вторник, 28 март 2023 г.

Кубилай Ака за любовните скандали, за съобщението, което променя живота му, и за "Ямата"

Кубилай Ака е един от обещаващите млади актьори в южната ни съседка.

Кубилай е роден в Истанбул, но прекарва детството си в Измит. След това се мести в Бодрум със семейството си, а през 2016 г. се връща в Истанбул. Първите две години ги прекарва в научаване на нови неща, усъвършенстване в актьорството и опит в различни области като музиката. Не спира да работи, издига се до главната роля с труд и дисциплина. Дебютира с "Ти си моята родина", следват "Ямата", "Любов 101", "Стъклени тавани", "Синът ми" и "Девет сина". Ака става център на внимание както с красотата си, така и с таланта си. "Не съм достатъчно красив, за да засенча кариерата си."

- Един обикновен ден на летището, където работиш, получаваш съобщение на телефона си: "Бихте ли искали да участвате в пробните снимки на "Ти си моята родина"?". Разкажи ни за това...
- Работех на летището в Бодрум. Обикновено стоя на международните линии. Този ден обаче имаше 45 минути пауза в секцията, наречена CIP Lounge, и аз се погрижих за един приятел, който обикновено работи тук. Каквото и да се случи, то се случи за тези 45 минути. Видях Озан Доулу и Уфук Ергин. Уфук погледна името ми на значката и след като се качи на самолета, ми изпрати съобщение в социалните медии: "Има телевизионен сериал, наречен "Ти си моята родина". Искате ли да направите пробни снимки и да опитате късмета си?". Актьорството е моя мечта от детството. Разбира се, когато дойде такова съобщение, би било невъзможно да не го оценя.

- И накрая, някой, когото не познаваш, ти изпраща това съобщение само въз основа на външния ти вид. Това предизвика ли безпокойство в теб?
- Когато за първи път видях съобщението, разбира се, си казах: "Какво намери в мен?" (смее се). Да, виждаме красиви мъже и красиви жени на екрана, а и не само по телевизията, но актьорството като цяло не е просто външност. Мисля, че не визията ще те трогне, а вярата ти в характера. Когато видях това съобщение, веднага казах на майка ми и баща ми. Разбира се, те веднага проучиха Уфук (смее се). Разбира се, ние се убедихме, когато видяхме, че той е правил много добри работи в този сектор от години. Реакцията на семейството ми вече беше: "Това беше твоя мечта от много дълго време. Отиди и опитай късмета си; какво имаш да губиш?" И се случи. Озовах се в Истанбул, в офиса на O3 Medya.

- Направи прехода от суматохата на летището към малката стая, където бяха заснети пробните кадри...
(Смее се.) Беше точно така. Вероятно ще помня деня, в който беше направена първата пробна снимка, дори след 20 години. Но мога да кажа, че не помня някои от нещата, които съм правил. Защото в един момент всичко, което чух и усетих, бяха ударите на сърцето ми. Бях толкова развълнуван. Излязох от стаята след 15 минути. Още същия ден ми се обадиха. Те също усетиха моето вълнение. Влязох отново на прослушване след три часа. След това направиха още няколко пробни снимки. Ходих и на прослушвания с Халит Ергенч и Бергюзар Корел. И ме приеха. Разбира се, не можех да се зарадвам в този момент, защото известно време не можех да изляза от шока. Имахме тренировки с треньорите около месец и половина и след това започнахме снимките. Никога през живота си не съм треперел толкова много - нито от студ, нито от вълнение... В съзнанието ми Халит Ергенч беше като образа на Сюлейман от "Великолепният век", разбира се, затова много ме беше страх. Той дойде, каза: "Здравейте, аз съм Халит", стиснахме си ръцете и започна да ми говори. Бях много изненадан. Постепенно свикнах с характера му в реалния живот.

- Как мина първият ти ден? Коя сцена засне?
- Бях много развълнуван и ме избиваше студена пот. Първата ми сцена беше със Селиле Тойон и Мирай Данер. Трябваше да целуна баба си и да кажа "добро утро". След около осем повторения успях да кажа "добро утро" (смее се).

- Как се почувства, когато се видя на екрана за първи път?
- Гледах първия епизод с приятелите ми от детството. В този момент, честно казано, не мислех как играх, какво направих. Просто исках да се насладя. След няколко епизода, когато пуснах първия епизод отново, половин час по-късно изключих телевизора (смее се). Разбира се, всеки ден нещо се развива. След като изгледах първия епизод, се сбъдна още една моя мечта - да се занимавам с актьорство. Чух фразата, която исках да чуя от баща ми от години: "Гордея се с теб". Никога няма да го забравя, първият епизод свърши и говорихме с баща ми. След като чух това изречение, му благодарих, затворих телефона и започнах да плача. Както знаете, съвсем различно е усещането баща да каже на сина си, че се гордее с него, особено в патриархалното общество.

- Има ли черти, които научи за актьорството от имена като Халит Ергенч, Бергюзар Корел и Селиле Тойон?
Опитвам се да включа играта на Халит Ергенч с лицето и очите му в собствената си игра. Говорим си с него през цялото време. Работя с много опитни имена и винаги, когато почукам на вратата им, получавам отговор "Ела веднага и виж", вместо "Ела след 5 минути". За мен е като училище. Опитвам се да получа нещо от всеки, от голям до малък. След като минавам през стаите една по една, филтрирам събраното и се подготвям за следващата сцена.

- От всичките ти герои досега кой ти е любим?
- Трудно е да се направи избор... Всички те са много дълбоки и специални герои. Мястото на Али Кемал е много специално за мен, в крайна сметка това е първото ми преживяване. Също като Керем в "Aşk 101" имах много импулсивни и активни гимназиални години. Бях спортист. Имам и много прилики с Джеласун от "Ямата".

- "Ямата" счупи рекордите по рейтинг в Турция. Очаквахте ли го?
Да, това е добре направена продукция. Всеки държи на работата си.

- Какво те развълнува най-много?
- Моят характер. Ако не се вълнуваш от героя, някои неща не се случват. Всеки герой има дълбочина. Като цяло има дълбочина във водещата роля в Турция, но тук всички роли имат дълбочина.

- Какво е чувството да те гледат доста зрители?
- Това е тежка отговорност. 

- Как минаваха дните ви на снимачната площадка?
На нашата снимачна площадка дните минаваха като минути. Зад камерата сме много забавен екип. Смехът никога не липсва при нас.

- Как се подготви за ролята на Джеласун?
Получавах помощ от Четин Саръкартал. Той също играе в сериала и е наш треньор по актьорско майсторство. С напредването на сериите започнах да добавям нещо от себе си. Джеласун изпитва яд, но е също състрадателен и интелигентен.

- Имаш ли нещо общо с него?

Неговото остроумие и гняв. Гняв, който изгаря другата страна.

- Настроението ти отразява ли се на снимачната площадка?
Ако носим проблемите си на снимачната площадка, нито работа може да се свърши, нито характер може да се изгради. Когато стъпим на сета, оставяме всичко и се усмихваме.

- Относно любовният триъгълник... Какво би направил ти, ако беше на мястото на Джеласун?
- Не бих имал общо и с двете, щях да очаквам момичетата да решат проблема помежду си. Нямаше да се доближа до Караджа. Не обичам да изневерявам, твърд съм в това.

- От кого слушаш критики?
- Преди важни сцени моля Халит Ергенч за помощ. Моят най-велик учител...

- Какво промени "Ямата" в живота ти?
Играх в сериал и преди, но нямаше такъв интерес. Виждаме техните символи навсякъде. Дупките са навсякъде! Мотивирани сме от интереса на публиката.

- Какви бяха реакциите на улицата?
На последните записи майсторът на пълнени миди каза: "Ела да ти дам миди". Хората се радват да ни видят.

- Какво ще се появи в съзнанието ти, когато кажеш "Ямата“" години по-късно?
Успех.

- Нещо, което искаш да кажеш на феновете на сериала?
- Нека го обичат. Нека първо обичат себе си, а след това хората навън. Да обичаш, е важно.

- Как предпочиташ да прекарваш свободното си време извън снимачната площадка?
- Обичам да гледам филми, всеки свободен ден гледам определен филм. И за мен е много питателно. Обичам да съм сам със себе си у дома. Заложеният процес е изморителен и смятам, че оставането насаме със себе си е най-добрият метод за почивка. Домът е най-удобното и забавно място. Почивам, правя музика и прекарвам време с трите си четириноги деца.

- В какво семейство си израснал? 
В щастливо семейство. Майка ми притежаваше магазин, където продаваше детски обувки. Баща ми беше военен, сега е в гражданската авиация. Бяхме като приятели. Имам сестра със седем години по-малка от мен. Роден съм в Истанбул. Израснах в квартира в Измит. Когато бях на 18, баща ми каза: "Сега тук е пренаселено, нека отидем в плажен град." Настанихме се в Бодрум. Сега се опитвам да правя същото със сестра си, доколкото мога, така както майка ми и баща ми ме подкрепяха по всякакъв начин и се сприятелихме. Ние сме семейство, което се изслушва и разбира. Гимназията свърши и си взех почивка за няколко години. По това време започнах работа на летището. След това влязох в университет. И ето ме днес. Всъщност имах доста нормален и монотонен живот, докато не срещнах Уфук (смее се). Семейството ми все още е в Бодрум, купи си къща с градина в Бодрум. Те отглеждат лимони, портокали, мандарини сред природата. Те имат красив, спокоен живот. В момента живея сам в Истанбул. В началото имах проблем с адаптацията, разбира се. В крайна сметка, ако излезеш от дома си 10 минути преди часа на срещата в Бодрум, ще наваксаш. Истанбул, от друга страна, е изтощителен град. Спомням си дните, когато бягахме от гимназията и ходихме в Кадъкьой да ядем тантуни (смее се). 

- Какво те кара да се влюбиш?
Понякога мога да се влюбя в усмивката на човек, а понякога и в зрелия му отговор. Трудно е да се опише. Но от 25-годишна възраст започнах да обръщам повече внимание на манталитета.

- Какъв любовник си?
Когато се влюбя, давам всичко от себе си.

Любовните му връзки

Най-известната му и продължителна връзка е с актрисата Мирай Данер. Двамата се запознават на сета на "Ти си моята родина" и искрата пламва. Двамата се разделят през 2019 г., когато се появяват снимки на актьора с Хилал Алтънбилек. Малко след това Мирай прощава на Кубилай, но отново е разтърсена от ново твърдение за предателство. Жена на име Бейза Гюнеш разкрива разговорите си с Кубилай Ака в социалните медии. Мирай и Кубилай се събират за трети път преди окончателната им раздяла. Кубилай и Бейза, които са имали краткотрайна връзка, се съдят взаимно, но накрая се споразумяват. Хилал и Кубилай са видени хванати ръка за ръка в заведение и са снимани. Името на Кубилай Ака е замесено и с Бенсу Сорал, която известно време беше омъжена за бизнесмена Хакан Баш. И двамата отрекоха новината.

Последната му връзка е с инфлуенсърката Данла Билич, но се разделят с есемес.