четвъртък, 2 декември 2021 г.

Алп Навруз за живота си, за любовта и за "Не пускай ръката ми"

Алп Навруз е познат на българските зрители от сериали като "Любовта не разбира от думи", "Госпожа Фазилет и нейните дъщери" и "Не пускай ръката ми".

Алп е най-голямото от трите деца в семейство на пенсионери. Обича да готви, да е близо до природата и мечтае да издаде стиховете си в книга.

- Ти си един от най-успешните млади мъже в последно време, но твоят път всъщност е тръгнал по съвсем различен начин. Завършил си Техническия университет "Йълдъз", специалност турски език и литература. Как стигна до актьорството? 
- За мен актьорството е страст, която идва от време, когато дори не знаех какво е това. Несъзнателно наблюдавах всичко, което се случваше около мен. Опитах се да имитирам хора, емоции, изражения. Гледах и прочитах много родни и чужди класики. Причината да искам да уча турски език и литература беше интересът ми към дълбоката литература, емоциите, породени от писмен текст и писане. Писал съм стихове и разкази в жанровете на поезията и вярвам, че това ме подготви за мечтата ми да напиша целия сценарий, който искам да реализирам един ден. Всичко в живота си има причина. Всъщност виждам ползите от четенето на литература, докато играя. Можем да кажем, че преминах от този период към актьорството, като не се отказах от преследването на страстта си. С много щастие, усилия, труд и търпение най-накрая се захванах с тази професия, която винаги съм обичал и искал толкова много.

- Гледахме те за първи път в главна роля в телевизионния сериал "Г-жа Фазилет и нейните дъщери". Това е един от сериалите, които все още са в съзнанието ни... 
- Това беше много популярен проект, в който съм щастлив, че участвах. Публиката беше много запленена и историята ни привлече всички. Винаги ще има специално място в живота ми, защото е проект, в който хората ме видяха и аз лично почувствах голяма отговорност. Работих с много професионален екип и с хора, с които все още поддържам връзка, с които искам да участвам в различни проекти. Това ми даде голямо предимство в първия ми опит като главен актьор и добра подготовка за бъдещето.

- Героят ти Синан Егемен оказа голямо влияние върху историята. Смяташ ли, че Aлп и Синан имат сходни черти? 
- Синан Егемен беше много ценен за мен, работих усилено върху него, мислех за него, работихме усилено с нашия режисьор за истински анализ на персонажите. Еволюцията на Синан и неговата промяна с течение на времето допринесоха много както за актьорската игра, така и за процеса на обучение. Честно казано, той беше един от героите, на които не можех да симпатизирам, стори ми се най-далечният от всички роли, които съм играл, и поради тази причина, може би, се превърна в един от персонажите, които най-много ми хареса да играя.

- През 2018 г. стигна до още един мощен проект - "Не пускай ръката ми", който се превърна в един от най-популярните сериали. Спечели възхищението на всички, благодарение на сценария, успешната си игра и хармонията, която постигнахте с Алина Боз. Кои бяха причините, поради които проектът постигна целия този успех?
"Не пускай ръката ми" изведнъж стана много популярен у нас и в чужбина, повече отколкото очаквахме. Отново това беше проект, в който натрупах много опит и напреднах. Мисля, че хората проявиха голям интерес поради правилната комуникация между актьорите, добрата атмосфера и нашата история.

- Дженк, героят ти, е малко затворен и често ядосан, от друга страна, той е чувствителен. Какво те привлече в този персонаж?
- Както го описа, Дженк е затворен персонаж. Това, което ме привлече, беше именно това и продължението на тази ситуация. С други думи, виждате Дженк като затворена книга, колкото повече я отваряте и четете, толкова повече ви харесва.

- Дженк и Азра всъщност са много различни един от друг и се опитват да останат заедно въпреки многото проблеми около тях...
Разбира се, Дженк и Азра са различни като цяло, но въпреки че са малко на брой, имат толкова много сходни аспекти, че това им проправя пътя, за да бъдат добра двойка. В допълнение към красивите им качества като лоялност, грижовни към семейството и ненараняване на хората, ги оприличавам на упорити, твърде амбициозни и импулсивни. Но Дженк е по-агресивен, отмъстителен и амбициозен от Азра.

- Коя беше сцената, която засне най-лесно, или сцената, с която си имал най-много затруднения?
- Мисля, че емоционалните преходи между сцената в историята, в която научих за болестта, която баба ми крие, и сцените, в които бях предубеден спрямо нея - при тях имах затруднения. Съпътстващите сцени бяха емоционално приятни за мен.

- Особено ценно е, че можеш да участваш в успешни проекти и да работиш в тях един след друг. Веднага след тези сериали се снима в "Изумруденият Феникс" (Zumruduanka), още един добър сериал. Как вземаш решения за проектите? 
Това всъщност е една от критиките, които получих тогава. Много хора не смятат за подходящо да се включват в друг проект скоро след края на този, който приключваш, но мисля, че е риск, ако се разглежда обективно. Така че мога да кажа, че рискувах и прецених възможностите, които ми се представиха. Всъщност не е лесно да се преобразиш по съвсем различен начин за кратко време, да се появиш пред публиката и да покажеш напълно нов герой с нова история, но честно казано не се притеснявах много, защото мисля, че постигнах добър напредък в този процес. В сериала "Изумруденият Феникс" се появих с различен характер от предишните. За мен беше много важно това да се случи за кратко време, предполагам, че във всички процеси на подбор на работа действам с увереност в инстинктите си. Ако представеният екип и условията също са подходящи, е необходимо да продължиш, като кажеш: "Защо не?". Не е ли това животът?

- Серхат Демиркан, героят ти в "Изумруденият Феникс", е много различен герой от героите, които си играл преди. Различна ли е подготовката ти за различните герои? 
Определено. Колкото и кратко да продължи, никога не искам да се представям пред публиката с едни и същи емоции и характер. Затова се подлагам на строги тренировки. Работих с учител по актьорско майсторство по 5 часа на ден. Направих наблюдения върху езика, културата, навиците и т.н. Докато работата продължаваше, аз продължавах да уча.

- Сега отново си в действие с един от най-популярните летни сериали - "Островна приказка" (Ada Masalı). Този път е много по-топъл, романтичен, трогателен, цветен сериал. Каква според теб е причината Пойраз, твоят герой, да е толкова популярен? 
- Пойраз е примитивен и традиционен герой, който има свои принципи, отхвърля диктата на съвременната епоха, не робува на технологиите. Според мен той е с толкова честен и искрен характер, че всеки би искал да му бъде приятел. Това са някои логични причини да обичате Пойраз.

- Поглеждайки назад, между Aлп в началото на кариерата му и сегашния Aлп, какви промени виждаш? 
От началото на кариерата ми продължавам като Aлп, който е жаден да се учи. Разбира се, опитът и знанията, които натрупах с времето, бяха добър напредък за мен, мисля, че се развих много ясно в това отношение.

- Как би описал стила си? Мислиш ли, че си успешен в модата? 
Всъщност следя модата и въпреки че има стилове, които наистина харесвам, малко ме мързи. Като цяло обичам да се обличам удобно. Простичкото ми отива повече в дрехите, както и във всички области на живота.

- Ти си много добър пример за новото поколение. Можеш ли да дадеш съвет на младите актьори, които искат да изградят кариера в този сектор? 
- Първо, благодаря, че ме описахте така. Гордея се също, че има хора, които ме виждат като пример. Както винаги казвам, пътят към успеха във всеки бизнес е трудна работа. Най-важно е да предприемеш правилните стъпки с точните хора.

- Изминаха пет години от първия ти сериал "Любовта не разбира от думи". Какво се промени за теб през този период? 
Почнах да получавам , почувствах голяма отговорност и напрежение. С натрупването на опит се научих да обръщам това в положителна посока. Повишава самочувствието ти, искаш да работиш повече и да приемаш работата. Това бяха добрите страни за мен.

- Имаш повече от 4,5 милиона последователи в Instagram. Усещаш ли тежестта на славата? 
Харесвам вниманието като всички останали. Само екстремни реакции и движения могат да ме смутят. Както и да е, не бягам от хората, не отхвърлям желаещите да се снимат. Да правя хората щастливи, прави и мен щастлив. Винаги съм нащрек.

- Отворен ли си за физически промени в актьорството? Външният вид има ли значение за теб? 
- Бих искал да действам в съответствие със закона. Не се страхувам от промяната, когато става въпрос за добри роли, да напълнея и да отслабна - правя каквото е необходимо.

- В сериала "Островна приказка" имаш много топлес сцени. Работи ли върху външния си вид? 
Предишната ми работа беше в Кападокия, храната там е страхотна. Тежах 94 кг. След като приех тази работа, реших да се занимавам със спорт и диета. Отслабнах 9 кг. Продължавам да тренирам.

- Притесняват ли те тези сцени? 
В началото се притесних. Чудех се дали все още съм с наднормено тегло, дали тялото ми изглежда добре. Разбрах, че всичко е наред, защото реакциите идваха от хората. Моето момиче също обича спорта, живее на острова и е нормално. Тъй като времето също бе подходящо, носих само панталони, за да не излизам от характера между сетовете.

- Как се чувстваш в сериала "Островна приказка"?
"Островна приказка" е забавна и интересна история за мен. Географски погледнато сме на много добро място - близо до морето, далеч от шума и суетата на града. Това е много гореща островна история, много искрена любовна история. Това ни вдъхновява да я разказваме по истински начин на публиката. Климатът е благоприятен за нас, работим здраво. Наистина е много забавно преживяване за мен.

- Романтичен човек ли си? 
Изобщо не съм романтичен.

- Какъв си, когато обичаш? 
Поставям момичето, което обичам, в центъра на живота си и прекарвам повече време с нея. Опитвам се да я направя щастлива.

- Влюбен ли си сега?
Не, не съм във връзка. Влюбен съм в самотата.

- Какви жени харесваш? Флиртаджия ли си?
Не бих се описал като флиртаджия. За мен е по-важно духовното и интелектът пред физиката на някоя жена.

- Как прекарваш деня си, когато няма записи? 
Вземам книгата и отивам на плажа. Плавам малко в морето, слушайки музика. Наслаждавам се на самотата. Срещнах един дърводелец и искам да се науча от него за развлечение. Освен това чета сценарии и анализирам, обичам да изследвам природата и да гледам филми.

- Как се грижиш за косата ти?
През годините научих много за грижата за косата и методът, който използвам, всъщност е много прост - това, което е добро за нашето тяло, идва от природата. Много е важно да избирате продукти, които щадят природата.

- Какви хобита имаш?
Пиша поезия и сценарий, яздя кон, занимавам се и с други спортове, обичам музиката.

- Познаваше ли Айча Айшин Туран преди?
Срещнахме с нея на вечерята преди започването на проекта. Всеки в тази индустрия се познава малко или много.

Колкото до слуховете, които го обвързват с колежката му Айча Айшин Туран, той предпочете да ѝ посвети мили думи и да отклони въпросите: "Тя е много добър партньор, дисциплинирана и работлива е. Говорим на един и същ език."