петък, 17 септември 2021 г.

Еда Едже за любимия си, за живота си, за децата и за "Опасно изкушение"

Еда Едже има две по-големи сестри със 7 и 9 години - Есра и Ада. Тя е център на внимание от малка и никога не е имала проблеми със самочувствието.

Нейната звезда изгрява, когато е на 13, и става лице на корицата на списание "Hey Girl". През същата година се появява като гост-актриса в телевизионния сериал "Наука за живота" (Hayat Bilgisi) в пет епизода. Чак в последната година в университета започва да прави стъпки към това да стане актриса с младежкия сериал "Pis Yedili". "Бях изключително екстровертно дете, дори и сега. Много съм топла с хората, които обичам. Като малка също бях изключително екстровертно и активно дете към непознати."

Учила е психология и говори добре английски и немски език.

Преломният момент в живота ѝ: Винаги се е занимавала с театър през ученическите си години и е регистрирана в агенция, но майка ѝ не отговаряла на обажданията. Един ден посоката на нейния живот се променя, когато вижда бившия си вече мениджър на улицата. "Бившият ми мениджър ми каза: "Търся някоя като теб - руса, но здравомислеща, истинска, с прякор Джимбом. Позволи ми да те запозная с Гани Мюжде". Така телевизионното ми приключение започна отново. Докато стажувах в болницата, трябваше да работя в художествената галерия, да ходя на кастинг, винаги имах смелост и имаше търсене. Сега съм на 31 години и загубих малко от смелостта си. Гладът ми и търсенето на знания ме доведоха дотук."

Описва се като зряла, спокойна, миролюбива и приятелски настроена. "Приключение е да опознаеш себе си и мисля, че се познавам малко, предстои ми дълъг път. Сигурна съм, че съм трудолюбив човек, защото работя наистина много. Изпитвам много съпричастност, това ми помага в актьорството, чувствам емоцията на другия човек, поставям се на негово място, разбирам хората, независимо дали ми правят добро или зло. Не съдя никого, харесвам тази моя черта. Аз съм универсална, интересите ми са много. Мисля много бързо, действам бързо. Но съм много нерешителна."

Има много приятелки сред актрисите, с които се среща често в свободното си време, за да се разсее. Обича да се грижи за кучето си и да посещава семейството си. Почива си, като гледа телевизионни сериали или филми.

Екранната Йълдъз смята, че щастието зависи от много неща. Като личност, която печели парите си сама, е участвала в много телевизионни сериали и филми. Доволна е от положението и мястото си. "Не мисля, че е много приятно да бъдеш известен в Турция", затова предпочита да е по-загадъчна.

Възхищава се на Бинур Кая ("Червената стая") и иска да участва в един проект с нея.

От 2 години Еда излиза с баскетболиста Буурахан Тунджер. Какво търси в една връзка? "Търся приятелство - бих искала да се забавлявам и да се смея. Освен да флиртуваме, искам да ходим на кино, на театър, да пътуваме. Другият начин ме отегчава. Трябва да се забавляваме, да споделяме нещо общо, иначе ми омръзва."

Сред бъдещите ѝ цели е да участва в сценарий, който е написала. 

"Опасно изкушение" - Забранената ябълка е образ, който метафорично се свързва с греха...

Синеоката актриса, която се усъвършенства във всяка работа, блесна с "Опасно изкушение". Тази роля ѝ позволява да импровизира - интелигентността, комедията и бързата мисъл на Еда Едже спечелиха възхищението на всички. Блондинката взема много от хората около себе си - тя ги наблюдава. Тези усилия засилват способността ѝ за импровизация. Ако нямаше успех в импровизацията, най-вероятно сериалът "Опасно изкушение" щеше да бъде спрян през третия сезон.

- Какво научи от Йълдъз?
- От Йълдъз научих колко е важно да изразяваш собственото си мнение. И осъзнах, че съм по-успешна, когато мога сама да оформя героинята си. Имаше роли, които играех пасивно, следвайки режисьори и стереотипи, но за пореден път видях, че представянето ми се подобри и мога да се свържа повече с публиката, когато ми е позволено да участвам в процеса на създаване на образа.

- Ти си една от малкото, които играят от първия епизод в поредица, която наброява над 100 епизода. Постигна голям успех в тази ера на бързо потребление. Каква е тайната?
- Чувам от всички, че е удоволствие да гледат "Опасно изкушение", и аз така мисля. Вярваме в нашите герои, влизаме в тях и всички се свързваме с публиката. Всяка седмица сякаш гледат риалити шоу, чудят се за нашия сценарий, който е отражение на реалния живот, и какво ще се случи с нас. Това, което наричат енергия, също е сто процента правилно, ние сме екип, който много обича работата си и един друг, и това определено се отразява на екрана.

- В поредицата има различни женски истории, а екипът ви се състои предимно от жени. Йълдъз и другите героини имат твърде много недостатъци. Можем дори да кажем, че сред вас няма положителен женски характер. И все пак ние ги обичаме всички, от Шахика до Зехра. Защо смяташ, че е така?
- Както подсказва името на сериала, ние сме родени дефектни. Забранената ябълка (на български "Опасно изкушение") е метафора за хора, които правят неща, които са забранени в този живот, така че цялата история е изградена върху способността на човека да прави грешки. Ето защо от самото начало говорим за доброто и лошото във всеки герой, а не за перфектния такъв. 

- Жестовете на Йълдъз, изражението на лицето, езикът на тялото и импровизациите са много важни за нейната достоверност. Използваш ли ги като Еда в ежедневието си, без да забележиш?
- Аз съм по-трудолюбива от Йълдъз. Йълдъз е необразована, докато аз ходих в добри училища и съм трудолюбива. Частта, която най-много харесвам и на която се възхищавам на Йълдъз, е, че е весела, независимо какво се случва с нея. Предполагам, че това са просто нашите внезапни изблици на шеги.

- Алчност за пари и власт, лъжи, хора, подкопаващи се взаимно, измами... Не се ли бунтуваш срещу тези характеристики, приписвани на жените според сценария?
- "Опасно изкушение" определено не е сериал, разказан драматично и унижаващ жените. Това е сериал, основан от жена режисьор и сценарист, със силни жени в актьорския състав. Интрига, единствена по рода си. Правим поредицата с примери от този тип. В допълнение, много доминиращ женски сериал. Дори водещите мъже никога не са акцент, както в другите сериали например. Всички истории бяха режисирани от жени. С известна чувствителност правим модерно мислещ продукт с много интриги, но с голяма човешка страна. Внимателният зрител е наясно с това.

- Ще ти липсват ли героините, когато сериалът приключи?
- Когато "Опасно изкушение" приключи, се замислям как ще изиграя последната сцена на Йълдъз. Те ще кажат "запис" и аз ще знам, че е последният ден и последната сцена, след това никога повече няма да бъда Йълдъз. Невъзможно е да играя, без да съм емоционална и да плача. Не знам как ще снимам последните си сцени със Шеввал Сам, Халит Джан, чувствам се зле, когато си го помисля. Ще бъда много тъжна да напусна целия екип, защото станахме наистина прекрасно семейство. Сбогуването с Йълдъз ще бъде трудно. Но за нея винаги ще има голямо място в сърцето ми до края на живота ми. 

- Мисля, че се забавлявате много с Шеввал Сам (Ендер в сериала). Каква приятелка си?
- Вярвам, че съм много добра приятелка. Подкрепям приятелите си по всякакъв начин, никога не съдя. Приемам ги във всичките им форми, с всичките им недостатъци и докато искат, правя каквото мога за техните материални, духовни и бизнес нужди. Шеввал и аз сме много добри една с друга от първия ден и през годините установихме едно наистина здраво приятелство. Обичам я много заради нейната интелигентност, сладост, наивност, любов към животните и природата, и мисля, че тя е много добър човек във всеки аспект. Създадох си много приятелства в "Опасно изкушение“, актьорите и целият екип - почти 200 приятели. Цялата индустрия вече е чувала за тази приятелска атмосфера на снимачната площадка. И накрая, Нилпери се присъедини към нас, а хората около нея ѝ казваха: "Ще отидеш на щастлив сет с хора, които се разбират много добре", много се радвам да чуя това.

- Какво мислиш за писането на сценарий? Имаше комедия, която написа, докато живееше в Лондон, ще се превърне ли скоро в телевизионен сериал? Или ще напишеш нещо ново?
- Докато бях в Лондон, не се снимах в сериали, а само във филми. Това беше период, в който често ходех по мюзикъли и театри, посещавах курсове, семинари, лекции. По това време аз проектирах и написах комедиен сериал там, но когато дойдох в Турция, спрях, тъй като започнах "Опасно изкушение", и изминаха четири години. Мисля, че има подходящ момент за всичко. Фактът, че импровизирах и се шегувах много в ролята на Йълдъз, позволи на публиката да ме разпознае и с моята комедийна страна, освен с имиджа ми на главно момиче, а режисьорите и продуцентите в индустрията осъзнаха, че мога да разсмея публиката. Поради тази причина мога да кажа, че "Опасно изкушение" се намеси и ми помогна. 

- Ако анализираш характера на Йълдъз, какво би казала?
- Нека погледнем характера на Йълдъз - миналия сезон видяхме, че баща ѝ е в затвора, майка ѝ е врачка, едва завършва гимназия, не ходи в университет и си изкарва прехраната като сервитьорка. Докато сестра ѝ, с която се установява заедно в Истанбул, учи в университет, Йълдъз трябва да работи, за да издържа къщата. Мотивацията ѝ е: "Позволете ми да се оженя за богат човек, да намеря удобно място за себе си и да остана там". Тя е момиче с по-повърхностни мечти, което обича чанти, дрехи, бижута, получи шанс да се омъжи за богат мъж. От една страна, се опитвам да я разбера, защото я играя. Пътят, по който е поела, не е път, който може да бъде одобрен. Много неща ѝ се случват. Тя вижда, че щастието няма нищо общо с парите. Може и по друг начин. Например, сестра ѝ, която е родена при същите условия, следва в университет и печели собствени пари. Видяхме два различни типа хора, тръгнали при едни и същи условия и поели в различни посоки. Каквото и да искат хората от живота, те сами тръгват в тази посока и плащат цената.

- Имало ли е роля, която си отхвърлила и по-късно е имала голям успех?
- Това не ми се е случвало досега. Мисля, че правя добър избор в това отношение, имам предвидливостта кой сериал ще сполучи.

- Коя държава обичаш да посещаваш най-много?
- Много обичам Англия. Лондон е моят втори дом. 

- Искаш ли да създадеш семейство, да се омъжиш и да имаш деца в бъдеще?
- Аз съм човек, който определено иска да създаде семейство, но тези неща са съдбовни. Времето ще покаже. Искам да се омъжа и да имам деца. Не знам дали ще бъде с Буурахан, каквото ни е писано. Буурахан също е много привързан към семейството си и иска да създаде собствено. Срещаме се от две години.

- Колко деца искаш?
Ако Бог даде, вероятно 2-3.

- Kакво те прави щастлива?
- Децата и животните ме правят много щастлива и когато ги видя, веднага се усмихвам. Работата ми дава енергия, пътуването ме прави щастлива. Доволна съм от начина си на живот.

Еда Едже подкрепя проекта на Дисни Турция, който има за цел да вдъхнови децата с истории за смелост и доброта. 

- Стана модел за подражание на Disney в Турция с този проект. Кой за теб е моделът за подражание в живота?

Точно като Ариел, аз съм най-младото момиче в къщата. И майка ми, и сестрите ми са ме ръководили през целия ми живот и са били модели за подражание със своята упорита работа, състрадание и добри напътствия.

Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Telenovellas News (@telenovellas_news)