четвъртък, 27 април 2023 г.

Илайда Алишан от "Ямата": "Винаги съм се борила за живота си"

Илайда е една от младите надежди, която блести все повече с всяка следваща крачка в кариерата си.

Героинята й в "Ямата" беше убита преди месец и половина в епизодите, които се излъчват по Diema Family. Ролята на Акшън й отвори много врати. Снима се в "Шампион", "Невинност", "Ще се влюбиш", "Жар птици" и др.

- "Ямата" счупи рекордите по рейтинг. Очакваше ли такъв успех?
- Когато прочетох сценария и разбрах какъв ще е актьорският състав, бях сигурна в успеха. Работя с невероятно красиви хора, това е голям късмет за мен. Нека пътят на "Ямата" да е чист.

- Какво се промени в живота ти с този сериал?
- Акшън е първата ми нежна и чиста героиня. Удоволствие е да "пътуваш" с нея. Тя е чиста и добронамерена. Толкова е силна, че се опитва да се хване за живота.

- Има ли нещо общо между Илайда и Акшън?
Аз също много бързо се доверявам на хората. Но не мога да кажа, че съм толкова добър човек, колкото Акшън.

- Как се подготви да я изиграеш?
- Моето вдъхновение е Бихтер Динчел. Срещнах я на предишната си работа, стана ми сестра и приятелка. Тя ми помогна да се подготвя за героинята. Сама се опитах да разбера Акшън. Опитах се да усетя наивността й.

- Какво е чувството да бъдеш гледана от голяма публика на млада възраст?
Прекрасно! Успехът е на всички ни. Поддържаме енергията си на и извън сета и това се отразява и на екран.

- Как минаваха дните ти на снимачната площадка?
Обичах целия екип. Чувствах се сякаш съм там, където исках да бъда, за работата, която исках да върша.

- Какво правиш в свободното си време?
Спортувам. Като цяло гледам да прекарвам време със семейството и приятелите си, пътувам, почивам си.

- Гледаш ли се по телевизията и харесваш ли се?

Гледам се, но все едно не съм аз, толкова сме различни.

- Смяташ ли, че красотата е предимство в актьорството?
Това е предимство, но според мен е надценено.

- Настроението ти отразява ли се на снимачната площадка?
Можете да разберете по лицето ми дали съм нещастна, но не правя това на снимачната площадка. Когато кажат "Екшън 3-2-1", вече не съм аз, а моята героиня.

- Ако се върнем към любовния триъгълник, как би реагирала ти в реалния живот? 
Бих обърнала гръб и на двамата. Лоша ситуация. Пази Боже.

- Какво ще се появи в съзнанието ти, когато чуеш думата "Яма" след години?
- "Ямата" е моята повратна точка...

- Имаш ли мечта, която не можеш да осъществиш?
- Толкова много исках да отида в Амстердам, но възможността не се появи.

- Сега си на 27 години. Ако можеше да се върнеш в тийнейджърските си години, какво би направила по различен начин?
Нямах много болезнено юношество. Дори мога да кажа, че не разбрах как стана. Не мога да намеря нищо, което искам да върна и да променя, просто може би бих предприела стъпките си по-предпазливо или обмислено.

- На екран си от 2011 г. (дебютира с "Момичето, което обичах"). Най-голямата ти мечта винаги ли е била да бъдеш актриса? Как започна актьорската ти история?
- Когато бях малка, всъщност нямах такова желание, исках да бъда всичко. Бях мечтателка. Мисля, че открих себе си в актьорството, защото сега имам работа, в която мога да бъда всичко, много съм щастлива, това чувство е неописуемо… Правя каквото искам, ходя там, където искам. 

- Кой от образите, които си играла досега, ти липсва най-много?
Всички те са много много специални и красиви за мен. Акшън от "Ямата" е като ранена птица за мен. Но мисля, че Ела от "Невинност" е най-специалната засега.

- Кога за първи път се почувства известна?
Когато вървях по улицата и някой искаше да се снима с мен.

- Знаем, че си чувствителна към бездомните животни. При всяка възможност напомняш на последователите си, че животът им може да бъде спасен с купа храна. Броят на котките, които гледаше, се увеличаваше всяка сутрин :) Как са котките?  
Имам много котки в градината си, първото нещо, което правя всяка сутрин, е да ги нахраня. Не е много трудно да оставим купа с вода и храна пред вратата ни. Чувствам се добре, когато правя това, започвам добре деня, виждам благодарността им в очите.

- Кои характеристики не харесваш в себе си?

Нетърпелива съм... 

- Коя е най-важната черта на личността ти, обичаш ли да се бориш или спираш и чакаш? 
Никога не съм спирала и чакала нещо да ми се случи. От малка съм се борила за живота си и за близките си. Най-важната черта на личността според мен е да си мил, честен и уважителен.

- Ако не беше актриса, каква професия би избрала?
Учих мода един семестър в университета. От детството си имам специален интерес към дрехите. Така че предполагам, че бих направила нещо с модата. Искам да правя нещо свързано с модата в бъдеще.