петък, 13 май 2022 г.

Хуан Мартин Хауреги за отношенията си с Клаудия Мартин, за разочарованията и защо не иска да има деца

Красивият аржентински актьор отива в Мексико да си търси късмета и вече има над 20-годишна кариера там.

Хуан Мартин пристига в Мексико през 1999 г. Завършва актьорската школа CEFAT. Започва с малки роли в серийни филми, които му помагат да развие уменията си. От много малък той е убеден, че актьорството е професионалната кариера, която иска да следва, след като взема курс по актьорско майсторство в гимназията и преди да се премести в Мексико. Като тийнейджър той вече е участвал в театрални постановки в Буенос Айрес, както и в няколко телевизионни програми.

В Мексико Хуан Мартин получава шанса, който не е получил в Аржентина. По телевизията той започва да се откроява в продукции както за Тв Ацтека, така и за Imagen TV и Телемундо, докато възможността му наистина да се открои на международно ниво дойде, когато се присъедини към редиците на Телевиса с роли в минисериала "Без следа от теб" и в теленовелата с участието на Силвия Наваро "Кандидатката". Оттогава той работи неуморно на екрана, въплъщавайки всякакви герои - от ужасни злодеи до героични лекари и дори глава на семейство в продукциите на Телевиса (Без твоя поглед, Узурпаторката, Империя от лъжи, Какво се случва със семейството ми?, SOS Влюбвам се) и Телемундо (Господарят на небесата, Затворник номер 1).

Въпреки че се подготви и искаше да работи в страната си, възможностите му се появиха тук и това беше основната причина да иска да остане: "Като актьор е много разочароващо, когато си на място, където не разбираш за кастингите, винаги избират едни и същи хора, ако нямаш контакти,  нямаш работа; пристигнах в Мексико и имах възможността да представя работата си, това много ме съблазни, за да остана".

Хуан Мартин държи личния си живот извън прожекторите. Откроил се е заради работата си и отношението си към другите, спечелвайки си добра репутация сред продуцентите и колегите и доближавайки го до страстта, която винаги е имал и в която се е осмелявал малко: киното.

Той е на 42 години и от 23 години живее в Мексико, страна, която вече чувства като своя. Там се ожени и се раздели с мексиканската актриса Таня Лопес. Хуан често посещава семейството си в родината си и има неразделна спътница - Мария, с която от 5 години има щастлива връзка. Той е също полупрофесионален винопроизводител, барабанист, тренирал е и тенис, и плуване на професионално ниво.

- Приличаш ли на Рикардо от "Без твоя поглед"?
- Това е първият път, когато правя такъв герой. Той е почти супергерой, без недостатъци... Споделям някои характеристики, като доброта, яснота, но той е твърде прозрачен и има невероятна сила на волята. Аз не бих имал толкова търпение, бих се оттеглил по-рано, въпреки че вярвам, че постоянството е голяма добродетел.

- "Без твоя поглед" е адаптация на други сериали. Гледал ли си някой?
- Баба ми следеше "Топасио" в Аржентина през 80-те, когато бях на около 8 години. Спомням си сцени, но не историята или героя си. Също така не обичам да виждам какво са направили другите за това, което ще играя, за да не бъда предубеден. Предпочитам да използвам интуицията си.

- Как ти се стори да си лекар?
Никога не съм го правил преди и това е голямо предизвикателство, особено поради много специфичния език, който използват. Не съм голям фен на тази професия, чувствам я чужда, въпреки че имам брат невролог.

- Беше ли ти трудно в някоя сцена?
- Операцията на Марина беше шокираща. Беше много силно изживяване заснемането, защото бяхме с тези инструменти в ръцете си, а Клаудия беше с напълно отворено око. Беше деликатна поредица от сцени, която си спомням с умиление.

- Разбираше ли се с Клаудия Мартин?
- Разбирахме се много добре, имахме голяма химия, но връзката ни беше само приятелска, Клаудия има свои интереси, аз си имам момиче, двамата сме много щастливи. Теленовелата ни остави приятелство и добри отношения.

- Как ще завърши теленовелата?
- Също както зрителите, така и ние нямахме идея как ще завърши. Знаехме какво сме снимали, но продуцентите в последния момент решават какво ще излъчат. 

- Мислиш ли, че теленовелите са по-реалистични сега?
- Телевизията се променя, героите са по-земни, а актьорският тон по-естествен. Публиката все още е много привързана към мелодрамата и борбата на доброто, но историите стават по-достоверни.

- Работил си в "Господарят на небесата". Какво беше изживяването?
Беше хубав проект, но съм доволен, че бях само един сезон. Мисля, че темата е малко злоупотребена и в крайна сметка тези зловещи герои се оказват възвишени.

- Какви проекти те привличат?
Търся режисьори, които са реалисти. Но обичам основно театъра. Винаги се опитвам да се върна на сцената, след като съм бил в телевизията.

- Твоята жена актриса ли е?
- Мария, жена ми, е аржентинка, но няма нищо общо с артистичната среда. Занимава се с друго. Заедно сме вече 5 години. Ние сме на практика женени и въпреки че нямам биологични деца, жена ми има две и живея с тях.

- Искаш ли да имаш собствени деца?
Не, вече го реших, но не защото няма да съм отговорен баща. Ако имам деца, бих умрял за тях, въпреки това животът протече по този начин и съм много щастлив така.

- Вярваш ли в брака?
Не. В миналото бях женен и имах връзка 12 години. С бившата ми решихме да нямаме деца. Може би не е случайно, че сега живея с жена, която има две деца.