сряда, 16 декември 2020 г.

Гьокче Еюбоулу: "Джейда е импулсивна, но дори това ми харесва"


37-годишната турска актриса, която играе нахалната и спонтанна Джейда в "Една жена", казва, че се учи с всяка роля и смята, че трябва да има повече сериали за маргинализирани персонажи.

С диплома по публична администрация и страст към писането, тази 37-годишна актриса не се спира. След края на записите на "Една жена", където в продължение на три години играе самотна майка, която оцелява с няколко любовника, за да отгледа сина си с увреждания, тя се присъединява към снимките на "Изумруденият феникс" (Zümrüdüanka), който приключва в края на този месец, и "Фатма" (Fatma), която излиза през 2021 г.

- Какво място заема сериала "Една жена" в твоята кариера?
Това е най-важната ми работа. Когато получих първата серия, Джейда едва имаше няколко реда, но знаех, че искам да я интерпретирам. Те й даваха повече и не спираше да расте.

- Разкажи ни нещо за нея...
Обичам я, тя е силна и има огромно сърце. Тя не спира да бъде себе си, каквото и да й се случва, защитава момичето в себе си. Жалко, че е толкова импулсивна, но дори това ми харесва.

- Какво мислиш за начина й на живот?
Всички имаме дявол и ангел вътре в себе си. Нашият опит ще накара едното или другото да се появи. Има много Джейди и въпросът не е как изкарваш прехраната си, а защо трябва да избереш този път.

- Как влезе в кожата й?
Често ходех из Тарлабашъ, маргиналния квартал, в който живее, за да открия емоциите, които тя те кара да изпитваш. Въпреки че съм от Истанбул, познавах този квартал само от слухове. Страхувах се да не обидя хората му и исках да усетя този квартал като свой дом.

- Историята триумфира навсякъде, където се излъчва. Каква е тайната?
В същото време е истинска и нещо като приказка, тъй като рисува вселена, в която има надежда въпреки всичко и дава видимост и глас на хората, които често се пренебрегват.

- Смяташ ли, че сериалите трябва да изпращат такъв вид послание?
Те са инструмент на популярната култура. Понякога те биват критикувани и презирани заради това, но ние трябва да се възползваме от факта, че те достигат до много хора, за да предават положителни послания, ние носим тази отговорност.

- Каква реалност живеят жените в твоята страна?
От неравенството, несправедливостта и дискриминацията страдаме жените по целия свят и ние сме нарушители само заради опитите да подредим живота си. Благодарение на социалните мрежи гласът ни е по-силен, въпреки че все още е недостатъчен.

- От кои места получаваш най-много съобщения за работата си?
От Израел и Испания. Познавам Палма де Майорка, защото бях там на медения си месец и прекарах няколко дни на почивка в Барселона с приятелки.

- Защо стана актриса?
Откакто се помня, мечтаех да се кача на сцената, но за да си осигуря бъдещето, се записах да следвам публична администрация. По това време участвах в театралните пиеси на колежите, където учих. След като завърших, започнах да уча актьорско майсторство и дублаж и учителите ме насърчиха да продължа.

- Какво ти харесва най-много в актьорството?
Прави ме по-добър човек. Опитвам се да разбера ролята си, миналото й, начина й на живот ... и това ме кара да откривам неща за себе си. Това е пътуване на самолечение, където си по-честен със себе си.

- Ти си и писател...
Пиша от много малка, особено пиеси, но не се считам за професионалист. Участвах в написването на мюзикъла "Малкият принц" през 2009 г., в който също участвах и съм съсценарист на филма "Батлир", заснет преди три години.

- Актриса или писател?
Актьорството винаги ще има специално място. Това е начинът да изразя себе си, с който се чувствам свободна и себе си. Актьорът Сюлейман Туран каза, че актьорството е отмъщението на засрамения човек. Предполагам, че това ми се случва.

- В свободното ти време...
Обичам да чета, да ходя на театър, на кино ... И понякога да не правя нищо: това ме кара да се чувствам добре. Аз съм домошар, обичам да съм вкъщи с хората, които обичам, това е благословия.