събота, 19 декември 2020 г.

Споделено от теленовелите: Болезнени шамари

В повечето случаи ударите и шамарите, които виждаме в теленовелите, са нагласени.

Актьорите се договарят с режисьора и се движат при идването на шамара, нещо като хореография. На екран се вижда, че се удрят наистина, а всъщност дори не се докосват. Разбира се, понякога стават инциденти и агресията от измислена става реална. Но има мъже, които се вкарват прекалено в ролята си и се стига до истински удар от тяхна страна. 

Такъв е случаят със Сесар Евора, който е "малтретирал" не една и две актриси, а цели три. Една от жертвите е Адриана Фонсека, която е получила дори медицинска помощ след удар в челюстта. Такава е драмата на Фонсека по време на снимките на теленовелата "Тъмна орис" през 2003 г. (излъчвана и у нас), изпълнявайки ролята на злодейката Чачи. В сцената героят на Евора трябвало да я удари, но актьорът буквално си оставил ръката. Фонсека: "След удара трябваше да продължа сцената и беше ужасно, болеше ме, а трябваше да продължа да снимам." Дали Сесар си е дал сметка за болката, която й е причинил? - "Да, поиска ми извинение след това".

Същата случка се повтаря отново, малко след това, със същия актьор, в същата теленовела, но с венецуелската актриса Марджори де Соуса: "Той беше в инвалидна количка и след започването на снимките ме хвана, бутна ме, паднах на пода и когато после се върнах да го целуна, ме зашлеви доста сериозно по лицето. О, Боже мой, не съм си и представяла, че има толкова голям замах. След това не можех да кажа нищо".

Росана Сан Хуан е третата "жертва" на Сесар в теленовелата "Прегърни ме силно" от 2000 г. В една от сцените били в реката и тя го помолила да я извади от водата, защото не си чувствала краката, но той не го направил. И, благодарение на Бог, естонецът, който бил срещу нея на четири метра, я видял колко е отчаяна и я извадил.

От своя страна, Рафаел Амая не разкрива името на актрисата, която го ударила. Рафаел Амая: "Няма да кажа коя, но дали заради нервите или не знам заради какво, ме удари с цялата ръка и тогава не бях добре. Пред камерата може да удариш или да получиш удар. Не знам дали заради адреналина или заради напрегнатата сцена, шамарът беше истински. При такива случаи трябва да се спрат снимките за две-три седмици или месец, докато се възстанови лицето".

На Жанкарлос Канела не му харесва шамарите да бъдат нагласени и предпочита да се удрят наистина. Жанкарлос: "Да, аз винаги моля да ме удрят наистина, винаги. Когато трябва една сцена да я повтаряме петнадесет пъти, на дванадесетия казвам: "Стига, недей вече". Жанкарлос Канела е участвал в сцена с шамар, даден му от начинаеща актриса, която се повторила най-малко десет пъти. В нея нямало текст - само шамар, и то истински. Горкият, на какво е било подложено лицето му... "Тя ме удря и режисьорът: "Не, не, пак", после: "Не, не, не се вижда добре", отново и отново, поне десет пъти и така докато се получи добре". Жанкарлос споделя още, че Габи Еспино му е дала най-добрите си шамари в теленовелата "Дявол с ангелско сърце" ("Mas sabe el diablo"). "Удря... удря тежко, но виж, Соня Смит удря още по-тежко. Получих няколко шамара от нея в "Чужди грехове" ("Pecados ajenos"), болеше ме чак до другия ден" (смее се). Шеговито Канела казва, че благодарение на силата на ръката, която Соня притежава, бракът й с Габриел Порас в реалния живот работeше. "Смятам, че заради това Габриел Порас се държи добре. Ако не... шляп" (смее се). 

Хорхе Луис Пила също е получил доста силни шамари от Соня, когато работиха заедно в "Къде е Елиса" ("Donde esta Elisa?"). 

Хорхе Луис: "Соня ми каза: "Наистина ще те ударя", има тежка ръка и го знае". 


Сара Малдонадо споделя, че когато се снимала в "Кралицата на Юга" ("La reina del Sur"), испанската актриса Кристина Урхел я е ударила наистина. 

Сара: "Много съжаляваше след това".


Всички казват, че актьорите са кавалери, но не може да се каже същото за Марио Симаро. Няколко са актрисите, които се оплакват от него и то не само от начина му на говорене, но и от физическото му държане. Росалинда Родригес играе съпругата на Марио в теленовелата "Втори шанс", снимана в Маями 2005 г. "В началото, когато се срещахме по коридорите, се провиквах "Как си съпруже?", защото така си се шегуваме. Но той го прие много сериозно и ми каза: "Аз не съм твой съпруг, съпругата ми се казва Наталия Стрейгнард. Вие сте само колежка в работата." Тогава не спрях да плача, защото нарани чувствата ми. Беше много агресивен, много жесток. Мислих сu, че ще се извини, но не!"

Ако връзката му с "жена му" беше лоша, тази с Лорена Рохас беше още по-зле. Актрисата Ана Силвети е била свидетел на ужасна среща... Лорена и Марио не са се разбирали добре, "нямали сме сърдечни отношения и няма защо да го крия. Публиката не трябва да се лъже." Лорена имаше фантастична сцена, но я завърши плачейки. След това се е върнала пред камерата, отишла е при режисьора и е казала: "Съжалявам, но не знаех как да реагирам преди малко". Изглежда на Марио не му е харесало, че участието на Лорена в тази сцена е по-голямо. Марио е отишъл при нея и й е казал доста неприятни неща от рода на "Принцеске, тялото на желанието било негово и че рейтингът и името са благодарение на неговите заслуги. "Лорена: "Никога не се разбирахме добре, не бяхме спокойни на 100 процента по време на записите и това ми влияеше, защото все пак инструментът на нашата работа са чувствата". Самата Ана Силвети е имала проблем с Марио в същата теленовела. "Да, имах доста неприятна сцена, в която ми хвърли чинията в главата. Отдръпнах се и се скрих зад стената. Отказвах да снимам сцени с него, казах на режисьорите за сцените, които ми оставаше да снимам с него или да сложат моя двойничка, или напускам." Но защо Марио е хвърлил чинията по нея, дали е бил в сценария? - "Не знам, питайте него"...

Марлене Фавела също е имала проблеми с Марио в теленовелата "Дивата котка", снимана през 2002 г. Този път физически, тъй като е имало много сцени, в които двамата главни персонажа се бият, изправят се лице в лице. В една от тях той е трябвало да я удря по бедрата, но го направил доста силно и тя започнала да вика: "Ай, боли ме, боли ме!" и Марио не й е поискал прошка, защото той си е такъв - много силен. Родриго Видал също участва в теленовелата и твърди, че Симаро не е приятелски настроен човек, а по-скоро грубиян. Друг актьор, който потвърждава агресивността на Марио, е Хари Гейтнер, с когото се снима в теленовелата "Предателството" през 2008 г. "Марио Симаро е най-лош от всички, защото използва ролята си, за да оправдае агресивното си поведение".

Наталия Стейгнард, която го познава добре не само заради съвместната им работа в "Жената на моя живот", а защото бяха женени години наред, ни предлага нейната гледна точка: "Трябва да го уважаваме какъвто е. Той не работи, не ходи на снимачната площадка, за да е приятел с всички. Дали е симпатичен или не, той е сключил договор и нещо трябва да се прави".

Когато двама актьори се мразят в реалния живот, понякога се възползват от бойните сцени, за да се удрят наистина. Но друг път, оставяйки приятелството настрана, има актьори, които молят партньорите си да ги удрят с пълна сила. Тази, на която шамарите не й харесва да бъдат нагласени, е Итати Канторал. Роберто Видал играе нейн годеник в новелата "Две жени, един път" ("Dos mujeres, un camino") и шамарите, които той й е удрял, били повече от силни.  Родриго: "Бяха повече от силни шамарите, с които удрях Итати. Итати е силна. Тя ми казваше: "Удари ме, удряй ме". Искаш да я ударя - добре, бам. Цялата беше червена, много зле. Имахме много телесни щети. Но персонажите се получиха страхотно". Няколко години след това, Итати има сцена с шамари с Франсес Ондивиела в новелата "Здраве, пари и любов" ("Salud, dinero y amor"). Но този път ударите не били истински, тъй като на Франсес не й харесва да бъде нападната. Франсес: "Има много силни актьори, които казват: "Удари ме!". Когато ми кажат така на мен, ръката ми... не мога, ставам много нервна".

Друга, на която й се покачил адреналина в такъв тип сцени, е Анхелика Ривера. Франсиско Гаторно споделя, че самата Анхелика го помолила да я зашлеви така, че да се свлече на пода, за да бъде реалистично всичко в новелата "Господарката" ("La duena"). Франсиско: "Анхелика ми каза: "Удряй ме, удряй ме, не се страхувай". Беше сцена, в която я следях, тя ми даде повече доверие, повече сигурност. Прави всичко това, защото е много отдадена на работата си". Но Анхелика не е единствената, на която й харесва да придава реализъм на сцените с шамари. Нюрка Маркос: "Харесва ми да ме удрят наистина, за да бъде автентично, за да ме боли наистина и да реагирам истински. Аз съм смела, силна, не се страхувам, не обичам добавките, искам аз да си го направя". Нюрка имаше няколко сцени, в които се биеше с Елисабет Алварес на пода в новелата "Огън в кръвта" ("Fuego en la sangre"). Въпреки това, Елисабет отрича да е била агресивна. Нюрка: "Казах й да ме удари, а тя: "Не, мила, как ще го направя?" и аз: "Удари ме! Ако не го направиш, не мога да реагирам". Успяла ли е Нюрка да убеди Ели да го направи? "Техническият екип беше планирал сцената и двете трябваше да паднем на пода, но аз исках да се въргаляме с нея, да не се притеснява за мен, да падне върху мен, да бъде истинско". В крайна сметка, Елисабет се съгласила сцената да не бъде нагласена и шамарите и скубенето на коси са били истински... и всичко се получило много добре. "Дишаш дълбоко и казваш: "Добре, преглътни го".