петък, 8 април 2022 г.

Едуардо Сантамарина за инцидента по време на записите на "Без твоя поглед", защо ходи на терапия и тайната за успешен брак

По телевизията той е перверзен злодей, който съсипва живота на всеки, когото срещне. Но в действителност Едуардо Сантамарина е един от актьорите, който винаги е в добро настроение и отношението му към другите е любезно и мило.

Свикнали сме да виждаме Едуардо Сантамарина в роли на добри и благородни мъже, но от няколко години актьорът се радва на нов етап в кариерата си, в който играе предимно отрицателни роли и се справя страхотно.

С повече от 25 години артистична кариера, Сантамарина благодари на продуцента Игнасио Сада за възможността и доверието, което му оказа, за да направи първия си злодей. "Винаги бях добрият в историята, истината е, че съм много щастлив и благодарен на Начито Сада. Като артисти всички искаме да настъпи този момент. Надявам се, че публиката също ме приема в този образ, защото винаги го правим с голяма страст, с много отдаденост".

Едуардо за втори път си партнира с Ана Мартин, от която, признава, че "винаги научаваш много". Сантамарина споделя, че през цялата си кариера е имал късмета да се обгради със страхотни актьори, с които винаги е имал приятни изживявания. Мексиканецът е участвал в теленовели като "Марисол", "Господарката", "Приятелки и съпернички", "Обичам Хуан Керендон", "Руби", "Триумф на любовта", "Нито с теб, нито без теб", "Господарят на небесата", "Търсенето на Фрида", "Бездушната" и много други. В момента се подготвя за нова роля, с която ще изненада всички.

В личен план актьорът е женен от 2009 г. за Майрин Виянуева, която има две деца, Ромина и Сантяго Поса, от предишния си партньор Хорхе Поса. Самият Сантамарина също има две деца, Едуардо и Роберто, от Итати Канторал. През 2009 г. Едуардо и Майрин посрещат на бял свят единствената си обща дъщеря: Хулия. 

- Доволен ли си от "Без твоя поглед"?
- Да, това е страхотна история с много страст, а героите са очарователни. Актьорите са страхотни. Освен това се занимава с тема, която обичам, а именно слепотата.

- Всъщност ти вече се докосна до тази тема в друга история. Какво си спомняш?
- Играх сляп човек в "Нито с теб, нито без теб" и научих много. Понякога се оплакваме много за глупости, вместо да оценим това, което имаме. За един човек с увреждания животът днес не е същият като преди двадесет години: има рампи, светофари с указатели, пригоден градски транспорт... и трябва да продължим напред. Не харесвам хора, които ги третират като жертви и ги съжаляват, защото те са самодостатъчни хора.

- Ти си злодеят в "Без твоя поглед". Разкажи ни за него...
Луис Окаранса е мъж, възпитан по стария начин: груб, сексист и който отговаря за бизнеса на семейството. Освен това той иска синът му, (Освалдо де Леон) да тръгне по неговите стъпки. В "Есмералда" тази роля я изигра Енрике Лисалде и аз се опитвам да й дам свой отпечатък, за да изглежда по-актуално.

- За тази роля си се подложил на диета...
- Да, за да сваля килограми, карах колело всеки ден, това е най-доброто за ума, духа и физиката, препоръчвам го горещо.

- Имал си инцидент по време на записите...
- Да, имах няколко шева, след като счупих чаша с ръка и се порязах сериозно. (Той записваше сцена, в която трябваше да хвърли стъкления съд, но той го стисна много силно и се счупи в дясната му ръка, причинявайки дълбока рана на показалеца му)

- С какво се различава "Без твоя поглед" от другите теленовели?
- Това, което има тази теленовела, е, че всички сме много отдадени. Виждате г-жа Тусен, Ана Мартин или Клаудия Рамирес. Има хора, които са в тази професия от много години, така че уау! Трябва да се учим от тях. Също така новите актьори, които идват, като двойката влюбени гълъбчета, много са добри.

- Дълги години играеше чаровния главен герой, сега те виждаме като злодей. На какво се дължи това? 
- От около пет години съм докоснат от този тип герои и съм много щастлив да ги правя, защото очевидно моят обхват като актьор расте. Уча се от всяко предизвикателство. Мисля, че злодеите имат повече недостатъци, отколкото добродетели. Така че съм като гъба, уча и попивам всичко.

- Тези герои ли те търсят или ти тях? 
- Те ме търсят. Не знам какво лице имам напоследък, но те ме търсят. Когато ме питат продуцентите дали имам нещо против да играя злодей, им казвам не, че ме прави щастлив да бъда злодеят. Така че започнах с един и вижте колко имам, станаха пет. Хубаво е да играеш злодей, дори е като терапия, изкарваш всички демони (смее се).

- Последният ти злодей е в "Бездушната", класическа теленовела, с имения и коне, която пожъна страхотен успех...
Историята е много добре разказана, много добре написана, много добре режисирана. И с тези полета... лично аз мисля, че съм каубой. Преди съм бил каубой и обичам тази визия с ботушите, шапката, именията, селските ферми. Наистина се наслаждавам на тези места, обичам да работя там.

- Какво беше преживяването да работиш с куп звезди на едно място?
- Възхищавам им се на всички, не за първи път работя с тях и мога да кажа, че завърши с много приятно усещане. Защото целият актьорски състав, който сформира Хосе Алберто Кастро, продуцентът, е съставен от много професионални хора, много отдадени на това, което правят. Виждах ги на всяка вечеря, как всеки се ангажира и казва: "Браво, колко прекрасно". И тогава всеки се издигаше и затова пожъна такъв успех. Ако започнете да анализирате героите, няма детски герои, не е и младежка теленовела, това е теленовела за възрастни, това е теленовела за 16, 17 години и нагоре, където има цензура. Това е теленовела, в която средната възраст на целия актьорски състав е тридесет и пет години и повече.

- Помниш ли някоя любопитна случка от записите? 
- Много харесвам конете и съм много запален по тях. Дойде тази история с коне, в която моят герой язди кон. Бях щастлив, падна ми се добър кон, бавен, красив, лъскав, мой размер - огромен. Не му трепереха копитата на горкия кон. Губят ми се първите снимачни дни, когато отидохме до имението в Малиналко, на час и половина от Мексико Сити. Очите и носът почнаха да ме сърбят, аз съм алергичен към коне, бях го забравил и не си бях взел хапчето. Слава Богу, собственикът на ранчото имаше и ми даде хапче.

- Преди това се снима в "Търсенето на Фрида" за Телемундо. Как се чувстваше там?
- Чувствах се късметлия, доволен, че ме избраха, че харесват работата ми, това беше четвъртият ми проект с тях и бях много щастлив. Хубаво е, че вече нямаме ексклузивност и можем да работим, където поискаме. Харесва ми професионализмът на Телемундо, страстта, с която правят сериалите си, а там се правят всякакви сериали - биографичен, нарко, трилър, комедиен, терор, неща, които в теленовелите не се срещат много. Там е любовна история и толкова. За мен като актьор този тип съдържание, което прави Телемундо, е много привлекателно, защото научавам много.

- От всички роли, които си правил, която си спомняш със специални чувства и защо?
Всяка роля е като твое дете, но без съмнение първата ми теленовела "С лице към слънцето", продуцирана от Карла Естрада, защото беше в родния ми град Веракрус, беше ми първата теленовела и спечелихме много награди. Беше толкова успешна, че след две години направихме втора част "Отвъд моста". "С лице към слънцето" ме направи известен. Другата специална за мен е "Аз обичам Хуан Керендон" по очевидни причини, там срещнах Майрин, любовта на живота ми. Беше комедия, предпочитан от мен жанр. Винаги ще помня тази теленовела.

- Какво представлява за кариерата ти теленовелата "Марисол"?
Красива история, която не мислихме, че ще стане феномен, два пъти се удължаваше, благодарение на рейтинга. Това беше първата ми главна роля и то редом до Ерика Буенфил, която вече беше звезда. Продуцент беше Хуан Осорио. На него и на Карла Естрада съм им много благодарен, защото дадоха старт на кариерата ми. Днес сме големи приятели с тях, обичам ги много, уважавам ги. Така че "Марисол" е много нежна история, много обогатяваща за мен.

Каква е тайната за вашия брак с Майрин, така че пламъкът на страстта да остане същият, както беше преди повече от 12 години?
Трябва да правите любов всеки ден, сутрин, обед и вечер, 365 дни в годината. Въпреки натоварените работни графици, които имаме и двамата, винаги намираме време един за друг. Качествено време като двойка... Въпрос на организиране е.

- Преди време сподели, че ходите на терапия...
- Когато сме свободни, ходим. За нас е много важно и я препоръчвам, защото час и половина си без деца и отделяш време на половинката ти. Най-доброто нещо е да инвестираш в себе си, за да си добре като човешко същество и след това с цялото си семейство. Терапията не означава несъмнено, че имаме проблеми. По този начин растем като двойка.

- Карате ли се много?
- Допускат се много грешки заради начина, по който всеки от нас е бил възпитан. Не обичам да разкривам личния си живот, но когато има проблеми, трябва да осъзнаеш, че жена ти не е твой враг, а твой съюзник и че си я избрал, защото я обичаш.

- Как се постига щастлив брак след толкова много години?
- С комуникация и възхищение. Винаги трябва да се възхищаваш на другия, иначе няма нищо. А също и да се забавляваме много.

- Как се допълвате с Майрин?
- Майрин е много мила и прави всичко с любов. Тя умее да си изразява емоциите, а на мен ми е по-трудно, защото съм израснал с идеята, че момчетата не плачат. Работя върху това и сега мога да си поплача с нея. И се чувстваш прекрасно.

- Ревнив ли си?
Всички казват, че що се отнася до Хулия, съм ревнив. Все пак тя е най-малката. 

- Ще я оставиш ли да има гадже?

- Да, разбира се. Но Майрин е по-отворена за тези неща и се справя по-добре със зетьовете и снахите.

- Имаш пет деца. Искаш ли някое да тръгне по стъпките ти?
Бих искал едно от тях да тръгне по стъпките ми, не искам повече. Те вече правят първите си стъпки, Себастиан се снима в теленовели вече; Едуардо и Роберто снимаха сериал с майка си Итати, за живота на Хосе Хосе.

- Имате ли теми табу?
Не. Сексът, наркотиците и алкохолът съществуват и трябва да се говори за тях такива, каквито са. Важно е комуникацията между родители и деца да е ясна.

- Динамиката остава ли същата?
Да, всички деца са с нас 15 дни и след това отиват при другия си родител за толкова време. През ваканциите сме повече време всички заедно.

Планирате ли да увеличите семейството?
Не! Вкъщи вече сме много: Майрин и аз, пет деца и две кучета.

Виждаме, че поддържате страхотни отношения с Хорхе Поса.
Ние сме голямо семейство и споделяме времето си заедно в търсене на благополучието на нашите деца. Всъщност не бих имал никакъв проблем да работя с него и със сигурност ще се случи рано или късно. Може би също бих могъл да работя с Итати и няма да има проблем.