато започнахте като актьор?
Моите другари, които вече починаха, да осъзная, че вятърът дойде и ни вдигна, изглежда, че вихърът мина и повечето от моите спътници вече не са с мен. Не са останали много хора от моите хора, ние сме - както казва дъщеря ми Кейт - истински оцелели.

Въпреки че днес той е човек, който обича да си е вкъщи, със семейството си и на сцената, той имаше невероятно непокорно детство, в което постоянно бягаше от дома си, намиращ се в квартал Алгарин.
"Избягахме поне десет пъти. Те ме отделиха от брат ми, защото казваха, че съм гнилата ябълка. И все още бях по-непокорен, карах се във влаковете, имах приключения, от които всъщност не знам как съм жив още, но тези приключения ми дадоха преживявания, които актьорите наричаме ​​изживявания. Днес благодаря на Бога, никога не съм мислил, че ще достигна 85г. и ето - работя, какво друго мога да поискам."

Разбира се, от ранна възраст той чете много, беше почитател на комикси като "Los Supersabios", "Memín Pinguín" и "Salgari". По-късно, сред приключенията му, той се присъединява към семинар.
"Бях почти една година. Мислех, че това е моето призвание и го изпълних с целия интерес и с цялата сериозност да бъда мисионер на Гуадалупе. Ето как се виждах, в кораб, пътуващ по света, но имах проблеми с очите и трябваше да преустановя обучението си или по-скоро ми предложиха да си тръгна, защото беше лош семинар и не можех да бъда там без да уча. Напускането, разбира се, беше най-доброто нещо, което можеше да направя, защото по-късно станах актьор и знаех, че това е моята съдба.

- Дъщеря Ви Кейт съди правителството на Мексико за разследването срещу нея, след като се срещна с "Ел Чапо" Гусман. Мислите ли, че исканата от нея сума (60 милиона песос) компенсира това, което преживя?
Замислих се за това, няма ли да е много? Според адвокатите не - тя спря да печели договори, а и дискредитацията, която имаше, и щетите, които ни нанесоха... В момента дори се смея на случилото се, но да, те ни нараниха и бяхме в опасност, това с какво се плаща? Честта на една жена с какво се плаща? Щом бяха четирима, които отидоха да видят този мъж, защо се ядосаха само на дъщеря ми?

Резултат с изображение за eric del castillo mi marido tiene
- Вие участвахте във втория сезон на "Съпругът ми има семейство"...
Да, направих петнадесет епизода от първия сезон и след това ме помолиха да бъда постоянен герой. Играя Уго Агилар, бащата на Лусиана, Сурия Вега, главната героиня.

- Познавахте ли я?
Нея не, но бях приятел с баща й Гонсало Вега. Тя е обикновено, хубаво, приятно и много професионално момиче.

- Сякаш работите с дъщеря си, Кейт...
Да (смее се). С дъщеря ми също "играх" нейн баща, но в театъра и съвпаднахме в сериала "Лъжата".

- Имате трима внуци. Добре ли се справяте в ролята на дядо?
Двама от сина ми Понсиано и един от дъщеря ми Вероника. Аз съм нормален дядо, опитвам се да ги науча, че в живота трябва да се бориш и да не се увличат от обичаите на днешните деца, да искат всички марки, дрехи, коли ...

- По-добър дядо или по-добър баща?
Признавам, че дъщерите ми са възпитани от съпругата ми Кейт Трило Греъм, въпреки че никога не съм им давал лош пример и съм имал чиста кариера, без скандали.

- Кое е най-доброто нещо, което Ви е дала кариерата Ви?
Позволи ми да печеля пари, за да издържам семейството си, да имам известен престиж като актьор, да спечеля уважението на публиката. Това с нищо не се плаща, където и да отида, винаги ме приемат добре. Бях много щастлив в това отношение.

- Какво следва за Ерик дел Кастийо, какви са мечтите му?
Семейството ми да е здраво, щастливо, да не ни липсва нищо и Мексико да е щастливо, заслужава го.

- Обикновено давате ли съвет на колегите, които започват сега?
Актьорството е сложна професия, която не препоръчвам (смее се). Най-големият проблем е, че успехът е не само в нашите ръце, а отчасти зависи от публиката.